[Mk3] Demontaż krańcówki


  • Użytkownik archiwalny

    Jak zdemontować krańcówkę (wogóle ją wyjąć)? Da się to zrobić bez zdejmowania tapicerki z tyłu? Bo jak ciągnę to się zatrzymuje w pewnym momencie i dalej wogóle nie wychodzi... jak to tam jest zamontowane?


  • Użytkownik archiwalny

    Jak zdemontować krańcówkę (wogóle ją wyjąć)? Da się to
    zrobić bez zdejmowania tapicerki z tyłu? Bo jak
    ciągnę to się zatrzymuje w pewnym momencie i dalej
    wogóle nie wychodzi... jak to tam jest zamontowane?

    Możesz wyjąć blaszki (są zabezpieczone plastykowym zatrzaskiem) wtedy wyjmiesz krańcówkę ale blaszki które ona styka zostaną w aucie.
    Inaczej nie wyjmiesz bez zdejmowania tapicerki, wypinania złączki i odkręcenia przewodu masowego od karoserii.


  • Użytkownik archiwalny

    To do krańcówki podłączone są dwa przewody czy jeden? Jestem totalnym laikiem w tej kwestii. Mógłby mi ktoś przybliżyć jak to dokładnie jest podłączone?


  • Użytkownik archiwalny

    To do krańcówki podłączone są dwa przewody czy jeden?
    Jestem totalnym laikiem w tej kwestii. Mógłby mi
    ktoś przybliżyć jak to dokładnie jest podłączone?

    W moim MK IV są dwa druty (masa przykręcona do karoserii i "sygnał").
    We wcześniejszych modelach był jeden drut "sygnał" a masa była brana z obudowy czujnika który przecież przechodzi przez karoserię (jednak korozja i syf sprawiały że często masa znikała dlatego w nowszych modelach osobno pociągnięto masę z wnętrza samochodu)


  • Użytkownik archiwalny

    w MK3 jest 1 przewód - podanie masy generalnie do światełka w podsufitce. Masę krańcówka zbiera poprzez blaszki ostro zakończone - z krawędzi otworu w karoserii.
    Kolor przewodów od krańcówki do wtyczki przed wiązką jest Czarny.

    W sedanie od tylnych krańcówek przewody te idą do wiązki w bagażniku (tu już kolor czarny z czerwonym paskiem), z niej stroną kierowcy wzdłuż progu, po drodze dochodzi:

    • przewód od drzwi prawych przód - przy belce poprzecznej łączącej progi i tunel środkowy, przed przednim mocowaniem foteli przednich (kolor czarny z czerwonym paskiem)
    • przewód od drzwi lewych przód (kierowcy) - kolor czarny z niebieskim paskiem

  • Użytkownik archiwalny

    jeden przewód czarny w MK3, a co do blaszki to jest przykręcona malutką śrubką na krzyżyk do plastiku -gdzie jest też początek przewodu czarnego.

    jak nie da się krańcówki wyjąć po dobroci to pozostaje zdejmowanie osłony słupka, i dojście jest pod bezwładnościowym zwijaczem pasa bezpieczeństwa. U mnie jeden przewód był przyciśnięty mocowaniem tego zwijacza i też nie dało się wyjąć krańcówki - był za krótki przewód.


  • Użytkownik archiwalny

    Do wszystkich, którzy mają problem z czujnikiem krańcowym - udało mi się zdemontować krańcówkę, bez zdejmowania osłony słupka. Ta stara krańcówka już się raczej do niczego nie nadaje, bo pogięta i wogóle... ale zamontowałem dwa nowe czujniki krańcowe, po 3,5PLN za sztukę i śmiga... i nawet jest brzęczyk sprawny, czyli już raczej nie zapomnę wyłączać świateł mijania.


Log in to reply