gniazdo 230 V w samochodzie


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Chciałbym do busa zamontować gniazdko 230 V. Alternator daje ok 1400W mocy. Potrzebowałbym takie gniazdko pod kątem potrzeb budowlanych np. wiertarka z auta zasilana czy betoniarka (moc ok 1200W). Skoro alternator w aucie daje moc większą niż potrzebują w/w urządzenia to wg mojego rozumowania dałoby się tym sposobem uniknąć zakupu agregatu. Samochód pykałby sobie na wolnym biegu i dawał prąd i służył czasowo jako agregat. Czy to jest wykonalne? Jakie urządzenie potrzebuję do zmiany napięcia prądu i zmiany z AC na DC?



  • Potrzebujesz czegoś takiego:
    http://allegro.pl/przetwornica-napiecia-2000w-4000w-nowa-gwar-fv-i1530177626.html
    tylko podejrzewam, że będziesz musiał dorobić jakąś dźwigienkę na linkę gazu,żeby ten silnik miał chociaż 1500obr/min. Na jałowym może być trochę za mało dla takiego obciażenia. Ale to już musiałbyś doświadczalnie sprawdzić. No i przewody niskonapięciowe będą się mocno grzały. 1200W to pobór prądu ok.100A z alternatora...



  • Potrzebujesz przetwornicy , jest jedno male ale jesli potrzebujesz chwilowo pradu pomysl dobry , jesli chcesz w ten sposob prowadzic budowe to zapomnij

    dobra przetwornica bedzie kosztowala tyle co agregat , ktory spali mniej paliwa na godzine niz bus , wg mnie gra nie warta swieczki , przyslowiowe wycieranie tylka szklem


  • Użytkownik archiwalny

    Bus mi pali 0,9 l na godzinę. Ile pali agregat?



  • Bus mi pali 0,9 l
    na godzinę. Ile pali agregat?

    Jak włączysz klimę to pali tyle samo co bez klimy?
    Licz się ze zwiększeniem spalania pod obciążeniem.
    Agregat mocy ~1600W pali około litra na godzinę.

    Inwerter jest o tyle fajny, że zajmie mniej miejsca niż agregat i jest tańszy.

    Ale agregat 2.2kW palący 1.5 litra lpg na godzinę (0.75kg/h) też jest wart uwagi

    Myślę, ze powinieneś też brać pod uwagę szybsze zużycie alternatora (długotrwała praca w warunkach pełnego obciążenia). No i nie wiadomo, ile ten busik spali jak będzie podłączona np. betoniarka.

    Pamiętaj również, że agregaty same dopasowują chwilową moc silnika do obciążenia - inwerter nie ma takiej możliwości.

    Jeśli masz miejsce na wożenie agregatu, to ja bym rozważył kupno agregatu jednak. Jeżeli masz remont na poddaszu, to nie musisz rozwijać 20 metrów kabla dodatkowo, a po prostu wnosisz na górę agregat i masz go cały czas na oku.

    http://makita.hermesalfa.net/generator-agregat-pradotworczy-22kw-lpg-green-2500/
    Do tego butla 11kg za ~120zł. Wtedy masz godzinę pracy za jakieś 3zł (przy 51zł za butlę 11kg). No i masz spory zapas mocy - 2200W. Betoniarka i wiertarka jednocześnie polecą. A w busiku poleciałby dawno regulator alternatora.

    Ps.

    Doliczałeś straty w inwerterze i na kablach? Z tych 1400W na alternatorze to zostanie ci może 1000W do odbioru w postaci 220V AC.

    Rozważ to co napisałem i sam podejmij decycję


  • Użytkownik archiwalny

    1. 1400W to moc maksymalna alternatora, użytecznie masz ok. 1-1,2kW.
    2. Przetwornica jest dość wydajna, ale jak już ktoś napisał, nie będzie regulować mocą silnika, gdy pojawi się obciążenie. W rezultacie będziesz musiał podniść na stałe obroty silnika do ok. 1200-1500obr/min.
    3. Na biegu jałowym silnika wszystko będzie OK, ale przy 1500obr. będzie się co chwilę włączał wentylator, a i tak nie wiadomo, czy to wystarczy w lecie na postoju.
    4. Już 30-40m przedłużacza może sprawić, że napięcie na końcu będzie za niskie do poprawnej pracy urządzeń, a pewnie będzie i dalej. Czasem będzie potrzeba 10m kabla, ale mając tylko długi i tak będziesz miał straty.
    5. Agregat wygrywa. Mobilność, bezpieczeństwo, no i koszty będą niższe. Trzeba zainwestować w maszynkę ale się to zwróci.



  • znalazłem w Biedronce

    http://www.biedronka.pl/oferta/artykuly_przemyslowe/oferta_tygodnia/

    Tylko się dowiedz, ile pali.
    A jak Ci się zepsuje przed końcem gwarancji to oddadzą pieniądze


Log in to reply