[1.0 MK3] żażąca się kontrolka oleju


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawa wyglada tak:
    Silnik w domrym stanie przejachane 160tys. Niedawno wymieniana uszczelka pod głowica. Troszeczke puszcza olej w jednym miejscu ale neiznacznie. Poziom oleju iedzy dwoma kropkami na bagietce wiec w normie. Silnik pracuje rowno nie grzeje sie nic nie stuka.Po właczeniu silnika kontrolka oleju gasnie i wszysko jest ok. Silnik pochodzi chwile i ontrolka delikatnei sie zazy potem zmowu gasnie poste znowy zazy. Mryga zgodnie z ogrotami. mniejsze obroty wolniej, wieksze szybciez az da całkowitego swiecenia. Czasem na chwilke gasnie. Jak ruszam swieci mocniej.
    O co mzoe chodzic o coz tym zrobic?


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawa wyglada tak:
    Silnik w domrym stanie przejachane 160tys. Niedawno wymieniana uszczelka pod głowica. Troszeczke
    puszcza olej w jednym miejscu ale neiznacznie. Poziom oleju iedzy dwoma kropkami na
    bagietce wiec w normie. Silnik pracuje rowno nie grzeje sie nic nie stuka.Po właczeniu
    silnika kontrolka oleju gasnie i wszysko jest ok. Silnik pochodzi chwile i ontrolka
    delikatnei sie zazy potem zmowu gasnie poste znowy zazy. Mryga zgodnie z ogrotami. mniejsze
    obroty wolniej, wieksze szybciez az da całkowitego swiecenia. Czasem na chwilke gasnie. Jak
    ruszam swieci mocniej.
    O co mzoe chodzic o coz tym zrobic?

    Mowisz ze niedawno wymieniana byla uszczelka, a glowice planowales ? po wymianie uszczelki po ok 1000km powinno sie jechac glowice dociagnać u mechanika, a ze sie zarzy to ciekawe czy nie tak jak u mnie puszczaja ci uszczelniacze zaworow, ale wtedy by mysialo olej brac i kopcic, są jakieś takie objawy ?? byc moze tez mogą to byc pierscienie olejowe ale przy takim przebiegu to wątpliwe


  • Użytkownik archiwalny

    Mowisz ze niedawno wymieniana byla uszczelka, a glowice planowales ? po wymianie uszczelki po ok
    1000km powinno sie jechac glowice dociagnać u mechanika, a ze sie zarzy to ciekawe czy nie
    tak jak u mnie puszczaja ci uszczelniacze zaworow, ale wtedy by mysialo olej brac i kopcic,
    są jakieś takie objawy ?? byc moze tez mogą to byc pierscienie olejowe ale przy takim
    przebiegu to wątpliwe

    Głowica splanowana została o ok 0.5mm Fakt ma przejachane juz 700km po wymianie uszczelki. Auto nie kopci. Spod głowicy w jednym miejscu nieznacznie cieknie ale to naprawde neiznacznie. Jakies 3-5ml na 100km Kontrolka pali sie głownie na zimnm silniku. Pracuje on rowno nie stuka nie puta wszystko gra. Jest to dziwne bo kontrolka raz sie pali raz gasnie raz tylko sie cmi. Zaelzy ile sie gaz wcisnie . Nie am roznicy czy sie ejdzie cz stoji. Genralnie kontrolka zyje własnym zycem... Pierscienie olejowe ?


  • Użytkownik archiwalny

    Głowica splanowana została o ok 0.5mm Fakt ma przejachane juz 700km po wymianie uszczelki. Auto
    nie kopci. Spod głowicy w jednym miejscu nieznacznie cieknie ale to naprawde neiznacznie.
    Jakies 3-5ml na 100km Kontrolka pali sie głownie na zimnm silniku. Pracuje on rowno nie
    stuka nie puta wszystko gra. Jest to dziwne bo kontrolka raz sie pali raz gasnie raz tylko
    sie cmi. Zaelzy ile sie gaz wcisnie . Nie am roznicy czy sie ejdzie cz stoji. Genralnie
    kontrolka zyje własnym zycem... Pierscienie olejowe ?

    predzej mi sie wyaje ze albo cos sie poyeahbao z zegarami tzn jakis zwarcie albo czujnik bo jakby nawet pierscienie to by kopcil bo olej by spalał a odnosnie glowicy to jedz ja dokrecic to przestanie cieknąć


  • Użytkownik archiwalny

    predzej mi sie wyaje ze albo cos sie poyeahbao z zegarami tzn jakis zwarcie albo czujnik bo
    jakby nawet pierscienie to by kopcil bo olej by spalał a odnosnie glowicy to jedz ja
    dokrecic to przestanie cieknąć

    Napewno dokrece...
    A powiedz mi jeszcze jezeli odłacze (iodetne0 czujnik co oczywiscie nei ejst rozwiazaniem amdrym to czy kontrolka rzestanie sie swiecic? Tzreba zewrzec czy rozewrzec przeody czujnika i gdzie ons ie znajduje...


  • Użytkownik archiwalny

    Napewno dokrece...
    A powiedz mi jeszcze jezeli odłacze (iodetne0 czujnik co oczywiscie nei ejst rozwiazaniem amdrym
    to czy kontrolka rzestanie sie swiecic? Tzreba zewrzec czy rozewrzec przeody czujnika i
    gdzie ons ie znajduje...

    hmm niewiem jak w Swifcie, ale w Oplach czujnik działał jak sonda lambda czyli pracował w pewnych zakresach V, czyli nic to nie da czy zewrzesz styki czy cos ten styl predzej sciagnij zegary i zobacz czy nie zasniedziało tam cos i sie nie robi zwarcie i kontrolka nie dostaje lewego napięcia


  • Użytkownik archiwalny

    hmm niewiem jak w Swifcie, ale w Oplach czujnik działał jak sonda lambda czyli pracował w
    pewnych zakresach V, czyli nic to nie da czy zewrzesz styki czy cos ten styl predzej
    sciagnij zegary i zobacz czy nie zasniedziało tam cos i sie nie robi zwarcie i kontrolka
    nie dostaje lewego napięcia

    Problem rozwiazałem... Okazałos ie ze kabel sie obluzował i tarł o pasek alternatora przez co czasem gdy dotykały jego dwieżyly czegos metalowego dochodziło do zwarcia w skuek czego kontrolka sie zapalała. O rozwiazaniu problemu chyba nie msuze pisac bo kazdy sie odmysla:D Dziekuje za wsparcie:)


Log in to reply