Kolejność przewodów w cylinderku przelotowym (prawy tył)
-
Cześć,
wymieniam sobie właśnie cylinderki i przewody hamulcowe. Stare były w koszmarnym stanie, przewód od korektora do przewodu elastycznego pękł mi w ręku (mówimy o tyle), więc nie cackałem się z tym zbytnio tylko diaks do ręki i nasadki do odkręcania starych spróchnialców. W ferworze destrukcji nie zapamiętałem, jak podłączone były przewody do cylinderka przelotowego w prawym tylnym kole :D Jakoś zupełnie mi to wyleciało, wiem, głupota :) Ze schematu Trzeciaka wywnioskowałem, że przewód sztywny krótki, od elastycznego do cylinderka podłączany jest do górnego gniazda, a przewód idący po belce do lewego koła, pod dolne gniazdo. Czy mam rację? -
Przewód idący od pompy do dolnego gniazda, przewód idący do drugiego cylinderka do górnego gniazda. Powietrze zawsze idzie do góry, w odwrotnym połączeniu mógłby być problem z odpowietrzeniem
-
@Piotrek9214 ok, dzięki za sprostowanie :)
-
Potwierdzam. Łatwo zapamiętać: wszystkie przewody "zasilające" (czyli DOPROWADZAJĄCE płyn do cylinderka) idą dołem. Tak jest w prawym i lewym kole (gdzie na górze jest odpowietrznik).