Skoda Superb II 3,6 FSI V6 260KM 4x4 Platinum "Auto Testy"


  • Użytkownik archiwalny

    Skoda Superb to auto, w którym mamy niesamowicie dużą przestrzeń podróżowania, a ruszając spod świateł, może zaskoczyć swoimi osiągami, wiele osób. Zapewnia nam, to jednostka benzynowa V6 o pojemności 3,6 litrów i mocy aż 260KM!

    Jeśli masz ochotę przeczytać cały artykuł zapraszam TUTAJ.

    Artykuł autorstwa: Artura Ławnika

    Miłej lektury


  • Użytkownik archiwalny

    czy to przypadkiem nie jest najdroższa skoda w historii?
    ponad 200000zł jakby nie było za skodę... rozumiem wyposażenie, jakość materiałów, silnik itp itd, ale to nadal skoda... wiem wiem, dla niektórych nie jest ważny znaczek na masce



  • wiem wiem, dla niektórych nie jest ważny znaczek na masce

    Bo często kupujesz auto jednej marki pod znaczkiem innej. Przykładem oprócz volkswagena, może być Mazda, która swoje silniki i technologię montuję w Kii oraz Hyundai'u.


  • Użytkownik archiwalny

    Mam pytanie - dlaczego 260 KM Superb z napedem na 4 kola potrzebuje az 6.5 sekundy na rozpedzenie sie do setki?


  • Użytkownik archiwalny

    Mam pytanie - dlaczego 260 KM
    Superb z napedem na 4 kola potrzebuje az 6.5 sekundy na rozpedzenie sie do setki?

    podejrzewam, że w grę wchodzi masa pojazdu (1665kg)


  • Użytkownik archiwalny

    podejrzewam, że w grę wchodzi
    masa pojazdu (1665kg)

    dokładnie też tak myślę.
    Bo ile na lepszej skrzyni można by urwać ? 0,3 max ... na masie dużo więcej


  • Użytkownik archiwalny

    Mający podobna masę i mniejsza moc Accord V6 rozpędza się szybciej. Moim zdaniem te kiepskie osiagi wynikają z ograniczonego zakresu obrotów w turbo doladowanym silniku. Ciekawe czy Superb osiąga setkę na dwójce czy trzeba na 3 bieg wskoczyć?


  • Użytkownik archiwalny

    Mający podobna masę i
    mniejsza moc Accord V6 rozpędza się szybciej. Moim zdaniem te kiepskie osiagi wynikają z
    ograniczonego zakresu obrotów w turbo doladowanym silniku. Ciekawe czy Superb osiąga setkę na
    dwójce czy trzeba na 3 bieg wskoczyć?

    W trybie standardowym 100km/h osiąga na 3 biegu, zaś w trybie sportowym skrzyni biegów tą samą prędkość osiąga na 2 biegu.

    Ja nadal pozostaje, że wpływ na to ma spora masa auta.


  • Użytkownik archiwalny

    Mający podobna masę i
    mniejsza moc Accord V6 rozpędza się szybciej.

    Wszyscy wiemy, ze Accord jest najlepszy i zadna Skoda nie ma szans...

    Moim zdaniem te kiepskie osiagi wynikają z
    ograniczonego zakresu obrotów w turbo doladowanym silniku.

    Po pierwsze 3.6 FSI to silnik wolnossacy, a po drugie turbodoladowany silnik ma szerszy zakres uzytecznych obrotow o ile nie posiada wielkiego wiadra ktore zaczyna ladowac od 4 tys rpm.

    Nikt nie kupuje tego auta zeby sie scigac, a osiagi na poziomie Hondy S2000 w tak wielkiej landarze i tak sa wystarczajace. No ale Accord jest szybszy, wiadomo najlepszy.


  • Użytkownik archiwalny

    Bo ile na lepszej skrzyni
    można by urwać ? 0,3 max ... na masie dużo więcej

    Nie ma lepszej skrzyni niz DSG w samochodach dostepnych dla wiekszosci ludzi. Ta skrzynia szybciej wbija biegi niz Ty zdarzyc mrugnac okiem (powaznie).


  • Użytkownik archiwalny

    Nie ma lepszej skrzyni niz
    DSG w samochodach dostepnych dla wiekszosci ludzi. Ta skrzynia szybciej wbija biegi niz Ty
    zdarzyc mrugnac okiem (powaznie).

    wiem co to jest DSG, nie musisz mnie uświadamiać
    Jak każda skrzynia ma przełożenia mimo to Po prostu chodziło mi o dobór, może coś jeszcze udało by się urwać i tyle ( w końcu są tam 2 sprzęgła )


  • Użytkownik archiwalny

    W trybie standardowym 100km/h
    osiąga na 3 biegu, zaś w trybie sportowym skrzyni biegów tą samą prędkość osiąga na 2 biegu.
    Ja nadal pozostaje, że wpływ
    na to ma spora masa auta.

