Przegrzanie silnika
-
Słyszałem o przypadkach, że uszczelka pod głowicą była walnięta a masła nie było, ale to chyba nie to skoro są jakieś dziwne objawy z wężami. Ja bym chyba obstawiał zapchaną chłodnice no i jeszcze czujnik odpowiedzialny za uruchomienie wiatraka na chłodnicy.
-
wg mnie to termostat, lub faktycznie zatkana chłodnica. Może warto ją zdemontować? Podobny objaw kiedyś miał sąsiad, zagotował mu samochód w zimie. Ale to dlatego, że płyn do chłodnic miał 100% H2O i trochę mu się zamarzło. W jego wypadku pomogło wiadro wrzącej wody na chłodnicę. Oczywiście zalał ją później borygiem - tak że teoria o zatkanej chłodnicy jak najbardziej może być słuszna.
-
wg mnie to
termostat, lub faktycznie zatkana chłodnica. Może warto ją zdemontować? Podobny
objaw kiedyś miał sąsiad, zagotował mu samochód w zimie. Ale to dlatego, że płyn do
chłodnic miał 100% H2O i trochę mu się zamarzło. W jego wypadku pomogło wiadro
wrzącej wody na chłodnicę. Oczywiście zalał ją później borygiem - tak że teoria o
zatkanej chłodnicy jak najbardziej może być słuszna.U mnie wody było tylko tyle ile musiałem dolać po zamontowaniu instalacji gazowej w samochodzie, reszta to była borygo. Obecnie niestety jest już więcej, bo po wylaniu się ze zbiorniczka płynu chłodzącego musiałem to uzupełnić H2O. Oczywiście mam już kupioną butlę borygo, jednak nie chcę jej nalewać do niesprawnego auta, z którego zaraz i tak będę musiał go zlać.
W Tico też kiedyś w chłodnicy zamarzła mi sama woda, jakoś do pracy dojechałem z kilkoma postojami (chociaż za oknem było - 10 st.) to i tak skończyło się na rozmrażaniu chłodnicy opalarką... Ale udało się i wtedy też wymieniłem płyn.
-
Termostat kosztuje kilkanascie zlotych, czujnik temperatury do wentylatora pewnie podobnie, wymontowanie chlodnicy i przeplukanie pod cisnieniem mozna samemu zrobic w godzine. Ale zamiast wymienic czesci za kilkanascie zlotych to ludzie wola kombinowac i pytac na forach, jak CI wywali uszczelke pod glowica to bedzie placz ze z kilku stow poleciales...
-
U mnie chłodnica jest ciepła (a nie gorąca, bo spokojnie mogę dotykać ręką całą) a rozkład temperatury wygląda jak na załączonym obrazku. Oczywiście czerwony to ciepło a niebieskie zimno
Górny wąż doprowadzający wodę z termostatu do chłodnicy jest gorętszy niż sama chłodnica, ale spokojnie mogę go całego złapać ręką wokoło i tak trzymać, nie poparzę się. -
w pugu moim tez tak jest
chlodnica na gorze jest goraca na dole bardzo ciepla
ja bym obstawial czujnik temperatury, ktory zle otwiera obieg
uszczelki bym nie wykluczal
jak masz przebieg i jaki silnik i ktory rocznik tak apropos -
w pugu moim tez tak
jest
chlodnica na gorze
jest goraca na dole bardzo ciepla
ja bym obstawial
czujnik temperatury, ktory zle otwiera obieg
uszczelki bym nie
wykluczal
jak masz przebieg i
jaki silnik i ktory rocznik tak aproposSamochód jest z roku 1994, czyli prawie pełnoletni
Silnik w samochodzie to 1.0L (954ccm) na gaźniku. Przebieg jest malutki, bo tylko 106tyś km od nowości. -
Samochód jest z
roku 1994, czyli prawie pełnoletni
Silnik w
samochodzie to 1.0L (954ccm) na gaźniku. Przebieg jest malutki, bo tylko 106tyś km
od nowości.moj 1992 1.1 i 115k przejechane xD
zastanawia mnie twoja chlodnica
przydaloby sie ja wyjac i wymyc pod cisnieniem moze przez lata syfu zebrala i dlatego ci sie grzeje -
Samochód jest z
roku 1994, czyli prawie pełnoletni
Silnik w
samochodzie to 1.0L (954ccm) na gaźniku. Przebieg jest malutki, bo tylko 106tyś km
od nowości.A wentylator się włącza?
-
A wentylator się
włącza?No właśnie się nie włączał wentylator, czyli w chłodnicy była niska temperatura.
Dziś sprawa została zakończona (mam nadzieję ). Zakupiłem nowy termostat oraz płyn chłodzący. Po wymianie wszystkie problemy ustąpiły jak ręką odjął. Auto grzeje się do normalnej temperatury razem z chłodnicą i wentylator również się włącza.
Kontrolka się nie zapala -
No właśnie się nie
włączał wentylator, czyli w chłodnicy była niska temperatura.
Dziś sprawa została
zakończona (mam nadzieję ). Zakupiłem nowy termostat oraz płyn chłodzący. Po
wymianie wszystkie problemy ustąpiły jak ręką odjął. Auto grzeje się do normalnej
temperatury razem z chłodnicą i wentylator również się włącza.
Kontrolka się nie
zapalaNo to super. Teraz tylko kontroluj olej i płyn, bo po kilku przegrzaniach uszczelka pod głowicą może być już kiepska
-
No to super. Teraz
tylko kontroluj olej i płyn, bo po kilku przegrzaniach uszczelka pod głowicą może
być już kiepskaOczywiście, dbać będę. Tylko w moim przypadku będzie trudniej niż w innych autach bo zegary ograniczone są do absolutnego minimum, brak w nich wskaźnika temperatury. Niby mogę zainstalować w zegarach bądź gdzieś obok wskaźnik, ale wtedy cały klimat surowości tego auta gdzieś zniknie
A zegary są takie: