Montaż radia oraz głośników MK5
-
- staram się nie wyważać otwartych drzwi
- rozumiem że aby
wyjąc kanape musz poodpinać "spinki" trzymające ta plastikowa wykladzinę, mam
zaopatrzyć sie w nowe czy jak je w ciepłym poodpinam to raczej przezyją ?
Samą kanapę, bez oparć! Więc tych spinek przy oparciach nie ruszaj. Wsadź głowę pod wykładzinę bagażnika to zobaczysz śruby kanapy.
-
po kolei :
zaślepka trzymała się na jednak na dwóch śrubach , niestety skończyło sie połamaniem.
kable mam następujące
rozumiem że taka przejściówka pasuje
http://www.bowi.com.pl/_0m/adaptor-suzuki-liana-jimy-ignis-swift-2002-gt-iso_6436t.html
...pytanie czy te luźne dwa kabelki z przejściówki należy wpiąć w dwa z tych czterech "pinów" w czarnej kostce , tylko w które, no chyba że sie mylę.Aby dojść do śrub od kanapy , konieczne jest odpięcie jednak dwóch spinek od tek plastikowej wykładziny.Ale sa one dośc trwałe i nie wymiękły jednak jak te kable jakoś poprowadzić w cywilizowny sposób to nie wiem.
-
Samą kanapę, bez
oparć! Więc tych spinek przy oparciach nie ruszaj. Wsadź głowę pod wykładzinę
bagażnika to zobaczysz śruby kanapy.ja tam wolę wyjąć całość 4 spinki i po kłopocie
Rozbiórkę swifta już niektórzy mają tak opanowaną, że w 1h rozbiorą całe auto :]p.s: kiedy wpadniesz
-
p.s: kiedy
wpadnieszale gdzie ?
-
ale gdzie ?
pisałem do Nanbu
-
Rozbiórkę swifta
już niektórzy mają tak opanowaną, że w 1h rozbiorą całe auto :]Jak se pomyśle,że znowu mam rozbierać boczki i ew tył to już mi się nie chce
-
a w temacie tej przejsciówki ...... można prosić....
-
Witam od dwóch dni
stalem sie posiadaczem Swifta z 2003 roku 5 drzwi
Postanowilem
zamontowac Radio, poszukałem troche na forum ale wątki przeplatają różne wersję i
trudno mi sie połapać w kilku kwestiach, w związku z tym poprosze Was bardzo o pomoc
z zebraniem tutaj informacji kilku.Witam
Na początek jaki
jest plan
Radio Pionier
(jakis prosty model zostal mi po jednym z poprzednich aut)
Glosniki: Gwizdki i
16-stki z demontażu serii z mojego Peugeota 207 (JBL)
Przód gwizdki za
kratki , przy kolanach
Tył w półkę z
wycieciem otworów
PRZYPOMINAM DOTYCZY
WERSJI MK5
Pytania
1 Jak najprościej
wyciągnąć zaślepkę (co w którym miejscu rozkręcić)
2 Jak rozebrać
"kratki" na głośniki z przoduJak otworzysz drzwi to masz taką zaślepkę i tą malutką wciskasz delikatnie a później podważasz i wyciągasz, tak masz po stronie pasażera a po stronie kierowcy masz kilka śrubek, jedną między innymi pod przyciskiem do otwierania maski, a resztę takie same zaślepki jak na drugiej stronie
3 Gdzie pochowane
są (podobniez za plastikami) kable do głośników z tyłu jak to rozebracSiedzeń nie musisz rozkręcać wystarczy mocniej pociągnąć one wyskoczą z takich, nie wiem czy to druty czy coś ale ja tak przynajmniej mam a później się delikatnie nagina i wchodzą w dziurę i jest bajka
4 jak wygląda
kostka do radia (czy jest ISO czy co jest - kostke iso mam w domu)Ja tą starą kostkę wyrzuciłem i kupiłem standardową polutowałem i już teraz będe miał bez problemu jak np inne radio kupię, to dotyczy tej jasnej kostki a tą ciemną czarną ta co ma 4 styki to weź probówkę i sprawdź w którym styku nie ma prądu po wyłączeniu stacyjki, wtedy jak zgasisz silnik to tez się radyjko wyłączy
Pzdr
-
Jak se pomyśle,że
znowu mam rozbierać boczki i ew tył to już mi się nie chceja na przełomie czerwca/lipca golę wszystko
-
Witam!
Żeby nie zakładać nowego tematu, podłączam się pod ten wątek.
Standardowa kostka do radia w mk5 wygląda następująco:
I tu moja prośba, coby ktoś opisał, który pin jest do czego w tej kostce? Chcę się pozbyć tej kostki i bezpośrednio polutować kostki ISO.
-
Siema.
A nie wolisz dać tych 16 w przednie drzwi?
Ja mam pociągnięte zasilanie od aku do radia przewodem 4mm2
przewody od radia do drzwi mam 2,5mm2
Gwizdki na tych trójkącikach przy lusterkach i 16,5 głośniki w drzwiach.
