[all] wymiana sprezyn gazowych tylnej klapy


  • Użytkownik archiwalny

    Witajcie, dosc juz mialem opadajacej na glowe klapy, wiec zakupilem 2 nowe silowniki (polska produkcja z Krosna). Odkrecilem stare wg manualu z forum, ale pojawily sie schody - za nic nie moge zdemontowac przegubu kulowego. Czy to sie da w ogole zrobic? Czy tez bede musial dokupic do tych nowych. W zalaczeniu fotka oryginalnego silownika.
    Dzieki za kazda podpowiedz, bo klapa jak spadala tak dalej spada, a nowe silowniki leza na polce


  • Użytkownik archiwalny

    To jest nierozbieralne. Nowe siłowniki powinny to mieć, a jeśli nie mają, to dokup na byle szrocie od byle czego, żeby tylko gwint pasował, chyba nawet od felicii pasują, nie pamiętam. Jakbyś bardzo potrzebował, to mogę sprawdzić, mam różnego cholerstwa pełno w firmie, to mogę coś do Suzzie przymierzyć...


  • Użytkownik archiwalny

    Przerabiałem na jesieni to samo- nowe sprężyny nie miały przegubu kulowego, a ze starych nie szło wyciągnąc... jednak znalazłem sposób, moze troche brutalny (niszczy sie starą sprężyne) ale jednak skuteczny o ile robi sie to z wyczuciem mnie udało sie zdemontowac je przy pomocy klucza do kół (tego zwykłego w kształcie litery "J") okazało sie że w otwór w kluczu idealnie pasuje pod przegub kulowy i na zasadzie podważania udaje sie go wyciągnąc ze starej spręzyny która nadaje sie po tym zabiegu jedynie na śmietnik...


  • Użytkownik archiwalny

    dzieki
    hmmm a jak to sciagales? na zasadzie dzwigni? tzn na koncowke przegubu (ta gwinowana) zakladales ten klucz? bo probowalem tak, ale jakos nie idzie. A nie za bardzo chce na sile, zeby nie uszkodzic przegubu, bo wiadomo ze stara sprezyna na nic juz sie nie przyda


  • Użytkownik archiwalny

    Witajcie, dosc juz mialem
    opadajacej na glowe klapy, wiec zakupilem 2 nowe silowniki (polska produkcja z Krosna).
    Odkrecilem stare wg manualu z forum, ale pojawily sie schody - za nic nie moge zdemontowac
    przegubu kulowego. Czy to sie da w ogole zrobic? Czy tez bede musial dokupic do tych nowych. W
    zalaczeniu fotka oryginalnego silownika.
    Dzieki za kazda podpowiedz,
    bo klapa jak spadala tak dalej spada, a nowe silowniki leza na polce

    wytnij boszem ten kulowy a reszta na smietnik.
    Tez mam z Krosna i tak musialem zrobic. Potem ten kulowy wkrecasz, a na to wciskasz te nowe ktore juz maja sprezynki i lekko wpada do nich kulowy


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie, na zasadzie dźwigni- klucz na gwintowaną końcówke. Jak wystarczająco sie obrusza gniazdo w którym siedzi to ładnie wychodzi, tylko własnie trzeba z wyczuciem zeby nie wygiąc przegubu, mozna sobie troche pomóc jakims wd40 albo innym smarem. Jasne że lepiej boszem, ale jak sie nie ma pod ręką narzędzi to trzeba kombinować


  • Użytkownik archiwalny

    Też mam założone z Krosna i identycznie postąpiłem


  • Użytkownik archiwalny

    wiem ze odkopuje temat ale ja znalazlem inny sposob

    co nam potrzebne:
    -mlotek (gumowy najlepiej, ciezki)
    -pilka do metalu mala
    -maly (cienki) srubokret do wcistania spinek
    -klucz 10 plaski ew srubokret krzyzakowy ale kluczem latwiej
    -atrakcyjna kolezanka (z glebokim dekoltem), kij od flagi, rurka, kolega co by czyms klape podeprzec
    -browarek

    sposob wykonania:
    1. wciskamy guziczki od spinek i je delikatnie wyjmujemy
    2. zdejmujemy plastik
    3.biierzemy atrakcyjna kolezanke (z glebokim dekoltem), kij od flagi, rurke, kolege do trzymania klapy (kolezanka zalecana bo łaczymy przyjemne z pozytecznym)
    4. okrecamy mocowania silownika
    5. patrzymy na dekolt kolezanki w celu odstresowania sie
    6. piłka w reke i ucinamy obudowe od starego silownika (chodzi o obudowe przegubu), tniemy aby nam trojkat wyszedl ktory latwo odlamac
    7. wybijamy mlotkiem silownik i zakladamy nowy
    8. skladamy wszystko do kupy i opijamy browarkiem dzialajacy bagaznik

    silowniki tanio mozna kupic w kielcach w moto art na tarnowkiej ja dalem 80 za komplet


Log in to reply