Niestabilne obroty 1,9 TDI Passat


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Objawy dość niepokojące : jak zapalam na rozgrzanym silniku to zakręci do około 2tys obrotów i spadnie do 1100. Obroty niestabilne. Jak jadę i zatrzymują pojazd to mocno szarpie i falują obroty. Świece grzeją dość długo. Gdy wystygnie to pali normalnie (zatrzymuje się na około 900 obrotów). Z rozruchem nie mam problemu. Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury wody (na VAG,u pokazywał -32 stopnie na rozgrzanym)G62 i w komputerze widniała już prawidłowa temperatura. Jednak obroty dalej są błędne. Dodam, że mam problemy z automatyczną skrzynią i na rozgrzanym nie chce przełączać. Jutro jadę na diagnostykę skrzyni (simmering na półosi cieknie). Czy te obroty mogą być spowodowane źle funkcjonującą skrzynią? Dodam jeszcze, że po wymianie pokazuje błędy:
    01613 Relay for pump fuel cooling -J445
    P1256 Temperatura płynu silnika (ECT) sensor - G62 - Przerwa/zwarcie do B+


  • Użytkownik archiwalny

    napisz nam jeszcze czy to świeży nabytek czy auto wcześniej śmigało okey ?? a co do objawów nie wiemy jaki typ silnika (kod literowy bo 1,9 tdi było z 20 modeli )


  • Użytkownik archiwalny

    Autko śmiga u mnie już prawie 5 lat i prędzej nic się takiego nie działo. W skrzyni się coś czasami działo dziwnego, ale było to mało problematyczne. Jest to 1.9TDI 130 KM


  • Użytkownik archiwalny

    Dodam, że nie przepłacałem za ten czujnik (w granicach 30 zeta). Może jest walnięty i kupić jakiś inny (droższy) ...czy raczej szukać przyczyny w okablowaniu??


  • Użytkownik archiwalny

    Autko śmiga u mnie
    już prawie 5 lat i prędzej nic się takiego nie działo. W skrzyni się coś czasami
    działo dziwnego, ale było to mało problematyczne. Jest to 1.9TDI 130 KM
    czyli PMPW i tu bym szukał przyczyny i podepnij pod VCDSa bo grzebać nie ma co ,a czujnik temp nie ma tu nic do rzeczy bo odpowiada tylko za podgrzanie świec i zwiększenie dawki ale nie jest to zauważalnie znaczące dla pracy silnika


  • Użytkownik archiwalny

    Dodam, że nie
    przepłacałem za ten czujnik (w granicach 30 zeta). Może jest walnięty i kupić jakiś
    inny (droższy) ...czy raczej szukać przyczyny w okablowaniu??

    Ja mam Audi A4 z 2001 roku 1,9 TDI silnik AWX. Jak miałem problemy z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, to też po odpaleniu silnika obroty wskakiwały na ok. 2000 i falowały na wolnych. U mnie okazało się, że nie było dobrego styku między wtyczką z przewodami, a samym czujnikiem. Wypięcie wtyczki i przeczyszczenie styków we wtyczce i czujniku pomogło.


Log in to reply