Popełniłem też oczywiście kilka błędów przy montażu ale to od razu mogę Cię przed nimi przestrzec gdybyś był zainteresowany.
Wieczorem postaram się zapodać fotki jak to u mnie wygląda...Pzdr.
-
Ja jak zakładałem zwykłą ISO to idealnie pasowała kolorami, co prawda w tej starej były trochę wyblaknięte ale podłączyłem idealnie
-
Ja jak zakładałem
zwykłą ISO to idealnie pasowała kolorami, co prawda w tej starej były trochę
wyblaknięte ale podłączyłem idealnieKupiłem kostki ISO i przed chwilką zaglądałem co i jak. Niestety kolory się nie pokrywają z tymi co są na kostkach ISO. W sklepie widziałem taką samą kostkę i była opisana w następujący sposób:
1 - (LF+) lewy przód pozytywny
2 - (RF+) prawy przód pozytywny
3 - (RF-) prawy przód negatywny
4 - (LF-) lewy przód negatywny
5 - (12V +) do akumulatora (battery / constant
6 - (12V +) zapłon do stacyjki (ignition / switched)
7 - świecenie deski rozdzielczej (illumination / dash light)
8 - (RR-) prawy tył negatywny
9 - (LR-) lewy tył negatywny
10 - (LR+) lewy tył pozytywny
11 - (RR+) prawy tył pozytywnyO ile 8 kabli do głośników to nie problem. to już z kostką od zasilania jest trochę gorzej (nie jestem elektrykiem i się nie znam. :P).
1 - (12V+) bateria (akumulator)
2 - illumination dash
3 - uziemienie
4 - zasilanie anteny
5 - (12V+) zapłonTo taki mega długi wstęp do tematu. Teraz w czym problem:
pyt.1 - Illumination dash jest w obu kostkach, ale nie mam tego w radiu, wobec tego nie podłączam tego?
pyt.2 - do czego przyczepić uziemienie?
pyt.3 - zasilanie anteny. Z czym to połączyć? W kostce od auta nie ma takiej pozycji. Skoro w radiu nie mam pinu pod illumination dash, to czy pod to podłączam zasilanie anteny w kostce od auta?
-
pyt.1 -
Illumination dash jest w obu kostkach, ale nie mam tego w radiu, wobec tego nie
podłączam tego?pomarańczowy kabel to powinien być ...
pyt.2 - do czego
przyczepić uziemienie?tzn. dodatkową masę ? jeśli tak to do śruby jakiejś
pyt.3 - zasilanie
anteny. Z czym to połączyć? W kostce od auta nie ma takiej pozycji. Skoro w radiu
nie mam pinu pod illumination dash, to czy pod to podłączam zasilanie anteny w
kostce od auta?niebieski kabel - nie masz ani anteny automatycznej chyba, ani wzmaka więc do niczego
-
pomarańczowy kabel
to powinien być ...Z radia wychodzą tylko uziemienie (czarny), zapłon (czerwnony), bateria (żółty) i zasilanie anteny (niebieski)
.tzn. dodatkową masę? jeśli tak to do śruby jakiejś
obojętnie gdzie w aucie?
niebieski kabel -
nie masz ani anteny automatycznej chyba, ani wzmaka więc do niczegoEntliczek pentliczek... To ten kabelek odpada.
-
Z radia wychodzą
tylko uziemienie (czarny), zapłon (czerwnony), bateria (żółty) i zasilanie anteny
(niebieski)
.z tego wynika, że nie masz takiej opcji i już ... zdarza się
obojętnie gdzie w
aucie?ważne aby to był dobry punkt
p.s: nie myślałeś o puszczeniu radia bezpośrednio z aku jak już tak grzebiesz ?Entliczek
pentliczek... To ten kabelek odpada.może kiedyś się przyda
-
kostka widze podobna jak w mk3
ja tam sie jej pozbylem i bezposrednio do iso sie wlutowalem
latwiej na przyszlosc i mniej kabelkow :):)
jak cos moge jutro (gora w poniedzialek) zrobic ci fotki jak to u mnie wyglada
-
mi tam z seryjnej kostki nic nie potrzeba
-
z tego wynika, że
nie masz takiej opcji i już ... zdarza sięWidocznie nie potrzebna, skoro w czerwonym bez działało radio.
p.s: nie myślałeś o
puszczeniu radia bezpośrednio z aku jak już tak grzebiesz ?Czasem zapominam wyłączyć radio jak wysiadam i zostawiam tak jak jest. A tak zabieram kluczyk i nie gra. Więc opcja z kluczykiem bardziej mi odpowiada.
-
kostka widze
podobna jak w mk3
ja tam sie jej
pozbylem i bezposrednio do iso sie wlutowalem
latwiej na
przyszlosc i mniej kabelkow :):)
jak cos moge jutro
(gora w poniedzialek) zrobic ci fotki jak to u mnie wygladaW poniedziałek zabieram się za montaż, jak będę miał jeszcze jakieś kłopoty, to wtedy dam znać o te zdjęcia.