Regeneracja przedniego wahacza [mk3]



  • Witam!

    Mój świstak powrócił do eksploatacji i na badaniu technicznym okazało się, że na tulei prawego przedniego wahacza jest duży luz, który w niedługim czasie doprowadzi do zjechania bieżnika w oponie. Do tego auto ściąga wyczuwalnie podczas dynamicznego przyspieszania.

    Sworzeń wahacza jest w idealnym stanie - interwencji wymaga jedynie przednia tuleja.

    I oto moje pytania:

    1. Kupić samą tuleję i podjechać ze zdjętym wahaczem do jakiegoś mechaniora, żeby wprasował mi nową na jakiejś prasie, czy kupić cały wahacz na alledrogo?

    2. Co jest wart wahacz z allegro firmy Fast za 70 pln + przesyłka?

    3. Podobno trafiają się podróby prawych wahaczy firmy Yamato i te są do niczego?

    4. Ile mniej-więcej mechanik weźmie za wprasowanie nowej tulei do starego wahacza (demontaż, wybicie starej tulei i montaż wahacza we własnym zakresie)?

    Świadomy, że tematów o wahaczach były już pewnie setki proszę moderatora Marka o pobłażliwość

    Pozdrawiam forumowiczów i proszę o opinie


  • Użytkownik archiwalny

    Koszt samych gum wahacza - przedniej i tylnej to 40-60pln (JC w Intercarsie - cena ze zniżkami lub bez) - więc raczej się nie opłaca. Jeśli koniecznie chcesz dać zarobić mechanikowi - lepiej wymienić kompletny wahacz...
    Ja zmieniałem tylko gumy - ale raz - miałem oryginalne wahacze z dobrymi sworzniami, a dwa, mam niezłe zniżki na części, zaplecze serwisowe i robiłem sam.



  • Świadomy, że tematów o
    wahaczach były już pewnie setki proszę moderatora Marka o pobłażliwość
    Pozdrawiam forumowiczów i
    proszę o opinie

    Tylko z pobłażliwości.

    Wymień oba wahacze bo za chwilę sypnie się drugi.
    Koniec



  • Koszt samych gum wahacza -
    przedniej i tylnej to 40-60pln (JC w Intercarsie - cena ze zniżkami lub bez) - więc raczej się
    nie opłaca. Jeśli koniecznie chcesz dać zarobić mechanikowi - lepiej wymienić kompletny
    wahacz...
    Ja zmieniałem tylko gumy -
    ale raz - miałem oryginalne wahacze z dobrymi sworzniami, a dwa, mam niezłe zniżki na części,
    zaplecze serwisowe i robiłem sam.

    No u mnie też jest ładny oryginalny i oprócz tej przedniej tulei jest sprawny. Robocizna też będzie moja oprócz wprasowania tulei w jakimś warsztaciku. Jak napisałem w pierwszym poście demontaż, wybicie starej tulei i potem założenie wahacza wykonam we własnym zakresie. W IC nowa tuleja Yamato to koszt ok. 30 pln


  • Użytkownik archiwalny

    Hmm, prasa w sumie nie jest potrzebna - wystarczy dobre imadło i trochę smaru silikonowego - Yamato mają ładny beczułkowaty kształt - więc się zgrabnie układają...
    Generalnie warto wymienić obie strony na raz - w sumie to jedno grzebanie pod spodem.
    Najważniejsze - u mnie ukręciły się dwie śruby mocujące tylną poduszkę po prawej stronie (pomimo dłuższego traktowania środkiem penetrującym) - więc poczytaj najpierw co można w takiej sytuacji zrobić. Jeśli nie masz konkretnego zaplecza - zdecydowanie nie warto samemu tego ruszać...


  • Użytkownik archiwalny

    ogolnie to powiem ze swojego doswiadczenia ze mialem ten sam dylemat czy kupowac czesci czy kupic caly wahacz i kupilem cale nowe wyszlo taniej i mniej roboty...



  • Jeszcze jedno pytanie: czy ktoś z Was montował w swoim Swifcie wahacze firmy SH?


  • Użytkownik archiwalny

    witaj, montowałem wahacze firmy SH, ustawiłem po wymianie wahaczy zbierzność i jak do tej pory przez kilka miesiecy brak problemów. Pozdrawiam



  • witaj, montowałem wahacze
    firmy SH, ustawiłem po wymianie wahaczy zbierzność i jak do tej pory przez kilka miesiecy brak
    problemów. Pozdrawiam

    Dzięki serdeczne - chyba się na nie zdecyduję - w cenie jednego Yamato będę miał komplet na obie strony


Log in to reply