Sporadyczny problem z odpaleniem.
-
więc myślicie ze to
paliwa? czy moze coś innego?
Bo jezdziłem jakis
czas i nie było problemu, aż tu nagle wczoraj nie mogłem znowu odpalić. Mam ten
filtr juz, tylko czy to na pewno z jego winy?jeśli już go masz to nie zaszkodzi go wymienić - tylko podobno mogą być komplikacje jak pisali inni userzy.
Sam niedługo się o tym przekonam, bo muszę ten filterek zamówić i wymienić - auto ma 16 lat, a nie wiem czy kiedykolwiek było to w nim robione... Spodziewam się przyrostu mocy na poziomie 20% po tej operacji
-
jak znajde troche czasu wolnego to wymienie, tylko czy to cos da, bo ten problem zaczyna narastac i problem z odpalaniem pojawia sie coraz czesciej, co mnie strasznie irytuje, normalnie to bym wymienił kopułkę, tylko że zrobiłem to miesiąc temu ;/
-
Sprawdź wtrysk - u mnie właśnie on był uszkodzony. Dopiero to miesiącu i wizycie u kilku mechaników ostatni postawił dobrą diagnozę.
-
jeśli już go masz
to nie zaszkodzi go wymienić - tylko podobno mogą być komplikacje jak pisali inni
userzy.
Sam niedługo się o
tym przekonam, bo muszę ten filterek zamówić i wymienić - auto ma 16 lat, a nie wiem
czy kiedykolwiek było to w nim robione... Spodziewam się przyrostu mocy na poziomie
20% po tej operacjiZ wymianą nie ma tak źle ja wymieniałem w bodajże w marcu tego roku i jedyne co zostało to filtr nie jest przymontowany na stałe do blachy tak jak był montowany oryginalny, a wisi sobie luzem z tym że jest tam dość ciasnawo i na pewno nie wypadni
-
Witam.
Stwierdziłem, że podczepię się pod temat, bo jest stosunkowo podobny.
Od jakiegoś czasu raz po raz (czasem co 3-4 dni, czasem co 3-4 tygodnie) trafiał się dzień, w którym świstak nie chciał odpalić. Zwykle łapał za 3-4 razem po dłuższym kręceniu. Działo się to niezależnie od tego czy stał w garażu czy na deszczu. Zawsze, gdy trochę postał (od 12h w górę). Jak już odpalił raz, to odpalał ciągle, niezależnie ile bym akumulator katował. Samochód ma instalację LPG - na gazie objawy te same. Rozrusznik kręci. Model MK3 1.3 8V, rocznik 96 (przejściówka, większość części japońskich, chociaż w brifie pisze, że węgier...)
Dzisiaj nie odpalił na dobre. Zwarłem złącze diagnostyczne i check engine wypikał mi kod 42. Według informacji z klubowej stronki jest to awaria:
42.......... Crank Angle Sensor. Sensor kąta zapłonu. Czujnik umiejscowiony we wnętrzu aparatu zapłonowego.Moje pytania wyglądają tak: czy to diabelstwo da się wymienić osobno, czy też konieczna jest wymiana całego aparatu zapłonowego ? Jeśli komputer wskazuje taki błąd, to na 100% jest dana część walnięta ? Jest opcja, że komputer wskazuje zły element ? Aparat zapłonowy jest w ogóle rozbieralny ? Czy tenże aparat jest dedykowany do mk3 1.3 czy pasuje również od wersji 1.0 lub modelu mk4 (96-2002) ?
Z góry dziękuję za poradę i ratunek. Samochód jest mi naprawdę potrzebny, a na chwilę obecną jestem w ciemnych 4 literach...
Jeśli czeka mnie wymiana aparatu zapłonowego, to czy ktoś z forumowiczów ma takowy na zbyciu ? Najlepiej z bydgoszczy bądź okolic, ale to już takie tam marzenia.
-
Od 1,0 na pewno nie pasuje bo tam są 3 cylindry...
