Przejście z minerala na syntetyk
-
czy jest sens i czy można tak z dnia na dzień? przebieg teoretycznie 105 tys
A kto w ogóle Ci wlał minerał do silnika ??? Przecież to porażka, od nowości powinien jeździć na syntetyku, a po przekroczeniu 100 tyś km teoretycznie można przejść na półsyntetyk.
Ale przejść teraz z minerała na syntetyk to zapomnij (moje zdanie). Prawdopodobnie już się wyrobiło co nie co w silniku i będzie to niedobra zamiana. Jeśli już to zmień na półsyntetyk po uprzednim spuszczeniu oleju z silnika poprzez korek spustowy (a nie wysysanie jak coraz częściej robią w serwisach). -
A kto w ogóle Ci wlał minerał do silnika ??? Przecież to porażka, od nowości powinien jeździć na
syntetyku, a po przekroczeniu 100 tyś km teoretycznie można przejść na półsyntetyk.
Ale przejść teraz z minerała na syntetyk to zapomnij (moje zdanie). Prawdopodobnie już się
wyrobiło co nie co w silniku i będzie to niedobra zamiana. Jeśli już to zmień na
półsyntetyk po uprzednim spuszczeniu oleju z silnika poprzez korek spustowy (a nie
wysysanie jak coraz częściej robią w serwisach).dokładnie. Porażka. Ja mam prawie 130 k km na liczniku i na półsyntetyku śmigam bezproblemowo.
-
dokładnie. Porażka. Ja mam prawie 130 k km na liczniku i na półsyntetyku śmigam bezproblemowo.
no dlatego pytam co zrobić, bo też nie mam problemów jak na razie
-
no dlatego pytam co zrobić, bo też nie mam problemów jak na razie
przejście z mineralnego na pół czy syntetyk jest niewskazane ze względu na powstałe osady oraz oddziaływanie na uszczelki gumowe pod wpływem temperatury. Olej syntetyczny ma właściwości myjące i istnieje możliwość zatkania kanałów olejowych. A olej mineralny powoduje twardnienie gumy i po zmianie możesz rozsczelnić silnik.
z drugiej strony jesli samochód ma w miarę mały przebieg, a silnik jest suchy i "nie bierze" oleju to taka zmiana nie powinna zaszkodzić.
a to wszystko co wyżej napisałem/przepisałem można znaleźć na tym forum. trzeba tylko poszukać.
-
no dlatego pytam co zrobić, bo też nie mam problemów jak na razie
A jakim sposobem znalazł Ci sie minerał w silniku przy tak małym przebiegu?
-
A jakim sposobem znalazł Ci sie minerał w silniku przy tak małym przebiegu?
poprzednik go lał więc leję i ja ale myślę, żeby przejść na połsynt/syntetyk i widzę różne opinie.
-
czy jest sens i czy można tak z dnia na dzień? przebieg teoretycznie 105 tys
Na półsyntetyk możesz śmiało przejść.[10W40]
Ja tak zrobiłem i nic się nie dzieje.
Na pełny syntyk jednak nie radzę. -
Ja mam podobnie. Poprzednie właścicielki lały mineralny, więc i ja tak robię. Miałem kiedyś podobny dylemat ale po rozmowach z 5 różnymi mechanikami dałem sobie spokój.( 4 kategorycznie odradziło, jeden powiedział, że to loteria - jednemu nic się nie stanie, u drugiego może nastąpić rozszczelnienie silnika).
pzdr
-
Nagar jaki osadza się na cylindrach i tłokach powoduje uszczelnienie całości przejście z mneralnego na inny olej u mojego znajomego w kadecie spowodowało wypłukanie nagadu i styraty na kompresji dlatego odradzam
-
Nagar jaki osadza się na cylindrach i tłokach powoduje
uszczelnienie całości...Taka sytuacja ma miejsce gdy silnik posiada już pewne luzy powstałe w skutek zużycia. Jeśli silnik jest szczelny to olej mineralny nie ma czego uszczelniać, więc przejście na półsyntetyk nie powinno rozszczelnić silnika.
Myślę, że można przejść na pół syntetyk, jeśli ten silnik nie jeździł zbyt długo na mineralnym oleju. Ale syntetyku już nie zalewać! Zalanie oleju mineralnego w tico w tak małym przebiegiem to błąd.