darecki119 stukanie w kole
-
Witam żonka moja jeździ Suzuki 1.3 GLS z 1999 sedan mam pytanie, przejechałem się dziś i stwierdzam że podczas przyspiesania coś stuka z naciskiem na wali w kole.
Nie mam pojęcia czy to końcówka, wahacz, czy jakieś inne diabelstwo. Ciekawe jest że podczas zmiany biegów i odjęciu gazu na czas zmiany stuki ustają ?? Czy mogę liczyć na jakieś podpowiedzi - co wymienić. -
przeguby... widze ze niemasz zielonego pojecia o mechanice samochod... lepiej jedz do warsztatu.
-
Trzeba zmieniać z dwóch stron ?? Prawy i lewy na raz ?? I czy drogie są ??
-
Przeguby można zmieniać pojedynczo, zmień ten co stuka, tylko sprawdź drugi od razu dobrze, żeby za miesiąc znowu roboty nie było... Ceny? Allegro.pl podaje, że od 49: http://allegro.pl/item875777515_przegub_suzuki_swift_1983_2001_bez_abs_metelli_now.html do 159: http://allegro.pl/item875373753_przegub_hdk_japan_suzuki_swift_1_3_gti_1989_2001r.html
Różnią się zapewne jakością Jeśli do GTi ostro jeżdżonego to raczej jak najlepszy, ale jak nie do GTi i nie zamierzasz piszczeć kołami kiedy są skręcone to bierz tańszy. Ale może ktoś kupował jakieś i wypowie się co do konkretnej firmy ich jakości, bo nie zawsze droższe znaczy lepsze, ale w tym wypadku chyba jednak tak -
Mnie wymiana jednego przegubu plus wymiana osłony na drugim kosztowała razem z robocizną 200 zł. Nie powiem ile sam przegub, bo jak zwykle nie mogę znaleźć książki serwisowej gdy jest potrzebna. Ale chyba w okolicach 100-120 zł.
-
Jeśli jest to rzeczywiście przegub to jesli będziesz go sam wymieniał , to najlepiej pojedz z wymontowanym do sklepu, bo jest ich co najmniej 6 rodzai (przerabiałem ten temat we wrześniu) Przy montażu dobrze jest sobie wyjąć półoś ze skrzyni (należy spuścić olej)..
Zaoszczędzi Tobie to wielu niepotrzebnych emocji przy zapinaniu przegubu w zabezpieczeniu półosi...
P.s. samych zabezpieczeń też jest kilka typów, polecam przeguby firmy TRW, do nabycia w 4cars