Zaślepienie zaworu EGR


  • Użytkownik archiwalny

    Pacjent to Suzuki Wagon R+ `01 z silnikiem G13BB
    A więc zaczyna mi szaleć zawór EGR - objawy szarpanie na luzie i jeździe na niskich obrotach, a także gaśnięcie silnika. Czyszczenie działa na chwilę. Chciałbym zaślepić zawór EGR, z tego co wiem to jego budowa jest bardzo podobna jaka jest stosowana w Swiftach mk4 (na pewno) i chyba mk5.
    Ktoś może już przerabiał temat i mógłby podpowiedzieć co i jak zrobić?


  • Użytkownik archiwalny

    Generalnie nie wiem jak jest dokładnie w Suzi ale w kadziu zaślepiłem EGR po remoncie silnika i do tej pory (jakieś 5 lata) auto jeszcze jeździ więc nie widzę powodu dla którego by ten paten nie przeszedł w Suzuki. Ciekawe tylko jak się zachowa elektronika i czy w danym EGR nie ma czujnika przepływu. Niech się mądrzejsi wypowiedzą.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie ma czujnika przepływu - przynajmniej mi się tak wydaje. Jest elektromagnetyczny popychacz poruszający zaworem.

    Na zdjęciach zawory dla wagona `04 i swifta mk4, na oko różnią się tylko wtyczką.

    Budowa zaworu jest bardzo prosta (szkic robiłem w Paincie ;]) u góry - elektryczny popychacz, w momencie dostania sygnału popycha trzpień (ze sprężyną), zawór się otwiera (na szaro), spaliny wlatują do kolektora.



  • Pacjent to Suzuki Wagon R+
    `01 z silnikiem G13BB
    A więc zaczyna mi szaleć
    zawór EGR - objawy szarpanie na luzie i jeździe na niskich obrotach, a także gaśnięcie
    silnika. Czyszczenie działa na chwilę. Chciałbym zaślepić zawór EGR, z tego co wiem to jego
    budowa jest bardzo podobna jaka jest stosowana w Swiftach mk4 (na pewno) i chyba mk5.
    Ktoś może już przerabiał
    temat i mógłby podpowiedzieć co i jak zrobić?

    Zaślepienie nic nie da. Elektronika będzie szaleć (check się świeci) a zawór będzie i tak zamknięty. Dziwi mnie tylko, że występują u Ciebie takie objawy. U mnie nie działo się nic oprócz check-a.


  • Użytkownik archiwalny

    Check też jest ale po postoju półgodzinnym gaśnie. Później można dalej jechać.



  • Check też jest ale po postoju
    półgodzinnym gaśnie. Później można dalej jechać.

    U mnie nie gasł. Po resecie kompa przez jakiś czas był spokój a później a pjać to samo


  • Użytkownik archiwalny

    A dużo toto kosztuje, jakby chcieć wymienić?


  • Użytkownik archiwalny

    A dużo toto kosztuje, jakby
    chcieć wymienić?

    Do ww. wagona - ~1500zł, cena z ASO w Rybniku
    Uszczelka - 15,20zł

    Wyczyściłem jeszcze raz (w benzynie), dotankowałem do mojego syfu w baku Shell Vpower racing i jak na razie jest ok. Następne tankowania już będą na jakimś statoilu czy shellu.
    Coś mi się zdaje, że to wszystko zaczęło się dziać przez paliwo.


  • Użytkownik archiwalny

    Z tego co poczytałem zrobił bym tak, wyczyścił zawór i go zaślepił Jeżeli nie ma czujnika przepływu to zawór będzie sobie śmigał góra-dół ale spalin do cylindrów cofał nie będzie, no i zanudzić się nie zabrudzi bo przejścia brak



  • Przypominam Panom, że wątek jest o zaworze EGR a nie o paliwach!


Log in to reply