Skoda Superb II 3,6 FSI V6 260KM 4x4 Platinum "Auto Testy"
-
Mam pytanie - dlaczego 260 KM
Superb z napedem na 4 kola potrzebuje az 6.5 sekundy na rozpedzenie sie do setki?podejrzewam, że w grę wchodzi masa pojazdu (1665kg)
-
podejrzewam, że w grę wchodzi
masa pojazdu (1665kg)dokładnie też tak myślę.
Bo ile na lepszej skrzyni można by urwać ? 0,3 max ... na masie dużo więcej -
Mający podobna masę i mniejsza moc Accord V6 rozpędza się szybciej. Moim zdaniem te kiepskie osiagi wynikają z ograniczonego zakresu obrotów w turbo doladowanym silniku. Ciekawe czy Superb osiąga setkę na dwójce czy trzeba na 3 bieg wskoczyć?
-
Mający podobna masę i
mniejsza moc Accord V6 rozpędza się szybciej. Moim zdaniem te kiepskie osiagi wynikają z
ograniczonego zakresu obrotów w turbo doladowanym silniku. Ciekawe czy Superb osiąga setkę na
dwójce czy trzeba na 3 bieg wskoczyć?W trybie standardowym 100km/h osiąga na 3 biegu, zaś w trybie sportowym skrzyni biegów tą samą prędkość osiąga na 2 biegu.
Ja nadal pozostaje, że wpływ na to ma spora masa auta.
-
Mający podobna masę i
mniejsza moc Accord V6 rozpędza się szybciej.Wszyscy wiemy, ze Accord jest najlepszy i zadna Skoda nie ma szans...
Moim zdaniem te kiepskie osiagi wynikają z
ograniczonego zakresu obrotów w turbo doladowanym silniku.Po pierwsze 3.6 FSI to silnik wolnossacy, a po drugie turbodoladowany silnik ma szerszy zakres uzytecznych obrotow o ile nie posiada wielkiego wiadra ktore zaczyna ladowac od 4 tys rpm.
Nikt nie kupuje tego auta zeby sie scigac, a osiagi na poziomie Hondy S2000 w tak wielkiej landarze i tak sa wystarczajace. No ale Accord jest szybszy, wiadomo najlepszy.
-
Bo ile na lepszej skrzyni
można by urwać ? 0,3 max ... na masie dużo więcejNie ma lepszej skrzyni niz DSG w samochodach dostepnych dla wiekszosci ludzi. Ta skrzynia szybciej wbija biegi niz Ty zdarzyc mrugnac okiem (powaznie).
-
Nie ma lepszej skrzyni niz
DSG w samochodach dostepnych dla wiekszosci ludzi. Ta skrzynia szybciej wbija biegi niz Ty
zdarzyc mrugnac okiem (powaznie).wiem co to jest DSG, nie musisz mnie uświadamiać
Jak każda skrzynia ma przełożenia mimo to Po prostu chodziło mi o dobór, może coś jeszcze udało by się urwać i tyle ( w końcu są tam 2 sprzęgła ) -
W trybie standardowym 100km/h
osiąga na 3 biegu, zaś w trybie sportowym skrzyni biegów tą samą prędkość osiąga na 2 biegu.
Ja nadal pozostaje, że wpływ
na to ma spora masa auta.Rozumiem ze te 6.5 sekundy to w trybie sportowym?
Masa jest rzeczywiscie spora - pewnie w ramach oszczednosci?
A porownuje z Accordem, bo masa jest wlasciwie identyczna. A poza tym Accord ma wszystko gorsze - naped na 2 kola (przednie) i manualna skrzynie (ktora jak koledzy powyzej pisza jest znacznie gorsza od DSG). I dlatego sie dziwie dosc przecietnym osiagom tego Superba. W koncu wstawili wielki silnik ze spora iloscia mocy, dolozyli naped na 4 kola i nalezaloby oczekiwac przyspieszen ponizej 6 sekund...
