Resetujący się zegar, itp
-
Jutro sprawdzę. Strasznie niewygodne dojście dlatego pominąłem ten krok. A czy to normalne, że na wyłączonym zapłonie działa wskaźnik paliwa, a temp. wody - nie?
-
Jutro sprawdzę.
Strasznie niewygodne dojście dlatego pominąłem ten krok. A czy to normalne, że na
wyłączonym zapłonie działa wskaźnik paliwa, a temp. wody - nie?Normalne. A co do zegara i całej reszty to na bank spalony bezpiecznik.
-
Normalne. A co do
zegara i całej reszty to na bank spalony bezpiecznik.Rzeczowa odpowiedź, za która bardzo dziękuję. Dam znać jak sprawdzę.
-
Jutro sprawdzę.
Strasznie niewygodne dojście dlatego pominąłem ten krok. A czy to normalne, że na
wyłączonym zapłonie działa wskaźnik paliwa, a temp. wody - nie?Poziom paliwa zawsze jest pokazywany - temperatura tylko przy włączonym zapłonie
-
A więc znalazłem jeden przepalony bezpiecznik. Założyłem go i rzeczywiście zegar nie resetuje się po wyciągnięciu kluczyka. Problem w tym, że po wyciągnięciu kluczyka nie gaśnie również jego podświetlenie. Zegar świeci cały czas na zielono również po zamknięciu drzwi (czujniki zwarciowe). Czy to jest normalne? Jeśli chodzi o oświetlenie wnętrza, to zmieniło się to, że światło świeci w położeniu przełącznika lampki na ON również po wyciągnięciu kluczyka, ale nie po otwarciu drzwi, czyli coś jednak nie tak z czujnikami zwarcia, ale problem jest gdzie indziej, bo masę na kablu przekazują.
P.S. Znalazłem w instrukcji obsługi do Swifta, schemat bezpieczników (nie mam klapki do bezpieczników) i tam też coś wydaje się namieszane, gdyż ze schematu wynika, że bezpieczniki ułożone są w dwóch rzędach (2x7) - to akurat się zgadza, ale gniazda bezpiecznikowe nr 13, 14 są puste, a u mnie po wyciągnięciu tych bezpieczników nie działają m.in. światła awaryjne. Sprawa o tyle dziwna, że instalacja nie nosi żadnych śladów drutowania. -
ze stacyjkami czasem jest tak, że są one [napisz to po polsku ]. Co znaczy,że kluczyk można nie raz wyciągnąć na pracującym silniku lub też na włączonym zapłonie kiedy świeci zegar właśnie. Moja rada: upewnij się ze jest do końca przekręcony kluczyk nim go wyjmiesz.
-
ze stacyjkami
czasem jest tak, że są one [napisz to po polsku ]. Co znaczy,że kluczyk
można nie raz wyciągnąć na pracującym silniku lub też na włączonym zapłonie kiedy
świeci zegar właśnie. Moja rada: upewnij się ze jest do końca przekręcony kluczyk
nim go wyjmiesz.Hmm nie napisałem chyba, że kluczyk można wyciągnąć na pracującym silniku? Chodzi mi o to, że po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki (w prawidłowy sposób) zegar nadal świeci na zielono. Nieważne, gdyż problem rozwiązałem. Po wyciągnięciu i rozebraniu zegara moją uwagę zwróciło, że w czteropinowym łączu kabel oznaczony jako light jest w kolorze czerwonym, a kabel ACC w kolorze żółtym. Po zamianie kabli miejscami wszystko hula(coś jednak było dłubane), gdyż podświetlanie zegara włącza się po zapaleniu świateł. Przy okazji rozwiązałem problem nie działającego oświetlenia wnętrza. Przyczyną była zaśniedziała kostka łącząca kable idące do lampki oświetlenia wnętrza (za plastykiem, pod deską rozdzielczą przy przednich drzwiach pasażera).
Mam jeszcze takie pytanie. Czy ma ktoś schemat bezpieczników inny niż w instrukcji obsługi do swifta - wg tego schematu bezpieczniki nr 13 i 14 powinny być puste, a u mnie po ich wyciągnięciu nie działają m.in światła awaryjne.
-
ze stacyjkami
czasem jest tak, że są one [napisz to po polsku ]. Co znaczy,że kluczyk
można nie raz wyciągnąć na pracującym silniku lub też na włączonym zapłonie kiedy
świeci zegar właśnie. Moja rada: upewnij się ze jest do końca przekręcony kluczyk
nim go wyjmiesz.Ale halo przecież zegarek cały czas się świeci
-
Ale halo przecież
zegarek cały czas się świeciNo tego, to nie wiedziałem. Myślałem, że tyko tak u mnie :-) Nie doczekałem się odpowiedzi i zacząłem "grzebać".
Swoją drogą, po około godzinie świecenia, żarówka (1,2 Wat) była gorąca, a obudowa zegara ciepła. Myślę, że zużycie prądu 1,2 W też nie jest tak całkiem obojętne dla akumulatora. W każdym razie zamieniłem czerwony kabel z żółtym i teraz świeci tylko, gdy włączymy światła. -
No tego, to nie
wiedziałem. Myślałem, że tyko taj u mnie :-) Nie doczekałem się odpowiedzi i
zacząłem "grzebać".
Swoją drogą, po
około godzinie świecenia, żarówka (1,2 Wat) była gorąca, a obudowa zegara ciepła.
Myślę, że zużycie prądu 1,2 W też nie jest tak całkiem obojętne dla akumulatora. W
każdym razie zamieniłem czerwony kabel z żółtym i teraz świeci tylko, gdy włączymy
światła.aaaa no to ja też Cię źle zrozumiałem, bo mówiąc, że świeci się cały czas miałem na myśli, że cały czas chodzi