-
Dobra, doszukałem się serwisówki do swifta i wiem już, że diabelstwo jest rozbieralne. Wiem już gdzie ten czujnik jest i jak wygląda. Pytanie teraz - gdzie to kupić ? Szukałem w katalogach co większych sklepów motoryzacyjnych i ani śladu takiej części. Jakieś pomysły ?
-
Przepraszam za post pod postem, ale...
ile do jasnej ciasnej ma mieć ten czujnik oporności ? U mnie jest to 212 ohm. W serwisówce piszą 588 - 882 ohm, ale to jest do GTI, więc nie mam punktu odniesienia.
Majstrowałem cały wieczór - odpalił. Z olbrzymim trudem, bo nierówno ten czujnik dokręciłem i bez uszczelki pod kopułką (rozpadła się). Poprawiłem i żadnych niepokojących odgłosów nie było. Po 20 min odpaliłem ponownie - miał lekkie opory. Ruszyłem na test. No i jestem załamany - samochód stracił połowę mocy. Od 2k do 2,5k praktycznie się nie rozpędza. Jedynie 1ka i 2jka coś dają. Jeśli wkręcę go do 3,5k na 2jce i 3jka wleci potem od razu na 2,5k bądź więcej, to leci dalej. Pedał gazu kompletnie miękki, silnik się zatyka.
Pręciki w kopułce są już dość wytarte, paluch podobnie. Zonk w tym, że wcześniej mimo problemów z odpalaniem samochód miał swoją nominalną moc.
Bardzo proszę o jakiekolwiek porady. Kończą mi się zarówno pomysły jak i uczucie do Swiftów...
-
Za duzo kombinujesz, wyblyskales sobie kody bledow i wyszedl aparat zaplonowy, a w zasadzie czujnik. Uzywany caly aparat z kablami i kopulka to 100zl na allegro, wez to kup i wymien i po problemie, a tak to stracisz czas i nerwy na walke z uszkodzonym aparatem. Nic dziwnego ze nie jedzie jak mu pewnie polowa zaplonow wypada.
p.s
jesli chodzi o filtr paliwa to u mnie zniknelo szarpanie samochodu po przejezdzaniu przez dziury czy torowiska, a samochod odzyskal niski zakres obrotow (nadal jest slaby dol jak to przy 1.3 ale jakis jest :D). -
Mam na miejscu cały aparat za 80 zł, nie o to chodzi.
Kupię cały aparat, którego kopułka będzie już wytrzaskana, podobnie jak palec i co mi to da ? Dodatkowo - nie znając nadal poprawnej rezystancji tego sensora nie będę wiedział nawet, czy nowy aparat jest ok. Wymienię, problem będzie dalej i zacznę szukać w innych miejscach niepotrzebnie.
Co do braku mocy, to doszło do mnie czym może być to spowodowane. Za pierwszym razem ustawiłem czujnik za blisko ząbków. Za drugim - odsunąłem pewnie zbyt mocno. Jutro muszę zrobić to solidniej, ze szczelinomierzem 0,2mm w łapie i dobrym światłem.
Kopułka i palec, to jakieś 30 zł łącznie, czyli niewiele. Wolałbym to już ustawić na dobrych elementach. To są takie elementy, które teoretycznie powinienem dopaść w jakiś większych hurtowniach od ręki. Najwyżej ściągnę z 4cars.
Nadal pozostaje problem rezystancji czujnika. Znalazłem kartę specyfikacji, w której podane mam dla Swifta SOHC: 140-180 ohm. Z drugiej strony nigdzie indziej nie spotkałem się z tak niską rezystancją tego elementu. Zwykle było w granicy 600-900 ohm. Zakładając, że przedział 140-180 ohm jest poprawny, nasuwa się pytanie czy sensor z rezystancją 212 ohm jest już tak padnięty, żeby powodować takie cyrki ?