-
spora iloscia mocy, dolozyli naped na 4 kola i nalezaloby oczekiwac przyspieszen ponizej 6
sekund...Podejrzewam, ze z manualem, strzelajac z 6 tys rpm da sie zrobic
-
Rozumiem ze te 6.5 sekundy to
w trybie sportowym?W trybie zwykłym
Masa jest rzeczywiscie spora
- pewnie w ramach oszczednosci?
Możliwe, koncern do jakiego należy Skoda kombinuje tak aby, nie robić wewnętrznej konkurencji. Przecież Passat CC z tym silnikiem ma równe 300KM
-
Podejrzewam, ze z manualem,
strzelajac z 6 tys rpm da sie zrobicW tej wersji nie ma dostępnego manualnej skrzyni. Jest tylko DSG
-
Namieszał VW z dużymi silnikami... Jest 3,2 240/250hp (ten z poprzedniej wersji golfa R32), 3.2 255hp (np. A6 - to inny blok niż ten z R32), 3.0T 290hp i jeszcze 3.0 220hp (ale tego już chyba nie robią). Do tego 3.6 260 i 300hp. Po co tego tyle? 3.6 to chyba powstał na potrzeby rynku amerykańskiego, bo tam lubią pojemność. Ale można go przecież spokojnie zastąpić 3.2 i 3.0T - moce podobne a spalanie na pewno mniejsze.
-
Po co tego tyle?
Aby klient miał duży wybór
-
Ale te silniki występują w różnych autach. Prościej byłoby mieć jeden silnik w pewnym przedziale mocy, ew. dwa - wolnossący i turbo i ładować go do wszystkich aut. Na pewno byłoby taniej.
-
Odkopię trochę,
3.2 240/250 - silnik VR6 poprzeczny
3.2 FSI - 255 - klasyczny V6 we wzdłużnych audi (wszystkie prócz A3 i TT)
3.0 - 220 KM - można pominąć, silnik produkowany przez chwilę jako pomost między 2.8 30v a 3.2 FSI
3.0T (z kompresorem) 290 KM - w nowym S4 i mocnym A6, wzdłużna klasyczna V6.
3.6 - najnowsza wersja VR6, żeby Skoda Superb i Passat mogły mieć V6, poprzednie generacje tych aut miały "layout" wzdłużny i wchodziły klasyczne V6 z dużych audi, teraz jest walka o miejsce w kabinie i są poprzeczne więc VR6 musi być.
Jak widać w koncernie VAG , w zależności od ułożenia silnika (wzdłużnie/poprzecznie) stosuje się albo VR6 albo klasyczne V6 dlatego tyle tego.
Kilka spraw, 3.2 VR6 kończy żywot, z powodzeniem zastępuje go 2.0 TFSI który po mału zbliża się do 300 KM, np. w nowym Golfie mk6 o oznaczeniu R nie ma już wolnossącej Vki tylko właśnie 2.0 TFSI z audi S3 o mocy 272 KM, z poprzecznych Audi też wyleci zasąpiony przez 2.0 TFSI i nowy 5-cylndrowy 2.5 turbo. Ostatnie bastiony to będą Passat i Superb.
Co więcej śmiechowa jest gama diesli w Passacie / Superbie - najmocniejszy to 2.0 TDI 170 KM może to i dobry silnik, ale przydało by się coś większego, w innych autach są i robią robotę (choćby C5) -
Co więcej śmiechowa jest gama
diesli w Passacie / Superbie - najmocniejszy to 2.0 TDI 170 KM może to i dobry silnik, ale
przydało by się coś większego, w innych autach są i robią robotę (choćby C5)Szczególnie ten 2.7HDI
Ale fakt, VW brakuje diesla o pojemności 2,4 - 2.5 i bazowej mocy ok. 200 koni. Dlatego co bardziej niecierpliwi wsadzają GT22xx do 2.0
-
C5 2.7 HDI jest wyłącznie z automatem więc osiągi nieco pogorszone, natomiast w zakresie kultury pracy to 2.0 TDI 170 KM w passacie, schować się może i to głęboko.
Jest taki diesel w Touaregu R5 TDI ma 174 KM ale myślę że do osobówek mógłby mieć i 200. Kiedyś był w poprzek w T5 ale z tego co wiem już go wycofali zastępując 2.0 TDI, taki dałn-sajzing.