[GTI]przeklamania predkosciomierza


  • Użytkownik archiwalny

    ostatnio w trasie mialem okazje jechac z gpsem..jakie bylo moje zdziwienie jak zauwazylem ze jadac licznikowe 100 gps pokazuje jakies 92...opony 185/55/14 czyli przeklamanie zwiazane z oponami znikome

    dodatkowo zauwazylem ze przy 100 licznikowych mam okolo 3100 obr moze ciut wiecej..pamietam ze kiedys jak byl watek o obrotac w zaleznosci od skrzyni sprawdzalem z ciekawosci i majac 100 na liczniku mialem 3300obr..wyglada na to jakby moj licznik zaczal jakby wiecej wskazywac (przy 100 na gps mam wlasnie okolo 3300obr) <img src="/images/graemlins/niewiem.gif" alt="" />

    czy ktos kiedys jezdzil gti z gpsem i zwrocil moze uwage jak ma sie wskazanie z satelit do tego co pokazuje licznik? jesli moj licznik zaczal przeklamywac to przy zalozeniu jakiegos uszkodzenia mechanicznego powinien chyba zanizac a nie zawyzac (problem z linka czy opory mechanizmu) <img src="/images/graemlins/myjzeby.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Ja jeździłem GTi z GPSem i nawet byłem pozytywnie zaskoczony bo przekłamania nie były duże. Przy 100km/h na liczniku miałem około 96-97km.h na GPSie. Ale już przy licznikowej prędkości 140, GPS wskazywał jakieś 135 km/h.
    To moim zdanie i tak jest dobrze bo jeździłem już wieloma samochodami z GPSem i różnice wskazań były znacznie większe. Jedynie Ford Focus szwagra pokazywał "prawie" dokładne wartości.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja jeździłem GTi z GPSem i nawet byłem pozytywnie zaskoczony bo przekłamania nie były duże. Przy
    100km/h na liczniku miałem około 96-97km.h na GPSie. Ale już przy licznikowej prędkości
    140, GPS wskazywał jakieś 135 km/h.
    To moim zdanie i tak jest dobrze bo jeździłem już wieloma samochodami z GPSem i różnice wskazań
    były znacznie większe. Jedynie Ford Focus szwagra pokazywał "prawie" dokładne wartości.

    EDIT
    cale popoludnie nad tym spedzilem..analizujac zaleznosc predkosci obrotowej silnika od predkosci samochodu na konkretnych biegach..uzywalem tez cartest'a no i przez moment az myslalem ze mam skrzynie od 1.0..ale przeszukalem forum i znalazlem twoja fotke gdzie przy 190 miales 5500 i mnie olsnilo..przypomnialo mi sie ze przy 200km/h mialem okolo 6500..i to sie zgadza z obliczeniami teoretycznymi... <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />

    wnioski sa dwa..1. moj licznik w zakresie nizszych predkosci z nieznanych przyczyn przesadnie przeklamuje.. 2. masz skrzynie od 1.0 <img src="/images/graemlins/myjzeby.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Norma.
    Na tych samych oponach mialem 95 a robilem kilka pomiarow przy roznych predkosciach i wychodzi srednio 5% w gore dla licznika u mnie.

    Po prostu swifty to auta na plus wiec ich liczniki tez <img src="/images/graemlins/biglaugh_.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    wnioski sa dwa..1. moj licznik w zakresie nizszych predkosci z nieznanych przyczyn przesadnie
    przeklamuje.. 2. masz skrzynie od 1.0

    Nie pamiętam dobrze którą to fotkę wrzucałem na forum i czy to było na starym liczniku w milach czy już na nowym przełożonym w km. Bo ten w milach też pokazywał jeszcze inaczej. Ale pomiary z GPSeem robiłem już napewno na nowym liczniku europejskim. Skrzynię też mam już wymienioną i wygląda na to, że tak poprzednia jak i ta teraźniejsza były jednak od GTi <img src="/images/graemlins/hmm.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Nie pamiętam dobrze którą to fotkę wrzucałem na forum i czy to było na starym liczniku w milach
    czy już na nowym przełożonym w km. Bo ten w milach też pokazywał jeszcze inaczej. Ale
    pomiary z GPSeem robiłem już napewno na nowym liczniku europejskim. Skrzynię też mam już
    wymienioną i wygląda na to, że tak poprzednia jak i ta teraźniejsza były jednak od GTi

