problem pod maska


  • Użytkownik archiwalny

    witam

    mam pewien problem - ubywa mi plynu chlodzacego ze zbiornika wyrownawczego - podejrzewam uszkodzenie chlodnicy ale wiedzy zbyt duzej nie mam i wlasciwie moze byc to zupelnie co innego - zrobilem fotke chlodnicy i mam prosbe o ewentualna diagnoze - chce jutro podjechac do jakiegos warsztatu a nie chcialbym zostac jeleniem, ktorego zlupia z kasy... dodatkowo procz chlodnicy moje zaniepokojenie budzi zaolejony fragment z drugiego zdjecia - jesli ktos ma jakies sugestie bede bardzo wdzieczny

    pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    witam
    jeszcze drugie zdjecie...
    pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Na pierwszej fotce wyraźnie widać jak spierdziela Ci płyn wprost z chłodnicy gdzies na dole, jeśli masz mokre również wyżej to może z węża, jeśli gdzieś koło korka to może stamtąd też leci.

    Druga fotka to może byc cokolwiek. Wygląda to na coś co kiedyś wylało, bo na świeże mi to nie bangla. Może byc to olej ze skrzyni, olej wykapany z okolic aparatu zapłonowego, kto wie, musisz dokładnie pooglądać bo te fotki wiele nie mówią.....


  • Użytkownik archiwalny

    Na pierwszej fotce wyraźnie widać jak spierdziela Ci płyn wprost z chłodnicy gdzies na dole,
    jeśli masz mokre również wyżej to może z węża, jeśli gdzieś koło korka to może stamtąd też
    leci.

    no wlasnie wyzej nie mam mokrego - ewentualnie takie biale odbarwienia na chlodnicy to wg mnie tez moze byc przeslanka ze jest nieszczelna - kolo korka - znaczy tego u gory nie ma sladow plynu/oleju bo juz podejrzewalem uszczelke... co do chlodnicy podpytalem dzis telefonicznie w ASO ile sobie zawinszuja - 400 PLN za chlodnice - zamiennik albo 1000 za oryginal + 100 PLN za robocizne no i jeszcze plyn... to duzo czy jak na ASO koszt jest akceptowalny????

    Druga fotka to może byc cokolwiek. Wygląda to na coś co kiedyś wylało, bo na świeże mi to nie
    bangla. Może byc to olej ze skrzyni, olej wykapany z okolic aparatu zapłonowego, kto wie,
    musisz dokładnie pooglądać bo te fotki wiele nie mówią.....

    no tak sie wlasnie obawialem ze wiele nie powiedza - ale to nie wyglada na zupelnie swieze - dodatkowo zastanawia mnie fakt ze plynu hamulcowego w zbiorniczku mam troche ponad max no i oleju, sprawdzanego na zimnym silniku, mam tez troszke ponad max. Ten olej na bagnecie powodowal ze podejrzewalem uszczelke ale w sumie zadnych innych objawow nie ma procz uciekajacego plynu chlodnicowego w tempie 0,4l. na dobe...


  • Użytkownik archiwalny

    zawinszuja - 400 PLN za chlodnice - zamiennik albo
    1000 za oryginal + 100 PLN za robocizne no i
    jeszcze plyn... to duzo czy jak na ASO koszt jest
    akceptowalny????

    2 lata temu w ASO chłodnica kosztowała 1800zł +VAT więc chyba ciągle leży im ta sama na magazynie i teraz jest po 1000zł. Ciekawe czy jest pozłacana lub przynajmniej platynowa <img src="/images/graemlins/screwy.gif" alt="" /> <img src="/images/graemlins/czerwona.gif" alt="" />

    A chłodnica nówka no-name rok temu była na kurnikach za 285zł + 20zł za korek wlewu bo nie był w zestawie, a ze starej nie pasował <img src="/images/graemlins/screwy.gif" alt="" />

    Patrząc na fotki jeśli to nie węże to bym wymieniał chłodnicę bo nie ma sensu spawać/lutować tego dziadostwa bo nie znasz dnia ani godziny jak Ci się sypnie.
    Za cenę chłodnicy w ASO zrobisz wszystko w jakimś innym warsztacie.

    Prawda jest taka że włożysz dowolną chłodnicę+wentylator byle wymiarowo była podobna. Nawet ktoś z poloneza podpasował.


  • Użytkownik archiwalny

    jak chcesz chłodnice to mam od 1,3 16v polutowana w profesjonalnym warsztacie(gwarancja na zlutowane części), kupiłem od klubowicza do mojego 1,3 8v bo nie wiedziałem że jest inna i skończyło się na zakupie nowej <img src="/images/graemlins/mad.gif" alt="" /> pisz na priv sprzedam za taniochę <img src="/images/graemlins/gris.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    A właśnie, przy okazji - czy GTI ma inną chłodnicę niż 1.3 8V?
    Na logikę powinna być ciutkę wydajniejsza, ale nigdy nic nie wiadomo.


