[1.0 MK3] żażąca się kontrolka oleju
-
Sprawa wyglada tak:
Silnik w domrym stanie przejachane 160tys. Niedawno wymieniana uszczelka pod głowica. Troszeczke puszcza olej w jednym miejscu ale neiznacznie. Poziom oleju iedzy dwoma kropkami na bagietce wiec w normie. Silnik pracuje rowno nie grzeje sie nic nie stuka.Po właczeniu silnika kontrolka oleju gasnie i wszysko jest ok. Silnik pochodzi chwile i ontrolka delikatnei sie zazy potem zmowu gasnie poste znowy zazy. Mryga zgodnie z ogrotami. mniejsze obroty wolniej, wieksze szybciez az da całkowitego swiecenia. Czasem na chwilke gasnie. Jak ruszam swieci mocniej.
O co mzoe chodzic o coz tym zrobic? -
Sprawa wyglada tak:
Silnik w domrym stanie przejachane 160tys. Niedawno wymieniana uszczelka pod głowica. Troszeczke
puszcza olej w jednym miejscu ale neiznacznie. Poziom oleju iedzy dwoma kropkami na
bagietce wiec w normie. Silnik pracuje rowno nie grzeje sie nic nie stuka.Po właczeniu
silnika kontrolka oleju gasnie i wszysko jest ok. Silnik pochodzi chwile i ontrolka
delikatnei sie zazy potem zmowu gasnie poste znowy zazy. Mryga zgodnie z ogrotami. mniejsze
obroty wolniej, wieksze szybciez az da całkowitego swiecenia. Czasem na chwilke gasnie. Jak
ruszam swieci mocniej.
O co mzoe chodzic o coz tym zrobic?Mowisz ze niedawno wymieniana byla uszczelka, a glowice planowales ? po wymianie uszczelki po ok 1000km powinno sie jechac glowice dociagnać u mechanika, a ze sie zarzy to ciekawe czy nie tak jak u mnie puszczaja ci uszczelniacze zaworow, ale wtedy by mysialo olej brac i kopcic, są jakieś takie objawy ?? byc moze tez mogą to byc pierscienie olejowe ale przy takim przebiegu to wątpliwe
-
Mowisz ze niedawno wymieniana byla uszczelka, a glowice planowales ? po wymianie uszczelki po ok
1000km powinno sie jechac glowice dociagnać u mechanika, a ze sie zarzy to ciekawe czy nie
tak jak u mnie puszczaja ci uszczelniacze zaworow, ale wtedy by mysialo olej brac i kopcic,
są jakieś takie objawy ?? byc moze tez mogą to byc pierscienie olejowe ale przy takim
przebiegu to wątpliweGłowica splanowana została o ok 0.5mm Fakt ma przejachane juz 700km po wymianie uszczelki. Auto nie kopci. Spod głowicy w jednym miejscu nieznacznie cieknie ale to naprawde neiznacznie. Jakies 3-5ml na 100km Kontrolka pali sie głownie na zimnm silniku. Pracuje on rowno nie stuka nie puta wszystko gra. Jest to dziwne bo kontrolka raz sie pali raz gasnie raz tylko sie cmi. Zaelzy ile sie gaz wcisnie . Nie am roznicy czy sie ejdzie cz stoji. Genralnie kontrolka zyje własnym zycem... Pierscienie olejowe ?
-
Głowica splanowana została o ok 0.5mm Fakt ma przejachane juz 700km po wymianie uszczelki. Auto
nie kopci. Spod głowicy w jednym miejscu nieznacznie cieknie ale to naprawde neiznacznie.
Jakies 3-5ml na 100km Kontrolka pali sie głownie na zimnm silniku. Pracuje on rowno nie
stuka nie puta wszystko gra. Jest to dziwne bo kontrolka raz sie pali raz gasnie raz tylko
sie cmi. Zaelzy ile sie gaz wcisnie . Nie am roznicy czy sie ejdzie cz stoji. Genralnie
kontrolka zyje własnym zycem... Pierscienie olejowe ?predzej mi sie wyaje ze albo cos sie poyeahbao z zegarami tzn jakis zwarcie albo czujnik bo jakby nawet pierscienie to by kopcil bo olej by spalał a odnosnie glowicy to jedz ja dokrecic to przestanie cieknąć
-
predzej mi sie wyaje ze albo cos sie poyeahbao z zegarami tzn jakis zwarcie albo czujnik bo
jakby nawet pierscienie to by kopcil bo olej by spalał a odnosnie glowicy to jedz ja
dokrecic to przestanie cieknąćNapewno dokrece...
A powiedz mi jeszcze jezeli odłacze (iodetne0 czujnik co oczywiscie nei ejst rozwiazaniem amdrym to czy kontrolka rzestanie sie swiecic? Tzreba zewrzec czy rozewrzec przeody czujnika i gdzie ons ie znajduje... -
Napewno dokrece...
A powiedz mi jeszcze jezeli odłacze (iodetne0 czujnik co oczywiscie nei ejst rozwiazaniem amdrym
to czy kontrolka rzestanie sie swiecic? Tzreba zewrzec czy rozewrzec przeody czujnika i
gdzie ons ie znajduje...hmm niewiem jak w Swifcie, ale w Oplach czujnik działał jak sonda lambda czyli pracował w pewnych zakresach V, czyli nic to nie da czy zewrzesz styki czy cos ten styl predzej sciagnij zegary i zobacz czy nie zasniedziało tam cos i sie nie robi zwarcie i kontrolka nie dostaje lewego napięcia
-
hmm niewiem jak w Swifcie, ale w Oplach czujnik działał jak sonda lambda czyli pracował w
pewnych zakresach V, czyli nic to nie da czy zewrzesz styki czy cos ten styl predzej
sciagnij zegary i zobacz czy nie zasniedziało tam cos i sie nie robi zwarcie i kontrolka
nie dostaje lewego napięciaProblem rozwiazałem... Okazałos ie ze kabel sie obluzował i tarł o pasek alternatora przez co czasem gdy dotykały jego dwieżyly czegos metalowego dochodziło do zwarcia w skuek czego kontrolka sie zapalała. O rozwiazaniu problemu chyba nie msuze pisac bo kazdy sie odmysla:D Dziekuje za wsparcie:)