    hmm..no ale ja nie do konca cie rozumiem..(foto o ktorym mowie jest w milach czyli na twoim starym liczniku) ale co z tego? jest na nim jak byk 190km/h na blacie i 5500obr..ten w milach musialby strasznie zawyzac zebys mial raptem 5500obr...na nowym liczniku i na nowej skrzyni przy 190km/h powinienes miec powyzej 6000obr i wtedy masz na bank skrzynie od gti <img src="/images/graemlins/zakrecony.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    hmm..no ale ja nie do konca cie rozumiem..(foto o ktorym mowie jest w milach czyli na twoim
    starym liczniku) ale co z tego? jest na nim jak byk 190km/h na blacie i 5500obr..ten w
    milach musialby strasznie zawyzac zebys mial raptem 5500obr...na nowym liczniku i na nowej
    skrzyni przy 190km/h powinienes miec powyzej 6000obr i wtedy masz na bank skrzynie od gti

    A jednak jest duuuża różnica między tymi licznikami - popatrz na skalę obrotmoierza - w amerykańskiej wersji (8 tyś obr.), a w europejskiej (9,5 tyś obr.) Nie mam pojęcia dlaczego tak jest ale jednak <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />.
    I teraz porównaj: na moim zdjęciu, o którym mówisz, że było na forum przy 190 km/h miałem 5500 tyś. obr. (licznik amerykański) - to popatrz na foto poniżej (jeszcze ta sama skrzynia biegów, przed wymianą ale już licznik europejski)- 190 km/h i prawie 6500 obr. !!!!
    I co Ty na to ? <img src="/images/graemlins/jezor.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Masz tu jeszcze dla porównania skali - licznik amerykański .....


  • Użytkownik archiwalny

    Masz tu jeszcze dla porównania skali - licznik amerykański .....

    ok..zatem moim zdaniem (moge sie mylic) ale wg mnie ten licznik amerykanski mial chyba zalozone tarcze od zwyklego swifta..i zwyczajnie skala nie pokrywala sie z rzeczywistoscia

    foto europejskiego licznika na twojej starej skrzynie jednoznacznie okresla ze masz skrzynie od GTi <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" /> nic tylko sie cieszyc <img src="/images/graemlins/myjzeby.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    ok..zatem moim zdaniem (moge sie mylic) ale wg mnie ten licznik amerykanski mial chyba zalozone
    tarcze od zwyklego swifta..i zwyczajnie skala nie pokrywala sie z rzeczywistoscia

    To faktycznie wyjaśniałoby te przekłamania na amerykańskim liczniku. Ale z drugiej strony to mój wóz faktycznie pochodzi z Ameryki (Kanada) i nie sądzę żeby ktoś przekładał tarcze już w Europie bo pewnie założyłby tarcze tutejsze <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />. Może wszystkie tamtejsze wersje już tak mają.

    foto europejskiego licznika na twojej starej skrzynie jednoznacznie okresla ze masz skrzynie od
    GTi nic tylko sie cieszyc

    To też się cieszę <img src="/images/graemlins/yay.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Podepnę się pod wątek, póki jest otwarty.
    Mój licznik (również wersja kanadyjska) to w ogóle pokazuje po "swojemu".
    Nie sprawdzałem jeszcze z dżipiesem, ale jechałem równo z kumplem (foczka 2.0) i zaobserwowałem następujące "niewielkie" przekłamania: taka tabelka <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
    swift GTi--------focus
    40km/h-----------50km/h
    60km/h-----------70km/h
    70km/h---------~80km/h
    80km/h--------~100km/h
    100km/h-------~120km/h
    120km/h-------~145km/h

