GTi MK3 Toxima - wątek zbiorczy, opowiadający :)
-
jaki problem? ja za wypiaskowanie pokrywy zaworow zaplacilem 20 zl natomiast polerowanie to wiadomo.
-
No i autko ostatnio dostało nowe świece (to już jakiś czas temu), nową kopułkę, nowy palec (oczywiście porządne i markowe):
Wszystko to w związku z tym, co go trapiło - tutaj opisane. W końcu stanęło na ścięty klin.
Co do pokrywy zaworów - nie miałem czasu jej dokończyć, zamontowałem na szybko, by obczaić z kumplem ten zapłon. Tak toto wygląda aktualnie:
Oczywiście będzie lepiej
A póki co (do czasu ogarnięcia problemu z klinem na wale) - przesiadka do bolidu rodzinki, czyli Punta 1.2 75KM Wolne toto, ale jedną zaletę ma - zero awarii, można po prostu lać i jeździć. No i przy tym, jak mi ostatnio GTi żarło po 12l/100km, spalanie Punciaka 6l/100 jest po prostu piękne
Pozdr.
-
jak patrze na ten smietnik pod maska,zbiorniczek i chłodnice na drut to zygac sie chce... mi byloby wstyd przed samym sobą tak zrobic... A o rdzy rypiacej nawet nie wspominam bo to naprawde niewiele pracy i pieniedzy, kawalek papieru sciernego i troche farby... zamiast zrobic to co wazne to ty bierzesz sie za polerowanie pokrywy...zalamka.
-
jak patrze na ten smietnik
pod maska,zbiorniczek i chłodnice na drut to zygac sie chce... mi byloby wstyd przed samym
sobą tak zrobic... A o rdzy rypiacej nawet nie wspominam bo to naprawde niewiele pracy i
pieniedzy, kawalek papieru sciernego i troche farby... zamiast zrobic to co wazne to ty
bierzesz sie za polerowanie pokrywy...zalamka.Auto kupiłem już z takim, a nie innym systemem chłodzenia (i wieloma innymi kwiatkami - odsyłam na początek tematu) A że sprawdza się to dobrze (chłodnica większa niż od GTi - oryginalna z GTi'ka leży w garażu, ale nie zakładam jej, bo po co większą na mniejszą zmieniać?) - po co mam wydawać niepotrzebną kasę na zbiorniczek, węże ori itp itd (jest dużo więcej ważniejszych wydatków)? Kwestia wyglądu - wygląd dla mnie nie ma takiego znaczenia, jak działanie
A co do śmietnika - właśnie to inne chłodzenie powoduje takie pierwsze wrażenie. Reszta jest już zgodna z oryginałem
Z resztą - jestem zwolennikiem stwierdzenia, że auto ma zapier.... niczać, a wygląd - fajnie, jak jakoś wygląda, ale nie to jest najważniejsze (szczególnie pod maską) Pokrywę spolerowałem, bo nic mnie to nie kosztowało.
Pozdr.
-
Z resztą - jestem
zwolennikiem stwierdzenia, że auto ma zapier.... niczać, a wygląd - fajnie, jak jakoś wygląda,
ale nie to jest najważniejsze (szczególnie pod maską)mówisz idziesz w stronę rat-a
-
mówisz idziesz w stronę rat-a
Oj, nic z tego
W sprawie korozji - trochę jest w komorze silnika, ostatnio ujawniło się parę dziurek w okolicach progów. Poza tym podłoga zdrowa, podłużnice i mocowania wahaczy w stanie świetnym Z zewnątrz także rdzy nie uświadczysz.
A komorę silnika - też się kiedyś ogarnie, jak na to przyjdzie czas Powolutku, cierpliwie do celu
Pozdr.
-
Tak więc trzeba się zająć także zawieszeniem. Po przejrzeniu wszystkiego, zamówione:
1. Wahacz lewy przód (oczywiście Yamato)
2. Wahacze pomocnicze tył (x2)
3. Łożysko lewy przód (oczywiście Kanaco)Potem oczywiście trzeba będzie geometrię zrobić zapewne.
Pozdr.
-
Tak więc trzeba się zająć
także zawieszeniem. Po przejrzeniu wszystkiego, zamówione:
1. Wahacz lewy przód
(oczywiście Yamato)
2. Wahacze pomocnicze tył
(x2)
3. Łożysko lewy przód
(oczywiście Kanaco)
Potem oczywiście trzeba
będzie geometrię zrobić zapewne.
Pozdr.jesli ruszasz tylnie wahacze pomocnicze to na 100% musisz jechac na geometrie. Ile dales za łozysko i wahacz?
