[Gti] Krótka skrzynia biegów - przełożenia do sportu
-
Toydols Użytkownik archiwalnynapisał 17 lut 2010, 22:32 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 21:17
-
Dajmos Użytkownik archiwalnynapisał 17 lut 2010, 22:36 ostatnio edytowany przez Dajmos 11 paź 2016, 21:17
Łooo,masakra... Tyle,żelastwa i to wszystko działa
Swoja drogą inaczej sobie wyobrażałem tą całą szperę
-
Toydols Użytkownik archiwalnynapisał 17 lut 2010, 22:49 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 21:17
W szperze masz kielich, do niego wrzucasz zębatkę z wieloklinem na jedną półoś, na to idą cztery satelity, potem druga zębatka na drugą półoś, potem 4 płytki cierne (dwie zewnętrzne i dwie wewnętrzne, sprężyna i obudowa. To wsio, całe LSD czyli Limited Slip Differential (dyferencjał o ograniczonym poślizgu).
-
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 18 lut 2010, 06:52 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 21:17
W szperze masz kielich, do
niego wrzucasz zębatkę z wieloklinem na jedną półoś, na to idą cztery satelity, potem druga
zębatka na drugą półoś, potem 4 płytki cierne (dwie zewnętrzne i dwie wewnętrzne, sprężyna i
obudowa. To wsio, całe LSD czyli Limited Slip Differential (dyferencjał o ograniczonym
poślizgu).swietnie sie sprawdza w gorach jak jest slisko zadna zaspa niestraszna niemowiac juz o parkingach
Banan na twarzy jak swift ciagnie pod gorke, a obok ledwo zipie wypasiona fura
-
Toydols Użytkownik archiwalnynapisał 18 lut 2010, 07:30 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 21:17
swietnie sie sprawdza w gorach jak jest slisko zadna zaspa niestraszna
Widocznie jeszcze nie wbiłeś się w bandę przy odpowiednio dużej prędkości -
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 18 lut 2010, 08:08 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 21:17
Widocznie jeszcze nie wbiłeś
się w bandę przy odpowiednio dużej prędkościw sportach nie wscigujem siem
-
Dajmos Użytkownik archiwalnynapisał 18 lut 2010, 10:11 ostatnio edytowany przez Dajmos 11 paź 2016, 21:17
swietnie sie sprawdza w
gorach jak jest slisko zadna zaspa niestraszna niemowiac juz o parkingachTrzeba by było zobaczyć jak to działa w praktyce
-
Dunczyk Użytkownik archiwalnynapisał 18 lut 2010, 16:52 ostatnio edytowany przez Dunczyk 11 paź 2016, 21:17
Specjalnie dla Duńczyka
"szpera bacci romano w kawałkach"
Cudne dzieki Toydols, ja mam Grippe prawie to samo tylko plytek wiecej, a ta ktora kupilem z krotka skrzynia lezy w piwnicy, i czeka na lepsze czasy. A tak czytajac ten watek to to prawda co pisal hondafan- z daleka od suzisport, straszny balagan.
Pozdrawiam -
szymonsct Użytkownik archiwalnynapisał 17 mar 2010, 16:55 ostatnio edytowany przez szymonsct 11 paź 2016, 21:17
Witam. Temat bardzo mnie interesujący, ma co do niego kilka pytań, jeśli moglibyście się wypowiedzieć:
