zlosniki.pl
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    • Szukaj

    [GTI] Toydolsowe Swifty

    Kącik techniczny - Swift do 2003 r.
    8
    24
    206
    Załaduj więcej postów
    • Najpierw najstarsze
    • Najpierw najnowsze
    • Najwięcej głosów
    Odpowiedz
    • Odpowiedz, zakładając nowy temat
    Zaloguj się, aby odpowiedzieć
    Ten temat został usunięty. Mogą go zobaczyć tylko użytkownicy upoważnieni do zarządzania tematami.
    • T
      Toydols Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Toydols

      Witajcie ziemianie. Pomału postaram się wrzucać tu różne ciekawostki na temat moich świstaków. Na początek kilka zdjęć czarnucha w trakcie prac renowacyjnych.

      Tak wyglądało to na początku. Silnik w najlepszym porządku, skrzynia też, zawias ok, hamulce praktycznie całe nowe, z mechaniki do zrobienia wydech i drobna kosmetyka zawiasu i wnętrza. Blacharka... wiadomo, wszystko do roboty, lakier nie istniejący.

      No to przygotowałem auto do roboty, a Tomek z ekipą zaczęli wycinać to co się rozsypuje i wstawiać w te miejsca zdrową blachę. Przy tym wszystko zabezpieczane brunoxem. Na zdjęciach auto ma już wyspawane pół podłogi, w tej chwili walka toczy się z korozją górnej części auta, potem czeka nas jeszcze druga strona podłogi. Gotowe już są też tylne błotniki (na silniku osłony z jakiegoś ścigacza w trakcie przygotowania do malowania).

      Do wymiany jak widać belka dolna wzmocnienia, która już leży w garażu dzięki Dawidowi.

      Tak wygląda w zbliżeniu pajączek na dachu po zeszlifowaniu rdzy. Mamy centralne ognisko korozji, a od niego idą sobie takie łapki.

      Połatany lewy przód.

      Połatany róg podłogi.

      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
      • P
        przemask84 Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez przemask84

        Więc ile Ty ich masz?

        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
        • T
          Toydols Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Toydols

          Dwóch - rajdówkę co to wiadomo i czarnucha co to szykuję dla tak zwanej konkubentki

          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
          • P
            przemask84 Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez przemask84

            Więc może przedstawisz jeszcze rajdówkę? wszyscy o niej słyszeli, ale tylko nieliczni widzieli z jakąś specyfikacja pewnie nie tylko ja jestem ciekawy

            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
            • T
              Toydols Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Toydols

              Więc może przedstawisz
              jeszcze rajdówkę? wszyscy o niej słyszeli, ale tylko nieliczni widzieli z jakąś
              specyfikacja pewnie nie tylko ja jestem ciekawy

              Myślę, że w najbliższym czasie przedstawię ją bliżej. Na razie brak czasu powoduje, że ... nie ma czasu
              Natomiast w piątek rajdówka dostała na koniec wydechu takie coś:

              W tej chwili wydech to seryjny kolektor i dwururka, potem na środku jeden przelot, a na samym końcu metalowy katalizator HJS z homologacją FIA. Drze się jak cholera, ale za to jaki ładny wykres z hamowni:

              1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
              • M
                mlodyboruch Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez mlodyboruch

                jaką masz srednice rur??? ta moc rzeczywiscie za sprawą samego wydechu, czy masz jeszcze coś zdłubane??

                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                • M
                  Mjecio Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Mjecio

                  nie no, samym wydechem tyle nie ugra moim zdaniem to sa walki, obriobiona glowka, wydech i cos podstrojone, z seryjna przepsutnica(homologacja), zgadlem? mnie zastanawia czy sa seryjne kolka rozrzadu czy regulowane?

                  1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                  • F
                    fetorman Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez fetorman

                    nie no, samym wydechem tyle
                    nie ugra moim zdaniem to sa walki, obriobiona glowka, wydech i cos podstrojone, z
                    seryjna przepsutnica(homologacja), zgadlem? mnie zastanawia czy sa seryjne kolka
                    rozrzadu czy regulowane?

                    a ja powiem ze to lekko obrobiona glowka z racji homo, walki jakies lajtowe, wydech, MAP lekko podstrojone tylko

                    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                    • T
                      Toydols Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Toydols

                      Tak jak już w wielu innych miejscach na forum pisałem, auto jest zrobione do i startuje w Rajdowym Pucharze Polski. Co za tym idzie jest przygotowane zgodnie z homologacją.
                      Jeśli chodzi o silnik to specyfikacja wygląda tak:

