[GTi MK2] Suzuki Swift 1.3 GTi MK2 by Marcin_GTi


  • Użytkownik archiwalny

    Czas chyba pokazać ogółowi swoją ukochaną zabawkę

    A więc po kolei:

    W momencie zakupu (10.12.2009) było:

    Silnik:
    -Przede wszystkim trzyma dobrze kompresję
    -Nowa skrzynia ''krótka'', przełożenie 4,44
    -Nowe sprzęgło Exedy

    Dolot:
    -Seria

    Wydech:
    -Kolektor 4w1 na 2"
    -Końcowy tłumik komorowy WM Sport
    -i zwężka w postaci kawałka wydechu z seryjnego swifta ze środkowym tłumikiem...

    Hamulce:
    -Seria GTi

    Zawieszenie:
    -Sprężyny HR
    -Amorki od Wierzbickiego
    -3 rozpórki przód góra, przód dół oraz tył

    Wnętrze:
    -Kierownica sportowa na nabie
    -Nakładki na pedały OMP
    -Gałka zmiany biegów OMP
    -Lipny kubełek kierowcy (Bimarco Expert został u byłego właściciela w ramach negocjacji ceny)
    -Standardowy kubełek pasażera od GTi
    -Pasy szelkowe Sparco
    -Ogólnie na początku był fotel kierowcy i nic więcej, z każdym dniem było coraz bardziej "kompletne" (zimno trochę było )

    Nadwozie:
    -Aluminiowa płyta pod komorą silnikową
    -Wzmocnione podłużnice
    -Porobione mocowania i podłoga
    -Wgnieciony próg zaczęła łapać ruda

    Zdjęcia z przed zakupu:

    18.12.2009r.:

    25.12.2009r.:

    Swift dostał nowe felgi OZ(o dziwo prościutkie, tylko wymagają małej renowacji lakierniczej)


    26.1.2010r.:

    • Skompletowałem już całe wnętrze poza tylną półką i zawiasami do siedzeń
    • Zakupiłem przednie halogeny przeciwmgielne (brakowało samych halogenów, cała instalacja fabryczna)

    15.02.2010r.:
    -Testowaliśmy z sąsiadem podstawkę na napoje - działa wyśmienicie

    -Podczas większej śnieżycy (bodajże 3.02) wychodzę sobie przed dom, a tu zamiast Swifta stoi CRX, więc dorobiłem znaczek i poleciałem po aparat

    -Ogólnie kilka zdjęć:

    [img]http://images42.fotosik.pl/173/be6f4aac2e53f5d2m.jpg[/img]

    [img]http://images37.fotosik.pl/256/3fc86c6db68291a6m.jpg[/img]

    [img]http://images48.fotosik.pl/261/c7eaf54e25d4f41bm.jpg[/img]

    22.03.2010:

    Prace nad Swiftem trochę się posunęły do przodu, aktualnie został cały rozkręcony, będą robione tylne reperaturki i jakieś drobne spawy i cały dół do wysokości szyb dostanie nowy lakier, żeby nie był już łaciaty Ogólnie przejdzie na sportową emeryturę raczej, połączoną z małą renowacją w miarę przypływów gotówki...

    Felga po usunięciu bezbarwnego i wżerów papierem 80 (felgi będą malowane na czarno, a ranty wypolerowane. Środki też musiałem zedrzeć przed lakierowaniem, bo kładąc na nie lakier widać wżery, a tak pozbyłem się wżerów wszędzie na feldze, teraz tylko ~200 polecę i lakier na to, a ranty będą dalej zawzięcie polerowane):

    [img]http://images37.fotosik.pl/269/7c7b8146c1686724m.jpg[/img]


  • Użytkownik archiwalny

    ja i mkv mamy cos z twojego kololowego gti ba, nawet mialem w nim okazje zasiasc za kadencji bylego wlasciciela co do kompletowania wnetrza, zaczepy czekaja


  • Użytkownik archiwalny

    ja i mkv mamy cos z twojego
    kololowego gti ba, nawet mialem w nim okazje zasiasc za kadencji bylego wlasciciela
    co do kompletowania wnetrza, zaczepy czekaja

    a ja mówię - skądś kojarzę to "ciapate" Mk II i jednak miałem rację


  • Użytkownik archiwalny

    no ja też w nim siedzialem ba nawet jeździłem:P


  • Użytkownik archiwalny

    Ty to już za mojej kadencji

    Mjecio co masz? Oddawaj
    Po zaczepy wpadnę jakoś, może na jakimś spocie Warszawskim się spotkamy


