[1.6 16V] dlawi, muli, szarpie, nie ma mocy


  • Użytkownik archiwalny

    witam,

    poskladalem w koncu moj motor, po wymianie glowicy, uszczelek, nap[awaniu walka i paru innych pracach i mam nastepujacy problem,

    silnik na jalowym chodzi rowno i spokojnie, jednak podczas jazdy:

    a) strasznie muli go na niskich obrotach, ruszanie przy zimnym motorze spod swiatel, czasami konczy sie tym, ze tak jakby go zalalo i zwalnial zamiast przyspieszac- sprzeglo, troche obrotow i dopiero wtedy jazda

    b) z gazem bardzo delikatnie, bo kazde wieksze dodanie, to jest zamulenie auta

    c) brak momentu obrotowego- 80 km/h 5 bieg, dodaje gazu i nie ma zadnej reakcji, jade jak jechalem

    d)jesli chce przyspieszyc, to tylko po redukcji i lekko gaz az lapnie "szwung", potem moge dodawac gazu coraz bardziej i sie zbiera

    kody bledow blyskaja 12, czyli ok

    podejzewam ze ma za bogata (i to sporo) mieszanke, ale gdzie moze byc przyczyna??


  • Użytkownik archiwalny

    podejzewam ze ma za bogata (i to sporo) mieszanke, ale gdzie moze byc przyczyna??

    Jak sobie eksperymentowałem w aucie to takie objawy miałem jak odłączyłem kabelek od map sensora (pozycja nr 44 w manualu w planszy 56.Emisszió kontroll SF416 MT). Ale to skutkuje wywaleniem check engine. Sprawdź może drożność wężyka który do niego idzie od kolektora.


  • Użytkownik archiwalny

    hmmm opóźniony kąt zapłonu.
    Tak przynajmniej wynika z opisu.


  • Użytkownik archiwalny

    hmmm opóźniony kąt zapłonu.
    Tak przynajmniej wynika z opisu.

    akurat to i zawory, to byly jedyne rzeczy, ktorych nie robilem sam, hmmm musialbym sprawdzic czy mechanik dobrze ustawil...


  • Użytkownik archiwalny

    hmmm opóźniony kąt zapłonu.
    Tak przynajmniej wynika z opisu.

    a do przodu, czy do tylu, ze tak spytam??


  • Użytkownik archiwalny

    a do przodu, czy do tylu, ze tak spytam??

    opozniony czyli zamiast 6 stopni mozesz mieć 2


  • Użytkownik archiwalny

    Jak sobie eksperymentowałem w aucie to takie objawy miałem jak odłączyłem kabelek od map
    sensora (pozycja nr 44 w manualu w planszy 56.Emisszió kontroll SF416 MT). Ale to skutkuje
    wywaleniem check engine. Sprawdź może drożność wężyka który do niego idzie od kolektora.

    powiedzcie mi gdzie ten MAP SENSOR się znajduje bo za cholery nie wiem o który chodzi


Log in to reply