Zaślepienie zaworu EGR
-
Pacjent to Suzuki Wagon R+ `01 z silnikiem G13BB
A więc zaczyna mi szaleć zawór EGR - objawy szarpanie na luzie i jeździe na niskich obrotach, a także gaśnięcie silnika. Czyszczenie działa na chwilę. Chciałbym zaślepić zawór EGR, z tego co wiem to jego budowa jest bardzo podobna jaka jest stosowana w Swiftach mk4 (na pewno) i chyba mk5.
Ktoś może już przerabiał temat i mógłby podpowiedzieć co i jak zrobić? -
Generalnie nie wiem jak jest dokładnie w Suzi ale w kadziu zaślepiłem EGR po remoncie silnika i do tej pory (jakieś 5 lata) auto jeszcze jeździ więc nie widzę powodu dla którego by ten paten nie przeszedł w Suzuki. Ciekawe tylko jak się zachowa elektronika i czy w danym EGR nie ma czujnika przepływu. Niech się mądrzejsi wypowiedzą.
-
Nie ma czujnika przepływu - przynajmniej mi się tak wydaje. Jest elektromagnetyczny popychacz poruszający zaworem.
Na zdjęciach zawory dla wagona `04 i swifta mk4, na oko różnią się tylko wtyczką.
Budowa zaworu jest bardzo prosta (szkic robiłem w Paincie ;]) u góry - elektryczny popychacz, w momencie dostania sygnału popycha trzpień (ze sprężyną), zawór się otwiera (na szaro), spaliny wlatują do kolektora.
-
Pacjent to Suzuki Wagon R+
`01 z silnikiem G13BB
A więc zaczyna mi szaleć
zawór EGR - objawy szarpanie na luzie i jeździe na niskich obrotach, a także gaśnięcie
silnika. Czyszczenie działa na chwilę. Chciałbym zaślepić zawór EGR, z tego co wiem to jego
budowa jest bardzo podobna jaka jest stosowana w Swiftach mk4 (na pewno) i chyba mk5.
Ktoś może już przerabiał
temat i mógłby podpowiedzieć co i jak zrobić?Zaślepienie nic nie da. Elektronika będzie szaleć (check się świeci) a zawór będzie i tak zamknięty. Dziwi mnie tylko, że występują u Ciebie takie objawy. U mnie nie działo się nic oprócz check-a.
-
Check też jest ale po postoju półgodzinnym gaśnie. Później można dalej jechać.
-
Check też jest ale po postoju
półgodzinnym gaśnie. Później można dalej jechać.U mnie nie gasł. Po resecie kompa przez jakiś czas był spokój a później a pjać to samo
-
A dużo toto kosztuje, jakby chcieć wymienić?
-
A dużo toto kosztuje, jakby
chcieć wymienić?Do ww. wagona - ~1500zł, cena z ASO w Rybniku
Uszczelka - 15,20złWyczyściłem jeszcze raz (w benzynie), dotankowałem do mojego syfu w baku Shell Vpower racing i jak na razie jest ok. Następne tankowania już będą na jakimś statoilu czy shellu.
Coś mi się zdaje, że to wszystko zaczęło się dziać przez paliwo. -
Z tego co poczytałem zrobił bym tak, wyczyścił zawór i go zaślepił Jeżeli nie ma czujnika przepływu to zawór będzie sobie śmigał góra-dół ale spalin do cylindrów cofał nie będzie, no i zanudzić się nie zabrudzi bo przejścia brak
-
Przypominam Panom, że wątek jest o zaworze EGR a nie o paliwach!