[GTi MK3] Sonda lambda?
-
Wiem ze temat juz jest oklepany lecz cos mi nie daje 100% pewnosci.
Przy dluzszej szybszej jezdzie(powyzej 120km/h po jakis 10km) wyskakuje CHECK, po wyblyskaniu bledow wyszla 13- czyli lambda. Po restarcie kompa jest 12 az znowu do takiej samej jazdy, po miescie nie pali sie check i utrzymuje caly czas 12. Pomiar sondy miernikiem zostal zrobiony, wolne obroty 0.22V-0.23V(czyli uboga mieszanka), Wiec wypadalo by na sonde lambda z tych powodow. Lecz nie daje mi spokoju to ze jak depne mu gazu to pomiar spada do 0V zamiast chwilowo wzrosnac i sie unormowac(lub przy wadliwej sadzie inaczej reagowac niz spadek do 0V). Jakby cały czas dawał tyle samo paliwa a tylko powietrza wiecej pobierał i mieszanka wychodzila uboga przez to.Aktualnie przy takich pomiarach nie ma błedów, spalanie wydaje mi sie ze zmalalo troche ale Suczka jakby troche slabsza jest(czyli odpowiada to ubogiej mieszance).
Jak sadzicie jest to na 100% lambda, mam dziwne wrazenie ze to jest inny problem(moze tps cos niedomaga ). Wolne obroty jak mialem okolo 650 to teraz jest z 550 i kuturą pracy na wolnych tego nie nazwe to jest pyrkanie, lecz to tez podchodzi pod mieszanke. -
Może po prostu podjedź do jakiegoś warsztatu, który może zrobić Ci pomiar spalin. Pamiętaj, że za uboga mieszanka jest zabójcza dla silnika.
-
nie musisz jechać nawet do warsztatu, ja też ostatnio miałem takie wskazania w litrówce czyli praca w zakresie 0-0,3V po wymianie lambdy spalanie wróciło do normy, w starym silniku jak był już bardzo słaby to też myślałem że to lambda i jeździłem z odpięto przez chwilę i tylko na trasie wywaliło bład..
-
Juz sie wyjasnilo, lambda dzis została znowu sprawdzona cały czas daje 0.22V obojetnie czy to wolne czy daje gazu, wogole nie zmienia napiecia. Wiec czeka na wymiane w najblizszym czasie.
-
Właśnie dzisiaj też mierzyłem i na wolnych obrotach miałem 0,2-0,3V , a przy 3000tys obrotów miałem 0,3V, puściłem gaz i napięcie spadało do 0,1V. A więc sonda jest do wymiany tak?
-
A w ogóle jak powinna się zachowywać sprawna sonda lambda? Jakie wartości wskazywać?
Coś nie mogę odnaleźć bo kiedyś gdzieś widziałem Ta zaawansowana wyszukiwarka na nowym forum coś nie ogarnia...
-
A w ogóle jak powinna się
zachowywać sprawna sonda lambda?
Coś nie mogę odnaleźć bo
kiedyś gdzieś widziałem Ta zaawansowana wyszukiwarka na nowym forum coś nie ogarnia...Wczoraj znalazłem ale nie na tym forum ale też o swifcie, a więc:
Na jałowym biegu 0,2-0,8V
powoli zwiększając obroty do 3000 powyżej 0,5V
trzymając ten poziom obrotów 0,2-0,8V
puszczając gaz 0VU mnie nie było tak ale pojechałem na analizator spalin i wyszło, że wszystko jest ok.
Pan ze stacji powiedział, że mieszanka jest bardzo dobra na każdych obrotach, kosztowało mnie to 12zł i teraz wiem, że lambdy nie będę na razie zamieniał. Zostaje mi do wymiany filtra paliwa, kable WN i czyszczenie baku:) -
drugi raz piszę to samo ANALIZA SPALIN DAJE POJECIE O STANIE KATALIZATORA nie sondy lambda
-
A w ogóle jak powinna się
zachowywać sprawna sonda lambda? Jakie wartości wskazywać?
Coś nie mogę odnaleźć bo
kiedyś gdzieś widziałem Ta zaawansowana wyszukiwarka na nowym forum coś nie ogarnia...opis dzialania lambdy masz na google.pl ogolnie podstawowe informacje to ze przedzial pracy jest 0.0V-0.8V(czasem do 1V sie trafialo), 0.8v bogata mieszanka, 0V uboga na maxa, na jalowym powinno byc okolo 0,45V po dodaniu gazu 0.8V po chwili powinno sie unormowac, przy puszczeniu gazu wartosc na chwile spada do 0,0V.
Jak sprawdzic lambde i jakie pomiary powinny byc to mozna na innych forach znalesc;] -
Tylko mam małe zastrzeżenia co do metody pomiaru, bo jeśli mnie pamięć nie myli napięcie w sondzie jest sinusoidalnie i na tanim chińskim, cyfrowym mierniku może być 0,4, gdzie tak naprawdę wartości mogą być wyższe, poza tym ważny jest czas reakcji na zmianę mieszanki, a na cyfrowym mierniku może być problem z tym...
-
Tylko mam małe zastrzeżenia
co do metody pomiaru, bo jeśli mnie pamięć nie myli napięcie w sondzie jest sinusoidalnie i na
tanim chińskim, cyfrowym mierniku może być 0,4, gdzie tak naprawdę wartości mogą być wyższe,
poza tym ważny jest czas reakcji na zmianę mieszanki, a na cyfrowym mierniku może być problem
z tym...tak masz racje, lecz watpie zeby ktos kupil oscyloskop zeby srawdzic lambde(tak mozna by okreslic jej stan w 100%), za pomoca podstawowego woltomierza cyfrowego mozna juz wstepnie sprawdzic sonde. Czas na zmiane jest oczywiscie jedna z wazniejszych cech.
-
można podjechać do fachowca, żeby sprawdził, ja kiedyś byłem i sprawdził, okazało się, że jest ok i złotówki nie chciał...
-
a jaka sonde najlepiej kupic do swiwfta? mam mk3 chyba 95r
-
ngk 120-130 zeta..