  • Użytkownik archiwalny

    Mjecio co masz? Oddawaj

    kubelki ale i tak kompletujesz serie wnetrze wiec ci sie nie przydadza

    Po zaczepy wpadnę jakoś, może
    na jakimś spocie Warszawskim się spotkamy

    no spoko, o ile ich rudy nie wszamie


  • Użytkownik archiwalny

    Wnętrze na zimę tylko, teraz będzie out ;p
    Poza tym tylna kanapa się czasem przydaje, a i tak się zdarzyło, że co niektórzy w bagażniku musieli jechać


  • Użytkownik archiwalny

    A więc jeśli chodzi o pracę przy Suzi, to cały czas jest usuwany stary lakier, ponieważ lubił sobie odpryskiwać z niektórych elementów (chyba nikt go nie odtłuścił i nie zmatowił przed malowaniem, szczególnie ten czerwony, bo czarny się jeszcze trzymał), dodatkowo zabezpieczyłem już podłogę od wewnątrz, wyskrobując i lecąc 2 warstwy Hammerite`a, teraz już na dniach będzie kładziony nowy lakier, ale ze względu na przeciągające się prace na razie zostawię dach w spokoju i komora silnika też będzie musiała zaczekać
    Jak będzie straszna wioska z tym czarnym dachem to się będzie czym prędzej malować, ale już mam dość chodzenia na piechotę Natomiast co do lakieru to wrócę do koloru w którym Suzi opuściła fabrykę, czyli białego, tylko z innej palety, zamiast Suzuki, będzie Porsche (+10km :d) Klik


  • Użytkownik archiwalny

    A tak przed chwilą prezentowało się Suzuki:

    Ale z każdą kolejną minutą będzie coraz lepiej


  • Użytkownik archiwalny

    Dawno nic w temacie się nie działo, więc z nowości to przede wszystkim Suzuki przeszło przegląd , dostało nowe świece NGK i kable zapłonowe (Seiwa powiedziała papa, a że było to tuż przed Bemowem kupione o 8 rano, to są Boscha, bo tylko takie można było od ręki dostać )

    Jak już wspomniałem trochę sobie Świst pojeździł w weekend na Bemowie, myślę, że jak na pierwszy raz, brak TPSa, serię wydech (poza kolektorem) i serię dolot czas ET: 16.161 jest w miarę ok, ale będzie chyba trzeba coś ze skrzynią zrobić, bo końcówka 3 i 4 trochę przymula... Chyba, że po montażu TPSa problem ustąpi...
    Natomiast najlepszy czas na 60st to: 2.435 co ciekawe większość przejazdów na mecie to za każdym razem 136km/h, różnica czasów to praktycznie tylko kwestia trakcji na starcie, a po 400m ta sama prędkość

    Przy okazji kilka zdjęć:




    Najnowszy mod :

    2 w nocy w piątek, a on przestał chodzić jak powinien (kable zapłonowe : ):


  • Użytkownik archiwalny

    Jakby to było mk3 to bym powiedział, że masz bardzo fajnego białego klona mojego GTi
    a że jest to mk2 to mogę jedynie powiedzieć, że bardzo piknie się prezentuję po zmianie lakieru


  • Użytkownik archiwalny

    qrde ten tyl ma cos w sobie, gdzie mozna dorwac te dokladki zderzaka pod taka blaszke?:D


  • Użytkownik archiwalny

    qrde ten tyl ma cos w sobie,
    gdzie mozna dorwac te dokladki zderzaka pod taka blaszke?:D

    Mam taką do sprzedania


  • Użytkownik archiwalny

    To jest dokładka od MK2 zwykła

    Miał być tył całkiem mk3 (oprócz zderzaka) z tablicą na zderzaku, ale nie idzie spasować dokładki od mk3 do mk2... Jest zbyt płytka i trzeba by jeszcze poza tym, przerabiać mocowania, ogólnie dużo rzeźby... Jakby ktoś chciał to leży u mnie dokładka od mk3 nowiutka, świeżo polakierowana na biało

    Dzisiaj, jako, że pojawiła się okazja zakupić CRXa Del Sola, zacząłem się poważnie zastanawiać nad jego zakupem... Tylko szkoda by mi było chyba Suzuki sprzedać, tym bardziej, że technicznie oprócz braku TPSa (ma przyjść w tym tygodniu) w bardzo dobrym stanie, z zewnątrz w miarę ogarnięty, tylko o progach będzie trzeba pomyśleć, bo je zjadać zaczęło po woli już, głównie prawy... O włożonej pracy w niego nie wspomnę, szczególnie biorąc pod uwagę, że kupiony za ponad 4, włożone pracy i pieniędzy lepiej nie mówić, a teraz jakby ktoś za 5,5 wziął to już byłoby dobrze...



