Co dziś grzebałem w swoim Swifcie
-
Ile za dolną w
Jooel's Garage?Nie pytałem jeszcze, bo pieniędzy na razie brak.
-
Jako, że na tarcze nadszedł czas, to trochę wolnego czasu spędziłem przy swifcie
- nowe tarcze TRW
miały być BREMBO, ale że nie było akurat na stanie w sklepie, sprzedawca zaproponował tarcze TRW - podobno jakościowo nie odbiegają od tarcz BREMBO więc zdecydowałem się na TRW - zobaczę co to warte - klocki ferodo
- płyn hamulcowy DOT-4LV
Poniżej kilka fotek z prac, taki mały manual może komuś się przyda - za późno przyszło mi na myśl robienie zdjęć, dlatego też niektóre zdjęcia są robione po założeniu nowych części .
A więc po zdjęciu koła bierzemy się za ściągnięcie zacisku.
Wciskamy troszkę tłoczek w zacisk tak by nie dotykał klocków, ale zwracamy też uwagę na poziom w zbiorniczku z płynem hamulcowym by przypadkiem nie przedobrzyć.
Odkręcamy zaznaczoną śrubę, łapiemy za dolną część zacisku i odchylając podnosimy go do góry, a następnie wysuwając w stronę silnika wyciągamy zacisk z prowadnicy i podwieszamy za pomocą drucika np. za sprężynę zawieszenia by nie przeszkadzał w dalszych zmaganiach.Wyciągamy klocki z prowadnicy.
Ja zacisk całkowicie zdemontowałem, ponieważ wymieniałem płyn i czyściłem cały zacisk oraz tłoczkiTeraz odkręcamy prowadnicę (klucz 17)
Tutaj może być już ciężej bo korozji nie brak, a sama prowadnica jest bardzo rzadko odkręcana, wiec i opór śrub będzie znaczny.Widzimy już samą tarczę.
odkręcamy śrubkę która trzyma tarczę - też lubi stawiać opór.
U mnie jakiś leniwy mechanik zamiast ją odkręcić, to rozwiercił tylko łebek, aby tarcza zeszłaTeraz ściągamy samą tarczę.
Wkręcamy w przeznaczone do tego otwory śruby i wkręcając je tarcza ładnie nam powinna zejść.
Powinna nie znaczy że zejdzie - w moim przypadku wolała pęknąć
I Ukazuje się piasta w całej okazałośći.
A więc czyścimy elegancko szczotką drucianą, czy tym podobne.
Ja po wyczyszczeniu, posmarowałem ją smarem miedzianym odpornym na wysokie temp.
Po tym etapie zakładamy nową tarczę i łapiemy śrubeczką, która ma podtrzymywać tarczę.
Zakładamy prowadnicę, ale wcześniej wypadało by wyczyścić miejsca z syfu itp. po którym chodzi klocek w prowadnicy.
Odtłuszczamy tarczę i wkładamy nowe klocki w swoje miejsca.
Wsuwamy zacisk w prowadnicę i opuszczamy, a następnie dokręcamy śrubę trzymającą zacisk.Zakładamy koło
[img]http://images41.fotosik.pl/2090/4a23aed688ae16ccgen.jpg[/img]I teraz przez pierwsze 200 - 300 km delikatnie z hamulcami się obchodzimy, aby wszystko mogło się "ułożyć"
To chyba tyle. - nowe tarcze TRW
-
Fajny manual
Ta tarcza stara ładnie już nadgryziona
Ta nowa fajnie, że polakierowana na czarno w miejscach "nie hamujących" - fajnie się prezentuje przez alufelgę To seryjnie tak pomalowane
-
Mam w Audi na tyle tarcze TRW - były tez tak malowane , po 1,5 roku i 40 tyś km wyglądają ma rancie tak jak zwykłe tarcze ( są pordzewiałe )
a wracając do tematu po urwaniu klamki wewnętrznej od strony i dwukrotnym wchodzeniu przez bagażnik ( nie otworzę drzwi z zewnątrz od pasażera ) odwiedziłem szrot po klamki ( przy okazji dowiedziałem się że swift sedan ma inne tzn krótsze drzwi niż 3D )
wszystko zmontowane i gra muzyka
-
Mam w Audi na tyle
tarcze TRW - były tez tak malowane , po 1,5 roku i 40 tyś km wyglądają ma rancie tak
jak zwykłe tarcze ( są pordzewiałe )
a wracając do
tematu po urwaniu klamki wewnętrznej od strony i dwukrotnym wchodzeniu przez
bagażnik ( nie otworzę drzwi z zewnątrz od pasażera ) odwiedziłem szrot po klamki (
przy okazji dowiedziałem się że swift sedan ma inne tzn krótsze drzwi niż 3D )
wszystko zmontowane
i gra muzykaU mnie też problem z 2 klamkami... jedna od kierowcy ( przed oddaniem do blacharza było ok... pewnie szarpnął na siłę ) i od pasażera z tyłu... Od kierowcy ściągnąłem tapicerkę, śruby nie wejdą w nic... bo nie mają w co. Próbowałem kleić Fixem, no i nie dało rady.