1. Co lub kto to jest gumedyk ?
2. Skąd wziąsć manuala do rozebrania skrzyni (o którym mowa w wątku)? ten w FAQ nie działa link
3. Co sądzicie o krókim przełożeniu z Matiza - wiem że pasuje i to na zasadzie plug&play ?
4. Jak krótkie jest to przełożenie (seria 4,105) i czy jest zgodne z hom. FIA -
Hellsin Użytkownik archiwalnynapisał 17 mar 2010, 19:09 ostatnio edytowany przez Hellsin 11 paź 2016, 21:17
swietnie sie sprawdza w
gorach jak jest slisko zadna zaspa niestraszna niemowiac juz o parkingachBanan na twarzy jak swift
ciagnie pod gorke, a obok ledwo zipie wypasiona furato mówisz, że jak do zlotu wytrzymasz ze swiftem, to tym razem nie będziemy palić kapcia na jedną stronę
-
Toydols Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 00:03 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 21:17
Witam. Temat bardzo mnie
interesujący, ma co do niego kilka pytań, jeśli moglibyście się wypowiedzieć:
1. Co lub kto to jest gumedyk ?Człowiek, który robi różne rzeczy. Między innymi przełożenia do swifta (inna niż w homologacji), które u mnie nie działało, bo było źle zrobione.
2. Skąd wziąsć manuala do rozebrania skrzyni (o którym mowa w wątku)? ten w FAQ nie
działa linkGoogle twoim przyjacielem. Wpisujesz "suzuki swift workshop manual". Np. 7my link który zaczyna się od "1989" jest linkiem do strony gdzie jest manual.
3. Co sądzicie o krókim przełożeniu z Matiza - wiem że pasuje i to na zasadzie plug&play ?
Ponoć to trochę bardziej skomplikowane, ale ponoć się da. Osobiście nie wiem.
4. Jak krótkie jest to przełożenie (seria 4,105) i czy jest zgodne z hom. FIA
Matiz ma 4,444 a takiego nie ma w homologacji Swifta.
-
fetorman Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 09:26 ostatnio edytowany przez fetorman 11 paź 2016, 21:17
to mówisz, że jak do zlotu
wytrzymasz ze swiftem, to tym razem nie będziemy palić kapcia na jedną stronęsie zobaczy
-
szymonsct Użytkownik archiwalnynapisał 21 kwi 2010, 16:04 ostatnio edytowany przez szymonsct 11 paź 2016, 21:17
Dzięki Toydols za odpowiedź, więc powiem tak jak to u mnie wyglądało jeden gościu (który wcześniej też ścigał się Swiftami z Krakowa) włożył mi to przełożenie od Matiza (ponoć bez żadnych przeróbek) i było OK do dziś, w sumie to przełożenie wytrzymało jeden KJS i parę kilometrów treningów i się posypało (zęby) więc chyba nie chcę mi się wkładać kolejnego bo to raczej nie ma sensu (po prostu jest za słabe). I tu pojawia się pytanie :
Gdzie kupić coś bardziej profi tj. coś co wytrzyma dłużej?
Czy ktoś z forumowiczów ma lub wie kto ma krótkie przełożenie do skrzyni od 1.3 GTI (może coś używanego) ?
A może ktoś ma gotową krótką skrzynię ?
wiem o możliwości sprowadzenia takiego przełożenia z Włoch (bacci romano ) ale to kosztuje ponad 3000 zł - da się coś taniej ?
a może jest ktoś (ktoś zna kogoś takiego) kto jest w stanie takie przełożenie wykonać (wałek i koronę)?
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam. -
tomekmagic Użytkownik archiwalnynapisał 8 paź 2012, 11:47 ostatnio edytowany przez tomekmagic 11 paź 2016, 21:17
Witam, udało się komuś ogarnąć krótkie przełożenie do Swifta aby dało radę pojeździć trochę w KJSach?
-
Toydols Użytkownik archiwalnynapisał 8 paź 2012, 12:13 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 21:17
Przełożeń jest kilka dostępnych. Tyle, że bez szpery nie pojeździsz, bo Ci dyfer padnie szybko.
-
Erde Użytkownik archiwalnynapisał 8 paź 2012, 14:32 ostatnio edytowany przez Erde 11 paź 2016, 21:17
Witam, udało się
komuś ogarnąć krótkie przełożenie do Swifta aby dało radę pojeździć trochę w KJSach?Niskobudżetowa wersja to główne 4.4 z Matiza lub lepiej jeszcze poszczególne biegi też z Matiza ale wtedy trzeba przerabiać zębatkę od wstecznego. Szału nie robi ale jest sporo lepiej.