  • Naprawdę fajnie auto się prezentuje w dwukolorowym malowaniu i ten tył USDM miodzio

    P.S. Masz taką krótką antenkę do CB dlatego, że pompa paliwa strasznie sieje?
    W moim to jest nie do wytrzymania...


  • Użytkownik archiwalny

    To jest dokładka od MK2
    zwykła

    no zwykła zwykła, ale od USDMa
    przez co nie ma podświetlenia tablicy
    ja sobie w tej dokładce umieściłem oryginalne oświetlenie z dokładki europejskiej

    Gej sola nie kupuj
    takie niemęskie auto jeśli kogoś uraziłem to przepraszam


  • Użytkownik archiwalny

    w sumie to trochę się dziwiłem, że nie ma dziury po podświetlaniu, ani śladów łatania od spodu... Więc może faktycznie USDM

    Ogólnie mnie do Hondy ciągnie, bo części do tego tańsze, przez dobre hamulce, zawias, czy graty do silnika... Czy to będzie Del Sol, zobaczy się, bo ten jeśli będzie w dobrym stanie to zostanie sprowadzony za w sumie nie wielkie pieniądze i na poniedziałek by był... A Suzuki jeszcze nie wiem cały czas... Miało mieć już u mnie "dożywocie", ale dopóki się człowiek uczy to nie da rady utrzymać 2 samochodów... Albo jakiś dupowóz z LPG na jakiś rok się kupi, a później wróci do GTi... Bo teraz trzeba by było w wakacje już progi wymieniać, zrobić wydech na przelot 2", żeby jakoś to miało ręce i nogi z tym kolektorem i przy okazji nie dzwoniło o tyli stabilizator, więc trzeba by było trochę kasy włożyć, a w tym roku się chyba z tym nie wyrobię, bo jeszcze trzeba gdzieś odpocząć w wakacje... Jeszcze trzeba sprawę przemyśleć...

    Antenka + jakieś radio Inteka to pierwszy zestaw jaki zadziałał w Swifcie i nie ma z nim problemu, oprócz marnego nadawania na krótkiej antence, które jest tak samo słabe na Swifcie jak i innych samochodach to odbiór jest jak na normalnej antenie


  • Użytkownik archiwalny

    Ogólnie mnie do Hondy
    ciągnie, bo części do tego tańsze, przez dobre hamulce, zawias, czy graty do silnika... Czy
    to będzie Del Sol, zobaczy się, bo ten jeśli będzie w dobrym stanie to zostanie sprowadzony za
    w sumie nie wielkie pieniądze i na poniedziałek by był... A Suzuki jeszcze nie wiem

    No to widzę, że masz podobnie jak ja. Też mnie ostatnio coraz bardziej w kierunku Hondy ciągnie - na pewno nie Del Sol (wizualnie mi nie pasuje). I na pewno coś z VTEC'iem. Ale także - ciągle jeszcze się zastanawiam, a Swift bezawaryjnie pokonuje kolejne kilometry. No i - GTi potrafi spalić 7l/100 w trasie (ostatnio sprawdzane KK=> Kraków i z powrotem), ładnie się zbiera. Wizualnie także mi pasuje, silnik porobiony, zawias porobione.... szkoda byłoby sprzedawać - tym bardziej, ze nie dostałbym za GTi'ka na pewno tyle, ile w niego już włożyłem. A nowe auto znów było by niewiadomą - w przeciwieństwie do GTI'ka, który jest dla mnie całkowicie pewny aktualnie.

    Pozdr.


  • Użytkownik archiwalny

    No to widzę, że masz podobnie
    jak ja. Też mnie ostatnio coraz bardziej w kierunku Hondy ciągnie - na pewno nie Del Sol
    (wizualnie mi nie pasuje). I na pewno coś z VTEC'iem.

    Ja już zdecydowałem że na wiosnę, swift idzie na sprzedaż a kupuje civica w coupecie



  • Antenka + jakieś radio Inteka
    to pierwszy zestaw jaki zadziałał w Swifcie i nie ma z nim problemu, oprócz marnego nadawania
    na krótkiej antence, które jest tak samo słabe na Swifcie jak i innych samochodach to odbiór
    jest jak na normalnej antenie

    No właśnie ja miałem też dziadowskiego Inteka z tą dodawaną do niego antenką i jeszcze jakoś to dawało radę na krótkich dystansach, ale teraz mam Unidena i ML145 i zbiera mi toto cały syf z instalacji elektrycznej auta...


Log in to reply