luzy na półosi
-
Hej byłem dzis na giełdzie samochodowej i zainteresował mnie jeden samochód konkretnie suzuki swift 1.0 z 1998 roku z niemiec ale troche go pooglądałem i (nie jestem mechanikiem) i tak reką sprawdzam półoskę która idzie do lewego koła i tu pjawia sie moje pytanie gdyz ta półos miała znaczączy wg mnie luz jak nia poruszałem miedzy kołem a skrzynia biegów tak ok 1 cm i lekko góra dół jak ruszałem to takoie słychac było puk puk czy to jest prawidłowy objaw że pół os tak pracuje prawo lewo góra dół czy po poruszaniu nia nie powinna dawac żadnych oznak luzu dzieki za odpowiedż
-
[color:"blue"] Też Cie witam na forum
To co opisałeś nie jest prawidłowe. Półos może mieć luz (poruszając ją od koła do skrzyni i spowrotem - to jest naturalne bo kąty pacy półosi zmieniają się wraz z obciążeniem zaieszenia), jadnakże luz góra doł bądz przód tył (auta) jest oznaką wyrobionych elementów.
Pozdrawiam
Sholek -
Też Cie witam na forum
To co opisałeś nie jest prawidłowe. Półos może mieć luz (poruszając ją od koła do skrzyni i spowrotem - to jest
naturalne bo kąty pacy półosi zmieniają się wraz z obciążeniem zaieszenia), jadnakże luz góra doł bądz przód
tył (auta) jest oznaką wyrobionych elementów.
Pozdrawiam
Sholekluzów koło-skrzynia też nie powinno być, bo półoś do zewnętrznego przegubu powinna być mocowana na stałe pierścieniem
-
jakbyś go jeszcze raz ogłądał to zobacz czy luz jest po stronie przegubu zewnętrzego (przy kole) czy wewnętrznego (przy skrzyni), jeżeli jest przy skrzyni to skrzynia może mieć wytarte gniazdo przegubu (ja tak mam) a wtedy to chyba gra nie warta świeczki..
pozdr.