[ GTI mk3 ] alufelgi 4x100+dystanse czy 4x114.3 ?
-
Zamerzam kupić alufelgi. Mam jednak problem - gdyż z tych alu ktore mam do wyboru wiekszość jest z rozstawem 4x100. Czy jest sens zakładać do GTI aluski na dystansach? czy znacznie wplynie to na zuzycie podzespołów zawieszenia i komfort jazdy? Czy bedzie to bezpieczne w GTI ? Moze lepiej szukać alufelg o w własciwym rozstawie czyli 4x114.3. Jakie są wasze doświadczenia w tym temacie i ewentualne uwagi?
Jak jest z szerokością ? z tego co wyczytałem maxymalna szerokość w Swifcie to 7'-powyzej koła mogą sie nie mieścić w błotnikach. Czy próbował ktoś jeździć na szerszych bez poszerzania błotników -chodzi mi dokładnie o szerokoś 8' -jak poniżej:
Borbety BS 8' -
Ja w swoim mam 7x15 et40 i od wew. jest jeszcze 3mm miejsca;), a od zew też jest ok ale zależy od profilu ja mam 195/50 i przy 4 osobach czasem delikatnie obciera ale gumy 195/45 powinny załatwić sprawę.
Co do 8" et20 to nie wiem pewnie będzie felga wychodziła poza obrys nadkoli a czy będzie obcierała sam zobaczysz,pozdro -
dystansy Ci odradzam 8' felgi tez -bo na taka szeroka felege trzeba wsadzic szeroka opone, szukaj felg 4x114,3 7' R14 et35-40 sa popularne jest spory wybor i napewno beda Ci pasować, a jezeli chodzi o opony tez raczej nie polecam szerszych niż przewidzieli konstruktorzy 175 w zupełności wystarczy ale wybor pozostawiam Tobie, ja mam to wypraktykowane, co moge doradzic zainwestuj w lepszej marki opony nie uzywane !!!
-
przedewszystkim musisz mieć felgi o rozstawie otworów na śruby 4x114,3. na to nie ma innej możliwości. polecam Ci felgi 14 na 5,5 lub 6 cali, do tego opony 175/60/14. nic Ci nie bedzie obcierać a autko będzie się świetnie trzymać drogi i bardzo dobrze prowadzić. na dodatek świetnie to wygląda na samochodzie, bo opona nie jest baloniasta. jak chcesz się kierować tylko wyglądem, to bedzie Ci sie beznadziejnie jeździło. na niższym profilu niż 60 bedzie Cie żucało po drodze w koleinach jak diabli, jak założysz większe koła, lub zwiększysz profil, bedzie obcierało na dołkach. przy skręcie jak wjedziesz w dołek to pokrzywisz przednie błotniki. nie szalej, to nie BM-ka. powodzenia
-
jak chcesz się kierować tylko wyglądem, to bedzie Ci sie beznadziejnie jeździło. na niższym profilu niż 60 bedzie Cie żucało po
drodze w koleinach jak diabligłupoty piszesz kolego ... u mnie przy 185/55 i Jamex-ach -40 mm nie latam po koleinach jak żyd po pustym sklepie, fakt, faktem trzeba uważać na garbach poprzecznych ( na niektórych krzyżówkach ), ale nie przesadzajmy ...
-
No to sorki Hellsin, z takim rozmiarem (w swifcie) nie miałem doświadczeń. To znaczy że 185/55 można do suzzie zakładać. Raczej więc powinienem nie polecać profilu niższego niż 55. A masz na 14 czy 15?
-
No to sorki Hellsin, z takim rozmiarem (w swifcie) nie miałem doświadczeń. To znaczy że 185/55 można do suzzie zakładać. Raczej więc powinienem nie polecać profilu niższego niż 55. A masz na 14 czy 15?
14, więcej nie opłaca się wsadzać, bo auto się będzie toczyć a nie jechać
-
Mam 175/55 r14 oraz 175/55 r15, jezdzilem tez na 175/60 r13, 175/65 r13 oraz 155/70 r13, nie widze zadnych roznic jesli chodzi o koleiny, jakies nerwowe zachowania itp. Nizszy profil sie mniej kladzie, a wyzszy jest minimalnie bardziej komfortowy, o ile w ogole mozna mowic o komforcie w tej taczce