                      • seryjna przepustnica, kolektory dolotowy i wydechowy,
                      • wyważony cały układ korbowo-tłokowy (wał, korby, tłoki, koło zamachowe, docisk sprzęgła),
                      • odchudzony wał (w ramach homologacji), ale wraz z korbami, tłokami i kołem zamachowym są to elementy seryjne, lub zamienniki oryginałów (tłoki),
                      • blok wyosiowany, tulejowany i pasowany na 0,07 mm (obróbka układu korbowodowo-tłokowego i bloku - Zdzisław i Wiesław Kuś - Niepołomice),
                      • pierścienie nominał RIK spasowane na 0,5 mm,
                      • panewki główne i korbowodowe nominał - ACL Racing,
                      • głowica z nowymi zaworami i prowadnicami (wszystko zamienniki oryginałów), wymytymi popychaczami, sprawdzona na szczelność itp. W głowicy obrobione w ramach homologacji kanały dolotowe i wydechowe (około 1 mm na szerokość i wysokość kanałów w stosunku do tego co było przed obróbką),
                      • wałki rozrządu catcams 6700604 - niezbyt mocne wałki do seryjnych sprężynek i talerzyków, regulowane kółka catcams,
                      • dolot: oryginalna puszka filtra, filtr jcpremium, wyrzucona przepływka - zamiast niej rura o dokładnie tej samej długości oraz średnicy jak wyjście z fitra, dalej seryjna guma do przepustnicy,
                      • zamiast przepływki mapsensor,
                      • wydech: seryjny kolektor, sonda lambda i dwururka, dalej łącznik elastyczny 50 mm, rura 50 mm, na środku tłumik przelotowy, na końcu katalizator metalowy hjs z homologacją fia - całość owinięta bandażem termicznym,
                      • odcinka, jak widać na wykresie, seryjne 7500 obr./min.
                      • strojenie i regulacja Kuba Kogut - www.koko-tuned.pl
                      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                      • F
                        fetorman Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez fetorman

                        czyli bylem najblizej

                        ale to strojenie to cos slabo wyszlo

                        Cytat:

                        wałki rozrządu catcams 6700604 - niezbyt mocne wałki do seryjnych sprężynek i talerzyków, regulowane kółka catcams,

                        he? ze co?

                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                        • T
                          Toydols Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Toydols

                          ale to strojenie to cos slabo wyszlo
                          Dlaczego?

                          he? ze co?
                          Jak co? Jaśniej proszę jaśniepanie.

                          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                          • F
                            fetorman Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez fetorman

                            Dlaczego?

                            aa nie juz nic zle przeczytalem

                            Jak co? Jaśniej proszę
                            jaśniepanie.

                            jasniepan raczy zauwazyc ze mamy hydraulike

                            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                            • T
                              Toydols Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Toydols

                              Nie wiem czy dlatego, że leżę dziś półprzytomny w łóżku, bo mnie jakieś chorubsko powaliło i nie bardzo czaję otaczającą rzeczywistość, czy ogólnie coś ze mną nie tak, ale dalej nie rozumiem...

                              1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                              • M
                                Mjecio Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Mjecio

                                aa nie juz nic zle
                                przeczytalem

                                ja mam pytanie nie za niski troche jest przebieg momentu? tj. do 4k jest ponizej 100 nm, maxymalny tez nie jest jakis wygrowany ok 100nm/litr poj.

                                jasniepan raczy zauwazyc ze
                                mamy hydraulike

                                toydolosowi chyba chodzi o niezbyt duzy wzios tych walkow, do serii springow i talerzykow

                                1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                                • K
                                  KonradSwift Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez KonradSwift

                                  Chodzi o to, że w GTi są hydropopychacze (szklanki :))

                                  1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                                  • T
                                    Toydols Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Toydols

                                    Ja wiem, że tam jest hydraulika, w końcu grzebię tam często. Nie wiem tylko teraz czy Fetorman dalej uważa, że be, czy jednak, że cacy

                                    ja mam pytanie nie za niski troche jest przebieg momentu? tj. do 4k jest ponizej 100 nm, maxymalny tez nie jest jakis wygrowany ok 100nm/litr poj.
                                    Nie wiem czy na tym setupie można wyciągnąć więcej. Pamiętaj, że homologacja swifta nie pozwala na zbyt wiele niestety, a ja z kolei w tej chwili nie chcę pchać się w jakieś wariackie wałki, bo nie stać mnie na budowę nowego motoru. Inna rzecz, że od 2000 obr. jest to 90 Nm, czyli jak na kręcony motor, moment jest płaski i naprawdę miło toto jeździ.