-
jesli ruszasz tylnie wahacze
pomocnicze to na 100% musisz jechac na geometrie. Ile dales za łozysko i wahacz?Łożysko - 150zł w IC
Wahacz - udało się akurat na Allegro dorwać Yamato za 101zł z przesyłkąPozdr.
-
Wahacz - udało się akurat na
Allegro dorwać Yamato za 101zł z przesyłką:O Ja za wahacze 2 czy 3 tygodnie temu płaciłem po 156 za sztukę tylko że nie miałem czasu na szukanie na allegro i czekanie na przesyłkę bo potrzebowałem auto tego samego dnia
-
Wszystko to w związku z tym,
co go trapiło -
tutaj
opisane. W końcu stanęło na ścięty klin.No i dzięki geniuszowi i ogromnej pracy kumpla oraz nowemu kółku + klinowi - od dzisiejszego popołudnia znów cieszę się mega frajdą z jazdy GTi'kiem Do tego jeszcze nadal GTi'kiem bez wnętrza
Nie ma to tamto - po dwóch tygodniach abstynencji od frajdy za kółkiem - cudna sprawa
No i nie powiem - tak świetnie to to moje autko daaaawno już nie jeździło :)) Teraz jeszcze zawieszenie (cześci już pozamawiane), potem będzie można się wziąć za pierdoły i kwestie wizualne.
Pozdr.
-
mam nadzije ze krecicie wszystkie gwinty na klej... oczywiscie wczesniej zyszczenie starego kleju.
-
mam nadzije ze krecicie
wszystkie gwinty na klej... oczywiscie wczesniej zyszczenie starego kleju.Oczywiście - wszystko zostało zrobione na ideał
Tzn. nowe kółko rozrządu + klin. Gniazdo na wale napawane i odpowiednio obrobione. Kółko zamocowane na kleju, odpowiednio mocno dokręcone
Powinno wytrzymać tyle, co oryginalne rozwiązanie.
Pozdr.
-
No i w końcu wiosenne mycie autka, po zimie tak toto wygląda:
Najbliższe plany?
1. Wkładamy z powrotem wnętrze
2. Jak w końcu dojdą zakupione elementy zawieszenia - jago remont, geometria i podbicie przeglądu, który się jutro kończy.
3. Nowa dokładka przedniego zderzaka + jego lakierowanie + poprawki dawnego lakierowania dachu
4. Dla wszystkich marud - wymiana systemu chłodzenia na oryginalny Chłodnica jest od dawna, szukam reszty (węże, zbiorniczek itp itd.).Pozdr.
-
Ja bym dodał jeszcze:
1. Zakup nowych naklejek na boki, albo pozbycie się starych
2. Ten wydech to celowo taki jest?
3. Dziura po korku od LPG, albo wsadzić wlew LPG (lans ;p), albo żywica i do przodu
4. Masz potłuczony prawy halogen, to zamień się na lewy, będziemy mieć komplet - ja będę miał 2 całe, Ty 2 pęknięteOgólnie z każdym dniem coraz bardziej ogarnięte autko - wiadomo, że nie od razu Rzym zbudowano
-
bym dodał 5 i 6 jeszcze:
5. zmiana koncowego tlumika - zmeczony jest i juz nie wyglada na moje oko
6. zrobil cos z tym gazowlotkiem.Ogolnie dobrze jest bo caly czas do przodu:D, dobrze ze ogarniasz te autko.
-
4. Masz potłuczony prawy
halogen, to zamień się na lewy, będziemy mieć komplet - ja będę miał 2 całe, Ty 2 pękniętetia super biznes
Ogólnie z każdym dniem coraz
bardziej ogarnięte autko - wiadomo, że nie od razu Rzym zbudowanoi tak jest dużo lepiej niż na początku
bym dodał 5 i 6 jeszcze:
5. zmiana koncowego tlumika -
zmeczony jest i juz nie wyglada na moje okoautosol i wio do przodu, odzyska trochę blasku :]
-
tia super biznes
zawsze można kupić na allegro zderzak z halo za jedyne 250zł
-
No ładnie ładnie .
Naklejki do poprawienia i będzie ok .
A i przyjemnie było by na lato jakieś alu plus gleba .
Z ciekawości , widziałem jakie boje przeszedłeś z tym swiftem , nie rozjeżdża Ci się dół ?
W sensie mocowania wahaczy ? -
zawsze można kupić na allegro
zderzak z halo za jedyne 250złZ tego co pamiętam Toxim kupił taki zderzak i poczta polska mu halo potłukła