-
Akurat nigdy nie slyszalem, zeby komus padl aparat zaplonowy w 8v, jak jestem prawie 2.5 roku na forum tak chyba jestes pierwszym z tym problemem (chyba ze sie myle, bo za krotko na forum jestem :D), wiec wedlug mnie prawdopodobienstwo ze uzywka bedzie uszkodzona jest nikle. No tak, kopulka i palec groszowe sprawy. Najlepiej, jak ktos z 8v zmierzy rezystancje i odpisze, ja niestety swojego sprzedalem ponad rok temu i nie pomoge, tak samo w Szn u nas same GTi sie ostaly. Hellsin niech bierze w reke miernik i mierzy, on ma 8v
-
Hellsin niech bierze w reke
miernik i mierzy, on ma 8vnie mam miernika no i jestem chory
-
tak samo w Szn u nas same GTi sie ostaly.
zabrzmiało to tak jakby ich było przynajmniej z 5
-
Pierwszą częścią jaka padła mi w swifcie był przegub wewnętrzny, który teoretycznie się nie psuje. Jak widać mam farta do takich sytuacji...
-
Heh no masz nietypowe szczescie, bo zawsze pada zewnetrzny
-
Bardzo proszę o pomoc w zmierzeniu tej oporności. Nadal nie posiadam realnych informacji o tym elemencie, tzn. o takim, który pracuje w dobrze działającym samochodzie.
Kopułkę i palec wymieniłem, czujnik ustawiłem gdzies 0,22 mm od rotora, czyli według instrukcji. Samochód odpalił, ale na początku kompletnie nie miał mocy, rzucało nieco silnikiem itd. Po przejechaniu 2-3 km jakby się uspokoiło. Wyjechałem za miasto, przegnałem go troszkę (z pewnym zapasem, tak do 140km/h z 4ki), pośmigałem pod większe górki i wydaje się, jakby wracał do normalności. Nadal jednak ma pewne problemy z obrotami. Wcześniej pięknie trzymał na jałowym 900 i koniec. Teraz mu falują w zakresie 700-1000. Nie wiem, może to kwestia wcześniejszego zalania ? Odpalałem go i ruszył, ale na 2 cylindrach. Przepalił nadmiar i się stabilizuje ? A może to jednak umierający czujnik położenia wałka ? Dopóki nie poznam rezystancji, to jestem w ciemnej okrężnicy...
Jeszcze raz pokornie proszę o pomoc
-
W google szukales odpowiedzi? Moze na redline ktos podawal wartosci ? Bo kurcze, nie przychodzi mi nikt do glowy z 8v obecnie udzielajacy sie regilarnie na forum oprocz Helsa.
-
Szukałem, szukałem. Znalazłem rozbieżne informacje, stąd moje wątpliwości. Łącznie jakieś 10h wertowania sieci. Poza tym wartości książkowe często nijak mają się do realnych. Dobrze byłoby wiedzieć ile ohmów ma ta część w zwyczajnym, działającym autku.
-
gdyby ktoś dal zdjecie gdzie przylozyc +, gdzie - to moze ja bym w swoim 1.0 8v cos tam pomierzyl
-
Według jednej ze specyfikacji 1.0 i 1.3 mają taki sam czujnik, więc może będzie to rozwiązanie.
Z aparatu zapłonowego, z okolicy kopułki, wychodzi 1 kabelek (2 żyłowy), wtyczka biała. Wystarczy odpiąć tą wtyczkę i w otworki tego kabelka (tego wychodzącego z aparatu zapłonowego) wsadzić igły od miernika. Z góry dzięki za pomoc.
Samochód chodzi dziwnie. Zresetowałem komputer, błędu już nie wyrzuca. Pojeździłem 20 km, aby ustawiło się od nowa wszystko. Pierwsze ruszenia z miejsca = jakbym miał z 20KM, a nie 68. Jedynka łapie normalnie jak już wkręci się na 2k obrotów - pierwsza faza nadal baaardzo ślamazarna. Przełączenie na benzynę i mamy zajączka - coś tam przepala, rzuca, zrywa się, dławi. Przegnałem go trochę i o dziwo bynajmniej do tej chwili obroty na benzynie się ugadały. Z gazem nadal jest tak, że najpierw trzyma te 900, ale po około 5-10 sekundach spada do poziomu 700 i zaczyna trząść. Po 20 km już jest trochę lepiej, ale nadal nie mam samochodu sprzed awarii. Czy niewyregulowany kąt zapłonu może powodować takie objawy ?