  • Użytkownik archiwalny

    jak chcesz chłodnice to mam od 1,3 16v polutowana w profesjonalnym warsztacie(gwarancja na
    zlutowane części), kupiłem od klubowicza do mojego 1,3 8v bo nie wiedziałem że jest inna i
    skończyło się na zakupie nowej pisz na priv sprzedam za taniochę

    bo ja w sumie to mam taki problem, ze kompletnie nie wiem jaka chlodnice potrzebuje... niektorzy pisali ze TICOwska pasuje albo z POLdoLOTA mozna wziac... moj SS to tylko 1 litr pojemnosci...

    pozdrawiam i dzieki za sugestie


  • Użytkownik archiwalny

    A właśnie, przy okazji - czy GTI ma inną chłodnicę niż 1.3 8V?
    Na logikę powinna być ciutkę wydajniejsza, ale nigdy nic nie wiadomo.

    chłodnica z GTi jest taka sama jak w 1.3 8v. w swoim GSie po kolizji włozyłem chłodnice z GTi i i zdawało mi sie zem troszke wolniej sie silnik rozgrzewał, natomiast w GTi mam teraz chłodnice z GSa i wszystko działa tak samo jak z oryginalna GTi <img src="/images/graemlins/bzik.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    bo ja w sumie to mam taki problem, ze kompletnie nie wiem jaka chlodnice potrzebuje... niektorzy
    pisali ze TICOwska pasuje albo z POLdoLOTA mozna wziac... moj SS to tylko 1 litr
    pojemnosci...
    pozdrawiam i dzieki za sugestie

    Witam,
    może być też tak, że cieknie ci pompa wody..
    ja tak mam, chłodnica ok, wszystko ok, i też mi płyn ucieka w tempie ciężkookreślonym.
    ale u mnie to na bank pompa wody cieknie <img src="/images/graemlins/smirk.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    może być też tak, że cieknie ci pompa wody..
    ja tak mam, chłodnica ok, wszystko ok, i też mi płyn
    ucieka w tempie ciężkookreślonym.
    ale u mnie to na bank pompa wody cieknie

    I cieknie Ci tak ta pompa wody że płyn pozostaje na dole chłodnicy jak to widać na fotkach <img src="/images/graemlins/confused.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    I cieknie Ci tak ta pompa wody że płyn pozostaje na dole chłodnicy jak to widać na fotkach

    Pompa nie może cieknąć w taki sposób żeby płyn pozostawał na dole chłodnicy, tak jak na fotce...


  • Użytkownik archiwalny

    Pompa nie może cieknąć w taki sposób żeby płyn pozostawał na dole chłodnicy, tak jak na fotce...

    Pompa nie może cieknąć w taki sposób żeby płyn pozostawał na dole chłodnicy, tak jak na fotce...

    no ja nie mówię że mi zostaje na dole jak na fotkach <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" />
    ale że mi stopniowo ubywa..

    moja opinia jest tylko po to żeby nie trzymać się kurczowo teorii dziurawej chłodnicy, ta woda mogła się tam wziąć skądkolwiek, choćby z ulicy narzucony śnieg z kół samochodów jadących przed nami, stopił się i woda osiadła w miejscu jak na zdjęciu.


  • Użytkownik archiwalny

    no ja nie mówię że mi zostaje na dole jak na fotkach
    ale że mi stopniowo ubywa..
    moja opinia jest tylko po to żeby nie trzymać się kurczowo teorii dziurawej chłodnicy, ta woda
    mogła się tam wziąć skądkolwiek, choćby z ulicy narzucony śnieg z kół samochodów jadących
    przed nami, stopił się i woda osiadła w miejscu jak na zdjęciu.

    chociaż to zielona woda <img src="/images/graemlins/smirk.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    chociaż to zielona woda

    czyli teoria trochę naciągana <img src="/images/graemlins/smirk.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    czyli teoria trochę naciągana

    oczywiście <img src="/images/graemlins/smirk.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    Troche faktow udalo mi sie ustalic - mialem mozliwosc obejrzenia podwozia i wiem ze winna jest chlodnica m.in. w okolicach dolnej krawedzi obudowy wiatraka ewidentne i dobrze widoczne zielone zacieki. Ogladal to rowniez mechanik i stwierdzil, ze w zadnym innym miejscu ukladu chlodzenia wycieku nie ma. Stwierdzil rowniez ze ta chlodnice trzeba juz wymienic - jako ze sam nie znalazlem chlodnicy do SS 1.0 - czlowiek w ASO przy mnie podzwonil w cztery miejsca chyba i nigdzie nie mieli nowych zastepnikow dla mojej Suzy. Lookalem w sklepach online, ktore sa na tym formu zebrane w "przyklejonych" watkach ale niestety bez powodzenia - i mam taka prosbe jakby ktos dysponowal namiarem na zrodlo takiej czesci (najlepiej nowy zastepnik) i podzielil sie ta wiedza bylbym wdzieczny.
    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    To i ja się przyłączę <img src="/images/graemlins/gris.gif" alt="" />
    Okazało się przy okazji wyciągania silnika, że chłodnica u mnie też jest trup. I tu pytanko: gdzie mogę kupić, jaką mogę kupić (ew. zamienniki?)


Log in to reply