Wymiana sprzęgła w 1.0 co i jak??


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.

    Znalazłem manuale wymiany w 1.3 8v i 16 niestety nie mogę znaleźć opisu wymiany sprzęgła w 1.0.
    Wystarczy mi info czy duże są różnice, czy np. w 1.0 nie muszę ściągać chłodnicy, ze wstępnych oględzin wynika, że w niczym mi ona nie wadzi?? I najważniejsze pytanie - czy da się zrobić bez kanału - rozrząd wymieniłem na lewarku w niecałe 2 godziny, choć w opisie kanał był niezbędny i opuszczanie silnika, więc może sprzęgło też da radę??

    Klucz 30 pewnie niezbędna i "francuzem" nie zastąpię??


  • Użytkownik archiwalny

    Chłodnicy nie ruszasz, bez kanału się da ale będzie baaardzo ciężko <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" /> wymiana jest podobna jak w 1,3


  • Użytkownik archiwalny

    Chłodnicy nie ruszasz, bez kanału się da ale będzie baaardzo ciężko wymiana jest podobna jak w
    1,3

    Jak to bez kanalu? Trzeba opuscic silnik zeby mozna bylo skrzynie wyciagnac i dostac sie do sprzegla... watpie zeby ktos wyciagal silnik przez gore caly i dopiero do skrzyni <img src="/images/graemlins/confused.gif" alt="" />
    Wymiana jest bardzo prosta i moim zdaniem bez kanalu sie nie obejdzie chyba ze ktos chce wyciagnac silnik co mija sie z celem <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Znalazłem manuale wymiany w 1.3 8v i 16 niestety nie mogę znaleźć opisu wymiany sprzęgła w 1.0.
    Wystarczy mi info czy duże są różnice, czy np. w 1.0 nie muszę ściągać chłodnicy, ze wstępnych
    oględzin wynika, że w niczym mi ona nie wadzi?? I najważniejsze pytanie - czy da się zrobić
    bez kanału - rozrząd wymieniłem na lewarku w niecałe 2 godziny, choć w opisie kanał był
    niezbędny i opuszczanie silnika, więc może sprzęgło też da radę??
    Klucz 30 pewnie niezbędna i "francuzem" nie zastąpię??
    Kanal to podstawa przy wymianie sprzegla. Ja swoje wymienialem 3 godziny na kanale z ojcem. Jest z tym troche zabawy. Najgorzej jest odkrecic niektore sruby mocujace skrzynie do silnika <img src="/images/graemlins/frown.gif" alt="" /> Na ta zabawe zchodzi najwiecej czasu. Sciagnij tez wszystkie plastiki jakie sa przy kole z lewej strony. Bo pamietam ze jeden strasznie przeszkadzal.


  • Użytkownik archiwalny

    Kanal to podstawa przy wymianie sprzegla. Ja swoje wymienialem 3 godziny na kanale z ojcem. Jest
    z tym troche zabawy. Najgorzej jest odkrecic niektore sruby mocujace skrzynie do silnika
    Na ta zabawe zchodzi najwiecej czasu. Sciagnij tez wszystkie plastiki jakie sa przy kole z
    lewej strony. Bo pamietam ze jeden strasznie przeszkadzal.

    Dzięki.
    Kanał znalazłem. tylko jeszcze wylewu oleju do skrzyni szukam - przy okazji wymienić można, a nawet by wypadało bo 170 kkm zaraz stuknie a z tego co wiem o przeszłości mojego świstaka to jego pierwsza zmiana sprzęgła i oleju w skrzyni.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki.

    Kanał znalazłem. tylko jeszcze wylewu oleju do skrzyni szukam - przy okazji wymienić można, a
    nawet by wypadało bo 170 kkm zaraz stuknie a z tego co wiem o przeszłości mojego świstaka
    to jego pierwsza zmiana sprzęgła i oleju w skrzyni.

    przy skrzyni od spodu masz jak by taki trójkąt na 3 śrubki 10 albo 12 nie pamiętam dokładnie;))
    odkręcasz je i spuszczasz olej, tylko uważaj bo będzie leciało go sporo
    <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    przy skrzyni od spodu masz jak by taki trójkąt na 3 śrubki 10 albo 12 nie pamiętam dokładnie;))
    odkręcasz je i spuszczasz olej, tylko uważaj bo będzie leciało go sporo

    <img src="/images/graemlins/sciana.gif" alt="" />
    od oleju są 2 korki, dolny i górny.. nr 16..


  • Użytkownik archiwalny

    od oleju są 2 korki, dolny i górny.. nr 16..

    ja odkręcałem nr 10 chyba jest łatwiej, tak mi sie wydaje;))


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Znalazłem manuale wymiany w 1.3 8v i 16 niestety nie mogę znaleźć opisu wymiany sprzęgła w 1.0.
    Wystarczy mi info czy duże są różnice, czy np. w 1.0 nie muszę ściągać chłodnicy, ze wstępnych
    oględzin wynika, że w niczym mi ona nie wadzi?? I najważniejsze pytanie - czy da się zrobić
    bez kanału - rozrząd wymieniłem na lewarku w niecałe 2 godziny, choć w opisie kanał był
    niezbędny i opuszczanie silnika, więc może sprzęgło też da radę??
    Klucz 30 pewnie niezbędna i "francuzem" nie zastąpię??

    jak juz sie dobierzesz, a nie kupiles sprzegla to moze to cie zainteresuje:
    w koncu 1,0 to bardzo narowisty silnik <img src="/images/graemlins/devil.gif" alt="" /> wiec moze ci sie przydac <img src="/images/graemlins/zakrecony.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    jak juz sie dobierzesz, a nie kupiles sprzegla to moze to cie zainteresuje:
    w koncu 1,0 to bardzo narowisty silnik wiec moze ci sie przydac

    Środek wygląda znajomo ale to na obwodzie już nie.....spiek??

