podłączenia alarmu do kierunkowskaz
-
Witam!
Przełożyłem dopiero centralny z alarmem ze swojej 120 do fav.... zresztą mocowanie tylnych siłowników znalazłem na tym forum. Dzięki serdeczne. Zaoszczędziłem sporo roboty. W sumie montaz centralnego trwał jakies 3 godzinki...tapicera, mocowanie siłowników, rozkład kabli i podpiecie kontrolera, regulacja.
Teraz mam problemik z podpieciem świateł kierunkowskazów z alarmem...pamietam że w 120-stce podpinalo sie te dwa przewody gdzieś przy manetce zmiany kierunkowskazów. a jak je się podpina w Favorycie nie mam pomysłu.
Podajcie prosze jak podpiąć te światła. do którego przewodu i przy której kostce (bo przy kierunkach są dwie). -
Witam!
...
Teraz mam problemik z podpieciem świateł kierunkowskazów z alarmem...pamietam że w 120-stce
podpinalo sie te dwa przewody gdzieś przy manetce zmiany kierunkowskazów. a jak je się
podpina w Favorycie nie mam pomysłu.
Podajcie prosze jak podpiąć te światła. do którego przewodu i przy której kostce (bo przy
kierunkach są dwie).podpinasz sie do 2 przynajmniej ja tak mam jak rozbiore to podam ci kolory
-
Alarm ma swój przerywacz, więc podpinasz po prostu do kabli, które idą prosto do lamp, przy manetce, tak jak mówisz.
Poszukaj podpinając 12V - zapalą się kierunki i będziesz wiedział. -
...
podpinasz sie do 2 przynajmniej ja tak mam jak rozbiore to podam ci koloryFaktycznie. Przecież jak działa alarm to słychać przekaźnik. nie pomyślałem. Teraz tylko należało by wybrać które to kabelki, bo podpięcia na chybił trafi chyba ..nie za bardzo, jak trafie 12v na 12v to mi bezpieczniki polecą.
-
Faktycznie. Przecież jak działa alarm to słychać przekaźnik. nie pomyślałem. Teraz tylko
należało by wybrać które to kabelki, bo podpięcia na chybił trafi chyba ..nie za bardzo,
jak trafie 12v na 12v to mi bezpieczniki polecą.Nie, jak trafisz na 12 to nic się nie stanie, polecą jak trafisz na masę. I to bezpiecznik od tych właśnie 12V. Możesz popróbować bateryjką 9V, wtedy będzie bezpiecznie, a kierunkowskazy się leciutko zajarzą.
-
Nie, jak trafisz na 12 to nic się nie stanie, polecą jak trafisz na masę. I to bezpiecznik od
tych właśnie 12V. Możesz popróbować bateryjką 9V, wtedy będzie bezpiecznie, a
kierunkowskazy się leciutko zajarzą.Masz racje. za moment to sprawdze.
-
Masz racje. za moment to sprawdze.
W przewody od kierunków wpiąłem się obok podałów sprzęgłaza za plastikiem i częściowo za dywanikiem. Kolor żółty. Dodatkowo mam założone bezpieczniki 5A samochodowe w oprawkach.
-
Witam!!
Ja to bym sie wpia tam gdzie ida do awaryjnych!!! Nie lepiej?? Mniej kombinacji....
-
Panowie już mam!!
Faktycznie sygnał z alarmu to przerywane 12 V. to znaczy że można spoko wpiąć to w obwód za włącznikiem kierunku.
Sposób okazał sie banalnie prosty! Wystarczyło zerknąć na moduł kierunkowskazów....Są dwa styki oznaczone dużymi literami P [co oznacza prawy kierunek] i L [jak lewy] wychodzą z niego po dwa przewody 2 zielone i dwa żółte. i po kłopocie. dzięki.