Zmiana silnika z 1.0 na 1.3 Legalnie,Prawnie co i jak?
-
Witam.
Mam pytanie jak zmienię silnik w aucie np z 1.0 na 1.3 jak to wygląda prawnie?
Zrobię przekładkę i co dalej?
Na pewno new przegląd, wymiana dowodu, karty pojazdy, inne OC?
Jest ktoś mi wymienić krok po kroku co muszę zrobić?Jak to wygląda?z góry ThX za Odp!
-
Zgodnie z obecnymi przepisami silnik traktowany jest jako część zamienna. Możesz zamieniać ile chcesz. Sprawdź, że w dowodzie rejestracyjnym nie ma nr-u silnika.
Fakt. Zmiana pojemności silnika ma wpływ na dane techniczne a te w DR trzeba zmienić. Po zmianie silnika jedziesz na stację diagnostyczną i diagnosta wypisze Ci kwit do Wydziału Komunikacji. Resztę pewnie dowiesz się na stronie informacyjnej urzędu. -
Przekładasz silnik,jedziesz na stacje diagnostyczna,bierzesz zaświadczenie ptwierdzające pojemność i sdzisz do urzędu komunikacji składać wniosek o zmianę w DR. Każdy urząd komunikacji rządzi się swoimi prawami i czasem żądają fakturę z warsztatu który dokonał przeróbki. musisz wejść do UK i się zapytać
pozdrawiam
-
Jak powiedział ci m@rek silnik stanowi cześć zamienną. Nie wiem czy aż tak wielka różnica jesli chodzi o motor, wątpie by diagnosta wiedział ze u ciebie siedzi 1.3 zamiast 1.0. Nawet niebiescy nie będą wiedzieć chyba ze zmienisz z 1.0 na diesla :D, no moze jak masz wbite nr. silnika w dowód to sie rozientują że coś nie halo. Problemów przy zmianie pojemności nie ma. Kwestia tylko stacji diagnostycznej jak wszystko jest dobrze zrobione i żadne "druciarstwo" nie zostało popełnione to dostaniesz kwit z ktorym do wydziału komunikacji pójdziesz. I po uiszczeniu niewielkiej opłaty bedziesz miał wbitą w dowód większą pojemność. Później tylko do ubezpieczalni się zgłosić i jeżdzić spokojnie...
-
OC jest w większości firm takie samo grupa pojemności 900-1300 cm3
-
OC jest w
większości firm takie samo grupa pojemności 900-1300 cm3Czyli?
Nie ma sensu nawet jechać do diagnosty i zmieniać danych w DRBo generalnie pojemność silnika ma jedynie wpływ na ubezpieczenie. Nooo, chyba ż starty w KJS
-
Nie ma sensu nawet jechać do diagnosty i zmieniać danych w DR hmm
Myśle ze w tym wypadku to nie wiem czy to ma jakiś sens. Może chyba tylko dla własnego sumienia można bawić sie w takie rzeczy.Fakt faktem to wszystko i tak odbije sie na spalaniu, bo bedzie większe. A czy warto kilkadziesiąt złoty płacić więcej za OC?.
Niektóre firmy mają widełka zaokrąglone do 200ccm. To moze byc i tak ze jakies większe pieniadze dany użytkownik bedzie płacić za OC.Poza tym gdybyśmy tu mówili o zmianie z 1.0 na 1.6 czy 1.8 wtedy to z 60KM może sie nawet 120KM zrobić wtedy to bezwględnie trzeba sie udać do diagnosty bo o bezpieczeństwo tu chodzi.
-
Nie ma sensu,nie ma sensu...
Zapomincie chyba o możliwości uczestniczenia w kolizji drogowej i wykrycia nierejestrowanej wymiany silnika przy takiej okazji. Wtedy z automatu ulega anulowaniu ważność przeglądu technicznego, co implikuje unieważnienie polisy OC i konieczność poniesienia kosztów naprawy wszelkich szkód z własnej kieszeni - można się nie wypłacić do końca życia.
No chyba,że jesteście urodzonymi optymistamipozdrawiam
-
w przypadku swifta jest sens z 1.0 na 1.3
-
Poza tym gdybyśmy
tu mówili o zmianie z 1.0 na 1.6 czy 1.8 wtedy to z 60KM może sie nawet 120KM zrobić
wtedy to bezwględnie trzeba sie udać do diagnosty bo o bezpieczeństwo tu chodzi.A on robi z 53KM na 101KM