    Dodam, że 3300 obrotów na 5 biegu mam przy licznikowych 100km/h (oczywiście tych moich, czyli około 120km/h). Co do obrotów, to wydaje mi się, że jak zamontuję europejski cyferblat to będzie ok. Jednak martwią mnie te przekłamania, bo są duuuuże i rosną wraz z prędkością. A licznik w milach mi się podoba <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />

    oponki 175/60/14


  • Użytkownik archiwalny

    Podepnę się pod wątek, póki jest otwarty.
    Mój licznik (również wersja kanadyjska) to w ogóle pokazuje po "swojemu".
    Nie sprawdzałem jeszcze z dżipiesem, ale jechałem równo z kumplem (foczka 2.0) i zaobserwowałem
    następujące "niewielkie" przekłamania: taka tabelka
    swift GTi--------focus
    40km/h-----------50km/h
    60km/h-----------70km/h
    70km/h---------~80km/h
    80km/h--------~100km/h
    100km/h-------~120km/h
    120km/h-------~145km/h
    Dodam, że 3300 obrotów na 5 biegu mam przy licznikowych 100km/h (oczywiście tych moich, czyli
    około 120km/h). Co do obrotów, to wydaje mi się, że jak zamontuję europejski cyferblat to
    będzie ok. Jednak martwią mnie te przekłamania, bo są duuuuże i rosną wraz z prędkością. A
    licznik w milach mi się podoba
    oponki 175/60/14

    to co napisales sugeruje ze to raczej focus ma problemy a nie ty...te 3300 obr przy 100km/h nie wynika tylko z empirycznych obserwacji uzytkownikow..tyle mniej wiecej powinno byc jesli uwzglednisz przelozenia skrzyni i wielkosc kola..to zwykly arytmetyczny rachunek <img src="/images/graemlins/myjzeby.gif" alt="" /> z tego co piszesz to raczej ty masz dokladniejszy licznik niz kolega w fordzie <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    A licznik w milach mi się podoba

    Jak Ci sie tak podoba to mam mój stary na zbyciu <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" /> Dla mnie to porażka <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />) Ale kwestia gustu - "polecam" <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />

    Ja juz to pisałem ale powtorze: jezdzilem róznymi samochodami z gpsem i focus pokazywal prawie idealnie w przeciwienstwie do innych. Moj amerykanski licznik wrecz przeciwnie wiec dla mnie te przeklamania to normalka na tym liczniku.


  • Użytkownik archiwalny

    Odpowiem tak:
    na starych licznikach przy 100(z gps) mialem 105km/h. Na nowych z (kanadyjskiego gt z automatem) mam ok 80.
    Poprzednio obrotomierz przy odcince pokazywal 7800, a nowy 7200.
    ... i masz babo placek.

    Wiem!
    Mozesz zobaczyc ile masz przy odcince na drugim biegu. Jak bedziesz mial 80-90 to masz zegary od automatu. Jak ze 120 to masz dluga skrzynie.

    ...a jak bedziesz mial 105 to strzele sobie w glowe <img src="/images/graemlins/zakrecony.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    No to wydaje mi się, że jest tak jak mówisz... szczególnie, że przy wskazaniu 80 jadę 100 km/h. Ale jeszcze sprawdzę przy ilu mi odetnie - stawiam na 80 <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />
    będę się musiał pofatygować na średnicówkę <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Podoba mi się, bo nie jest tak napchany cyferkami <img src="/images/graemlins/hehe_.gif" alt="" />
    Ale męczy mnie pamiętanie jaką mam prędkość przy jakim wskazaniu, szczególnie przed fotoradarami <img src="/images/graemlins/oslabiony.gif" alt="" /> więc będę się musiał zaopatrzyć w nowe tarcze... może sobie białe założę <img src="/images/graemlins/hmm.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Podoba mi się, bo nie jest tak napchany cyferkami
    Ale męczy mnie pamiętanie jaką mam prędkość przy jakim wskazaniu, szczególnie przed fotoradarami
    więc będę się musiał zaopatrzyć w nowe tarcze... może sobie białe założę

    Tez mialem zmienic same tarcze ale za caly licznik dalem tyle co za tarcze wiec wolalem wymienic calosc. Na moim byla tez skala w km/h ale male literki i dosc rzadko. Ale wiedzialem ile jade. Gorzej przy przeliczaniu odleglosco np przy obliczaniu spalania. Zrobilem sobie w tym celu taki przelicznik i wsadzilem do schowka. Na szczescie to juz przeszlosc <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Podoba mi się, bo nie jest tak napchany cyferkami
    Ale męczy mnie pamiętanie jaką mam prędkość przy jakim wskazaniu, szczególnie przed fotoradarami
    więc będę się musiał zaopatrzyć w nowe tarcze... może sobie białe założę

    zawsze mozesz sobie zaznaczyc na tarczy przykladowe 50/70/90km/h

    jakims czerwonym wskaznikiem (jak w oplach)


Log in to reply