Potem to już wysokie koszty firmowych przełożeń. U mnie taka hybryda przejeździła trochę sprintów i jeszcze się to jakoś trzyma. Szpera by do tego była lepsza niż seryjny dyfer tak jak Toydols pisze ale to zależy jaki masz budżet -
tomekmagic Użytkownik archiwalnynapisał 8 paź 2012, 14:54 ostatnio edytowany przez tomekmagic 11 paź 2016, 21:17
Wycisnąłem trochę mocy ze Swifta no i seria GTI, to nie wiem 3-4 kajty i trzeba wymieniać, a najgorsze że nigdy nie wiadomo kiedy ona się kończy. Chciałbym coś żeby wytrzymało dłużej. Matiz pojeździ coś, czy zaraz na złom? Na Gummedyku ktoś aktualnie jeździ?
-
SzymonM Użytkownik archiwalnynapisał 30 lis 2012, 21:28 ostatnio edytowany przez SzymonM 11 paź 2016, 21:17
Wycisnąłem trochę
mocy ze Swifta no i seria GTI, to nie wiem 3-4 kajty i trzeba wymieniać, a najgorsze
że nigdy nie wiadomo kiedy ona się kończy. Chciałbym coś żeby wytrzymało dłużej.
Matiz pojeździ coś, czy zaraz na złom? Na Gummedyku ktoś aktualnie jeździ?Ja jeżdżę na skrzyni Matiza plug&play z przeróbka wstecznego w moim przypadku sprawdza się bardzo dobrze Szymon Marcinowski / Bogusław Kozłowski klasa 2:
http://www.automobilklub.leszno.pl/image...kacja_klasy.pdf
http://www.automobilklub.leszno.pl/image...i_klasy2012.pdf
http://wrc-pleszew.eu/static/4rajd/wyniki/pleszew4-2.pdf
http://chronotec.pl/events/2012/20121027_5superoes/wyniki/oficjalne_generalka_klasy.pdf
http://chronotec.pl/events/2012/20121117_6superoes/wyniki/oficjalne_generalka_klasy.pdf
Przejechane już ponad 10 imprez, podstawa to dobry olej np. motul 75/140 . Nie obiecuje że u ciebie się sprawdzi ponieważ ja mam silnik Suzuki Baleno 85 KM z elektryką GTi na hamowni wyszło 102 KM (trochę mało realne koledzy w tym samym czasie na serii 115KM i 120KM) . Na początku miałem większe problemy ze seryjną skrzynią Swifta GTI ponieważ 2 razy rozsypał się mechanizm różnicowy. Aktualnie mechanizm mam założony z Baleno 1,6.
-
Toydols Użytkownik archiwalnynapisał 30 lis 2012, 22:00 ostatnio edytowany przez Toydols 11 paź 2016, 21:17
A jaki jest dyfer z baleno 1,6?
-
SzymonM Użytkownik archiwalnynapisał 30 lis 2012, 23:28 ostatnio edytowany przez SzymonM 11 paź 2016, 21:17
A jaki jest dyfer z
baleno 1,6?Dokładnie taki sam jak w Swifcie GTi nie wiem z jak materiałowo to wygląda. Napisałem to raczej w formie zamiennika do GTi. Może ja tylko miałem takie problemy z dyfrem od GTi z tego co się potem przyglądałem to pewnie był problem współosiowości wałka i kiepskiego oleju . Satelity spiłowały wałek, który odrywając się zrobił dziurę w obudowie wielkości pięści Swifty GTi łatwego życia nie mają , a te mechanizmy, które kupiłem (jeden do skrzyni z przełożeniami Matiza a drugi do serii ) były w świetnym stanie