[1.3 8V] Przeróbka aparatu zapłonowego i odcięcie zapłonu
-
Ostatnio przeczytałem takie coś:
Charakterystyka przebiegu momentu obrotowego jest zależna od charakterystyki wyprzedzania zapłonu przez aparat zapłonowy
A więc: Jeżeli udało by się przerobić aparat zapłonowy tak, aby potrafił na wysokich obrotach (6k rpm) zwiększyć kąt wyprzedzenia jeszcze o pare stopni, to teoretycznie powinien zwiększyć się na tych obrotach moment obrotowy, a co za tym idzie moc. Tylko teraz pytanie: co i jak i czy ktoś tego próbował???
I drugie pytanie: Gdzie w suzi jest odcięcie zapłonu??? Ciężarek w aparacie, czy elektronika, czy jeszcze coś innego???
-
Ostatnio przeczytałem takie coś:
Charakterystyka przebiegu momentu obrotowego jest zależna od charakterystyki wyprzedzania
zapłonu przez aparat zapłonowy
A więc: Jeżeli udało by się przerobić aparat zapłonowy tak, aby potrafił na wysokich obrotach
(6k rpm) zwiększyć kąt wyprzedzenia jeszcze o pare stopni, to teoretycznie powinien
zwiększyć się na tych obrotach moment obrotowy, a co za tym idzie moc. Tylko teraz pytanie:
co i jak i czy ktoś tego próbował???
I drugie pytanie: Gdzie w suzi jest odcięcie zapłonu??? Ciężarek w aparacie, czy elektronika,
czy jeszcze coś innego???od mk2 steruje tym komputer.
W mk1, a dokladnie w GTi, bylo sterowane podcisnieniem na aparacie zaplonowym. -
od mk2 steruje tym komputer.
Steruje odcięciem??? czy wyprzedzeniem zapłonu?
W mk1, a dokladnie w GTi, bylo sterowane podcisnieniem na aparacie zaplonowym.
Wiem że komputer wprowadza korektę kąta wyprzedzenia zapłonu, ale przy dodaniu gazu kąt wyprzedzenia wychodzi poza skalę... I to mnie trapi, czy to ECM steruje wyprzedzeniem zapłonu na wys. obrotach, czy to jest sterowane mechanicznie... -
czy to ECM steruje wyprzedzeniem
zapłonu na wys. obrotach, czy to jest sterowane mechanicznie...ECM.
-
ECM.
No to najwyższy czas w nim trochę pogrzebać:D Da się go jakoś przemapować? Czy będzie trzeba grzebać lutownicą?