    Sprzęgiełko już mam NKK komplecik 354zł

    Co do spustu to jest od spodu korek na kwadrat - mam rację?? A przez WLEW nie może się wYlewać bo nie napełnię skrzyni <img src="/images/graemlins/sciana.gif" alt="" />
    Zresztą na tym szkicu to nie jest chyba skrzynia od 1.0 93r. bo moja jakoś tak inaczej od góry wygląda.....


  • Użytkownik archiwalny

    Środek wygląda znajomo ale to na obwodzie już nie.....spiek??

    tak, chyba to spiek <img src="/images/graemlins/lizulizu.gif" alt="" />

    Sprzęgiełko już mam NKK komplecik 354zł

    spiek 360zl, jeski nie widac roznicy to po przeplacac <img src="/images/graemlins/wpysd.gif" alt="" />

    Co do spustu to jest od spodu korek na kwadrat - mam rację?? A przez WLEW nie może się wYlewać
    bo nie napełnię skrzyni

    Zresztą na tym szkicu to nie jest chyba skrzynia od 1.0 93r. bo moja jakoś tak inaczej od góry
    wygląda.....

    wlew jest chyba nad polosia, kolo roznicowki... chociaz mozesz sprobowac od dolu <img src="/images/graemlins/biglaugh_.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    spiek 360zl, jeski nie widac roznicy to po przeplacac
    wlew jest chyba nad polosia, kolo roznicowki... chociaz mozesz sprobowac od dolu

    hmm olej wlewa sie od góry, od kreczasz linkę od prędkościomierza i wlewasz olej. bynajmniej ja tak robiłem;))


  • Użytkownik archiwalny

    spiek 360zl, jeski nie widac roznicy to po przeplacac
    komplet z dociskiem i łożyskiem?? Czy to aby nie made in garaż???

    wlew jest chyba nad polosia, kolo roznicowki... chociaz mozesz sprobowac od dolu
    hmmm. zrobie fotki jutro....


  • Użytkownik archiwalny

    komplet z dociskiem i łożyskiem?? Czy to aby nie made in garaż???
    docisk regenerowany, a lozysko na wlasna reke. Wawie to robia takie sobie typki regeneruja sprzegla...
    hmmm. zrobie fotki jutro....
    dawaj <img src="/images/graemlins/food.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    przy skrzyni od spodu masz jak by taki trójkąt na 3 śrubki 10 albo 12 nie pamiętam dokładnie;))
    odkręcasz je i spuszczasz olej, tylko uważaj bo będzie leciało go sporo

    10tka kwadratowa.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja kupilem sprzeglo kompletne do swifta 1.6 4WD w maju jakos,jest to zestaw Aisin za ktorego dalem zeby nie sklamac 648zl po 10% zniszcze na servis chryslera a spieku nie moglem znalezc do tej skrzyni.
    Co do skrzyni oczywiscie sruby trzeba dwie odkrecic dolna do zlania oleju a gorna zeby byl dostep powietrza i olej mogl ladnie splynac... Tak jak pisal kolega Kedzior duzo zabawy jest z niektorymy srubami i przydaly by sie dobre grzechotki i przedluzki wszelkiego rodzaju,a takze zgrabne rece zeby to pozniej poskladac i przykrecic
    <img src="/images/graemlins/myjzeby.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Jak to bez kanalu? Trzeba opuscic silnik zeby mozna bylo skrzynie wyciagnac i dostac sie do
    sprzegla... watpie zeby ktos wyciagal silnik przez gore caly i dopiero do skrzyni

    poszukaj na forum wypowiedzi myszywego o wymianie skrzyni, ja pamiętam że on pisał że umie wymieniać skrzynię bez kanału <img src="/images/graemlins/jezor.gif" alt="" /> ja wymieniałem sprzęgło na kanale


  • Użytkownik archiwalny

    docisk regenerowany, a lozysko na wlasna reke. Wawie to robia takie sobie typki regeneruja
    sprzegla...
    dawaj

    Ja mam takie pytanko, czy można kupić samą tarczę, bo na jakiejś stronce widziałem samą tarczę za niecałe 200zł?


  • Użytkownik archiwalny

    Ja mam takie pytanko, czy można kupić samą tarczę, bo na jakiejś stronce widziałem samą tarczę
    za niecałe 200zł?

    można


  • Użytkownik archiwalny

    Ja mam takie pytanko, czy można kupić samą tarczę, bo na jakiejś stronce widziałem samą tarczę
    za niecałe 200zł?

    mozna, akurat docisk oni tylko szlifuja, tak jak kolo zamachowe, jesli chcesz to mozna zrobic sprzeglo organiczne, wtedy przerabiany takze jest docisk, rozbieraja go wkladaja mocniejsze sprezyny, itp. ale pedal jest twardszy... i to jest lepsze na ulice, no i drozsze ale cos za cos <img src="/images/graemlins/gris.gif" alt="" />
    pozdro <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />


Log in to reply