                                    Aha... pamiętajmy jeszcze o jednej rzeczy. Może przywołam pewną sytuację życiową. Wczoraj obok mojego swifta, na drugiej hamowni w tej samej hali stało inne auto. Właścicielowi mało było 180 KM z fabrycznego pakietu tuningowego, więc dał auto do jakiejś niemieckiej firmy, która obiecywała 205 KM. Wymienili turbo z okolicznościami, podłubali przy elektronice i oddali auto z wykresem z hamowni 215 KM. Jednak właściciel stwierdził, że teraz toto nie jedzie, auto wreszcie trafiło tam gdzie jest teraz. Po zhamowaniu wyszło... 136 KM. Wniosek: nie wierzcie bezgranicznie wykresom z hamowni. Pamiętajcie o współczynnikach, o normach, według których macie wykres czy wartości. Bo na przykład w hamowniach Maha, można kazać oprogramowaniu nie brać ciśnienia atmosferycznego ze stacji pogodowej hamowni, tylko wpisać je z łapy. Wpisujemy np. 950 hPa, potem robimy wyrównanie według np. normy DIN do ciśnienia atmosferycznego, przy okazji przekłamujemy trochę odczyt temperatury (co też można zrobić) i nagle mamy 215 KM, a w rzeczywistości 136 KM!
                                    To jest przykład ekstremalny, ale prosto z życia wzięty!

                                    1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                                    • F
                                      fetorman Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez fetorman

                                      Ja wiem, że tam jest
                                      hydraulika, w końcu grzebię tam często. Nie wiem tylko teraz czy Fetorman dalej uważa, że be,
                                      czy jednak, że cacy

                                      cacy ze jest moment , a be ze mamy popychacze

                                      Nie wiem czy na tym setupie
                                      można wyciągnąć więcej. Pamiętaj, że homologacja swifta nie pozwala na zbyt wiele niestety, a
                                      ja z kolei w tej chwili nie chcę pchać się w jakieś wariackie wałki, bo nie stać mnie na
                                      budowę nowego motoru. Inna rzecz, że od 2000 obr. jest to 90 Nm, czyli jak na kręcony motor,
                                      moment jest płaski i naprawdę miło toto jeździ.

                                      no ja mam niecale 100Nm i tez nie narzekam ... jeszcze

                                      1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                                      • T
                                        Toydols Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Toydols

                                        Naprawdę z chęcią założyłbym mechanikę i wałki do mechaniki, ale po pierwsze będzie to straszny hardcore, po drugie w tej chwili liczy się dla mnie trwałość i niezawodność silnika, no i kasa - chyba, że ktoś ma wolne 5000-6000 zł na wałki i popychacze no i resztę drobnych na budowę nowego silnika - z chęcią przyjmę. Na razie nie mam kasy, żeby budować kolejny. Inna rzecz, że i tak kiedyś zrobię potworka na mechanice

                                        1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                                        • D
                                          Dunczyk Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Dunczyk

                                          A co z kontrola glosnosci??? Czy DB nie sprawdzaja???

                                          1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                                          • M
                                            Mjecio Użytkownik archiwalny ostatnio edytowany przez Mjecio

                                            Nie wiem czy na tym setupie
                                            można wyciągnąć więcej. Pamiętaj, że homologacja swifta nie pozwala na zbyt wiele niestety, a
                                            ja z kolei w tej chwili nie chcę pchać się w jakieś wariackie wałki, bo nie stać mnie na
                                            budowę nowego motoru. Inna rzecz, że od 2000 obr. jest to 90 Nm, czyli jak na kręcony motor,
                                            moment jest płaski i naprawdę miło toto jeździ.

                                            nie mowie ze nie jezdzi wykres jest plaski, moze to kwestia hamowni, uzytych czesci,a moze tych ograniczen a w ramach homologacji nie mozna zalozyc przepustnicy od cultusa(pomijajac jej dostepnosc) przeciez to tez gti?

                                            1 odpowiedź Ostatnia odpowiedź Odpowiedz Cytuj 0
                                            • 1
                                            • 2
                                            • 1 / 2
                                            • Pierwszy post
                                              Ostatni post