[Swift 1.3 g13bb] ROZRZAD -WYMIENIAĆ CZY NIE???
-
Znam jednego co 80kkm rocznie robi, skurczybyk. Ja moim mkV przez osiem i pół roku zrobiłem 70kkm. Ale ja generalnie nie o tym. Było o popychaczach w mkV, że nie są hydrauliczne. Nie wiedziałem, bo jeszcze nie zaglądałem do takiego silnika. Więc mam pytanie: czy to znaczy że w silniku 1,3 16V SOHC mam popychacze mechaniczne i muszę regulować luzy zaworowe jak w starym polonezie?!
-
A co w tym dziwnego? Przez 10
lat już nabiłem 160kkm moją korozją.hehe, ja mam ledwie 70kkm przekroczone
Było o popychaczach w mkV, że nie są hydrauliczne. Nie wiedziałem, bo jeszcze nie
zaglądałem do takiego silnika. Więc mam pytanie: czy to znaczy że w silniku 1,3 16V SOHC mam
popychacze mechaniczne i muszę regulować luzy zaworowe jak w starym polonezie?!to jest powód do dumy w sumie zobaczył byś, jak by Ci zaczęło coś stukać, jaki jest koszt
-
Tia...licznik się przekrecil
może dwa razy już ma pewnie 160 albo 260 tys przebieguNic się nie przekręciło , jak go kupiłem miał 39 tys a teraz ma 59...
Ma jeszcze oryginalne opony letnie...Mniejsza z tym, powiedzcie lepiej jak dobrać się do tego linku z luzem zaworowym
Był na pewno tu: http://zlosniki.pl/stary_zlosniki/showflat.php?Number=451381 -
Panowie!
Przypominam, że tytuł wątku brzmi "Rozrząd - wymieniać czy nie" -
Panowie!
Przypominam, że tytuł wątku
brzmi "Rozrząd - wymieniać czy nie"Wymieniać jak najszybciej! Taki stary pasek pewnie trzyma się już na ostatnim włosku (włóknie )...
-
Poszukałem sam i znalazłem na suzuki klub Polska... tylko nie wiem czy te dane są prawdziwe:
Luz zaworowy
zimny element
wlot 0.13 - 0.17 (mm)
wylot 0.23 - 0.27 (mm)
element goracy
wlot 0.17 - 0.21 (mm)
wylot 0.27 - 0.31 (mm)
Cisnienie sprezania
stan normalny 14.0 (bar)
minimalny 11.0 (bar)
Moze kiedyś się to komuś przyda..A ostatnie pytanie do posiadaczy g13bb czy luz reguluje się za pomocą plytek czy śrub regulacyjnych???
-
Płytki.
-
Płytki.
to się zwie szczelinomierz
-
Oj Hellsin Hellsin!
Taki duzy a uczyć go trzebaSzczelinomierz to takie blaszki o różnych grubościach a luz zaworowy w silniku G13BB (1,3 16V SOHC) reguluje się przy pomocy płytek (dokłada się je lub zdejmuje kasując luz bądź go zwiększając) a pomiarów dokonuje się szczelinomierzem.
Masz juz jasność -
No to niefajnie bo z dego co wiem takie plytki kupuje sie w ASO a z moich doświadczeń wynika ze oni żyja w trochę innym świecie...
Chyba że z Węgier sobie przywiozę...
A zresztą zadzwonię do aso i sie dowiem
Info oczywiście podam dla potomności -
O kurcze, jeszcze jakieś płytki! Zaczynam się bać to rozkręcać. Dopiero co się dowiedziałem że muszę regulować luz zaworowy (przedwczoraj) a tu jeszcze takie cuda...
-
No to niefajnie bo z dego co
wiem takie plytki kupuje sie w ASONo już nie przesadzajcie
http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=szczelinomierz -
No już nie przesadzajcie
http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=szczelinomierzTylko jeszcze znaleźć chętnego, coby z tych blaszek "płytki regulacyjne" powycinał
Dobra, nie spamić mi tu! -
Dzwonilem dziś do 4 cars i jedna płytka to koszt ok 20 zl , więc w najlepszym wypadku trzeba liczyć 80 zł
-
Bez względu na grubość?
Ale najpierw i tak musisz pomierzyć luzy i dobrać odpowiednie płytki -
O jakich płytkach wy piszecie przecież to jest 1.3 g13 bb 16 zaworów i jeden wałek rozrządu tam reguluje się jak w maluchu szczelinomierz i jazda .
-
Jesteś pewien?
-
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=67087&Number=860191#Post860191 też nie
wiedziałem jak się reguluje ale kolega lukenzo mnie uświadomił . -
Dziękuję wszystkim którzy próbowali pomóc no i oczywiście pomogli...
Zawsze można na Was liczyć
Jeśli ktoś jest z Łodzi lub okolic to ma
temat chyba do zamknięcia Pozdrawiam -
Więc suma sumarum z tymi płytkami to było tylko straszenie i reguluje się, tak jak pisałem wyżej, jak w starym polonezie? Kolego pio_len, napisz proszę , robiłeś to i dlatego jesteś pewien, czy tylko z info lukenza? No i jeszcze jedna rzecz, bo chyba nie wszyscy kojarzą, płytki regulacyjne i szczelinomierz to jest co innego.