    Rozumiem ze te 6.5 sekundy to w trybie sportowym?

    Masa jest rzeczywiscie spora - pewnie w ramach oszczednosci?

    A porownuje z Accordem, bo masa jest wlasciwie identyczna. A poza tym Accord ma wszystko gorsze - naped na 2 kola (przednie) i manualna skrzynie (ktora jak koledzy powyzej pisza jest znacznie gorsza od DSG). I dlatego sie dziwie dosc przecietnym osiagom tego Superba. W koncu wstawili wielki silnik ze spora iloscia mocy, dolozyli naped na 4 kola i nalezaloby oczekiwac przyspieszen ponizej 6 sekund...


  • Użytkownik archiwalny

    spora iloscia mocy, dolozyli naped na 4 kola i nalezaloby oczekiwac przyspieszen ponizej 6
    sekund...

    Podejrzewam, ze z manualem, strzelajac z 6 tys rpm da sie zrobic


  • Użytkownik archiwalny

    Rozumiem ze te 6.5 sekundy to
    w trybie sportowym?

    W trybie zwykłym

    Masa jest rzeczywiscie spora

    • pewnie w ramach oszczednosci?

    Możliwe, koncern do jakiego należy Skoda kombinuje tak aby, nie robić wewnętrznej konkurencji. Przecież Passat CC z tym silnikiem ma równe 300KM


  • Użytkownik archiwalny

    Podejrzewam, ze z manualem,
    strzelajac z 6 tys rpm da sie zrobic

    W tej wersji nie ma dostępnego manualnej skrzyni. Jest tylko DSG


  • Użytkownik archiwalny

    Namieszał VW z dużymi silnikami... Jest 3,2 240/250hp (ten z poprzedniej wersji golfa R32), 3.2 255hp (np. A6 - to inny blok niż ten z R32), 3.0T 290hp i jeszcze 3.0 220hp (ale tego już chyba nie robią). Do tego 3.6 260 i 300hp. Po co tego tyle? 3.6 to chyba powstał na potrzeby rynku amerykańskiego, bo tam lubią pojemność. Ale można go przecież spokojnie zastąpić 3.2 i 3.0T - moce podobne a spalanie na pewno mniejsze.


  • Użytkownik archiwalny

    Po co tego tyle?

    Aby klient miał duży wybór


  • Użytkownik archiwalny

    Ale te silniki występują w różnych autach. Prościej byłoby mieć jeden silnik w pewnym przedziale mocy, ew. dwa - wolnossący i turbo i ładować go do wszystkich aut. Na pewno byłoby taniej.


  • Użytkownik archiwalny

    Odkopię trochę,
    3.2 240/250 - silnik VR6 poprzeczny
    3.2 FSI - 255 - klasyczny V6 we wzdłużnych audi (wszystkie prócz A3 i TT)
    3.0 - 220 KM - można pominąć, silnik produkowany przez chwilę jako pomost między 2.8 30v a 3.2 FSI
    3.0T (z kompresorem) 290 KM - w nowym S4 i mocnym A6, wzdłużna klasyczna V6.
    3.6 - najnowsza wersja VR6, żeby Skoda Superb i Passat mogły mieć V6, poprzednie generacje tych aut miały "layout" wzdłużny i wchodziły klasyczne V6 z dużych audi, teraz jest walka o miejsce w kabinie i są poprzeczne więc VR6 musi być.
    Jak widać w koncernie VAG , w zależności od ułożenia silnika (wzdłużnie/poprzecznie) stosuje się albo VR6 albo klasyczne V6 dlatego tyle tego.
    Kilka spraw, 3.2 VR6 kończy żywot, z powodzeniem zastępuje go 2.0 TFSI który po mału zbliża się do 300 KM, np. w nowym Golfie mk6 o oznaczeniu R nie ma już wolnossącej Vki tylko właśnie 2.0 TFSI z audi S3 o mocy 272 KM, z poprzecznych Audi też wyleci zasąpiony przez 2.0 TFSI i nowy 5-cylndrowy 2.5 turbo. Ostatnie bastiony to będą Passat i Superb.
    Co więcej śmiechowa jest gama diesli w Passacie / Superbie - najmocniejszy to 2.0 TDI 170 KM może to i dobry silnik, ale przydało by się coś większego, w innych autach są i robią robotę (choćby C5)


  • Użytkownik archiwalny

    Co więcej śmiechowa jest gama
    diesli w Passacie / Superbie - najmocniejszy to 2.0 TDI 170 KM może to i dobry silnik, ale
    przydało by się coś większego, w innych autach są i robią robotę (choćby C5)

    Szczególnie ten 2.7HDI

    Ale fakt, VW brakuje diesla o pojemności 2,4 - 2.5 i bazowej mocy ok. 200 koni. Dlatego co bardziej niecierpliwi wsadzają GT22xx do 2.0


Log in to reply