Ile dałeś za klamkę?
-
ja kupowalem nowki chyba 10 czy 15 zl nawet w jakims czarnym lakierze byly
-
Klamka zewnętrzna , wewnętrzna , osłonę kolumny kierownicy i parę innych pierdół ( cięgna , te plastikowe zatrzaski do cięgien i kieszeń śrubek oraz wkładka zamka do eksperymentów ) - całe 15 zł
Niestety klamka wewnętrzna szybko się posypie bo jest już popękana - wtedy zamówię nową ale jak się nie szarpie to przeżyje samochód
Na Allegro są zamienniki po 10-15 zł za sztukę z tego co się orientowałem , w IC koło 25 zł za sztukę
-
Mam w Audi na tyle
tarcze TRW - były tez tak malowane , po 1,5 roku i 40 tyś km wyglądają ma rancie tak
jak zwykłe tarcze ( są pordzewiałe )
a wracając do
tematu po urwaniu klamki wewnętrznej od strony i dwukrotnym wchodzeniu przez
bagażnik ( nie otworzę drzwi z zewnątrz od pasażera ) odwiedziłem szrot po klamki (
przy okazji dowiedziałem się że swift sedan ma inne tzn krótsze drzwi niż 3D )
wszystko zmontowane
i gra muzykaW każdym aucie w wersji 5D albo sedan przednie drzwi są krótsze niż w 3D
-
Taki jest plan. I
górną też tylko niech mi jOOel ją zechce zrobić (dolną mówił, że da radę).Heheh jestem w konflikcie ze spawaczem starym pijakiem Pokręcę się po budowie pozbieram materiały może do tego czasu foch mu przejdzie to obadamy, moze kilka sztuk by sie ogarnęło na szybkości
-
Heheh jestem w
konflikcie ze spawaczem starym pijakiem Pokręcę się po budowie pozbieram
materiały może do tego czasu foch mu przejdzie to obadamy, moze kilka sztuk by sie
ogarnęło na szybkościAle mówisz o górnej? Bo rozumiem, że dolną możesz zrobić?!
P.S. Dziś podłubane:
- wypędzanie rdzy spod maski
- wypędzanie rdzy ze spodów drzwi
-
Górną swoją mam ze STAFFA bo nie dałbym rady zrobić sam. Jak już będę myślał żeby robić to dolne.
Pozbyłem się wycieraczki z tyłu - psuła cały efekt. Teraz tylko zaślepkę wkleić jakąś
-
mi kumpel na czymś wyciął takie pierścienie na góre nie wiem nawet na czym i mam fajną i ładną rozpórke własnej produkcji tylnią też mam i już sam wszysko wycinałem i ostatnio nawet mi się udało halogeny zamontować.
-
Przez weekend w Swifcie zrobione:
-
wymiana sprężyn tylnych na te z GTI (bodajże ) - jest nisko z tyłu, czasem dobija zawias
-
montaż wzmaka i tuby, przeciągniecie kabli do wzmaka
-
budowa i montaż tylnej górnej rozpórki - pomalowana na razie podkładem, który cudem znalazłem w szafce
-
sprzątanie, mycie, wymiana dywaników na letnie
Kilka zdjęć robionych maską spawalniczą ;):
-
-
- wymiana sprężyn
tylnych na te z GTI (bodajże ) - jest nisko z tyłu, czasem dobija zawias
To teraz na tych z GTi Ci dobija?
- wymiana sprężyn
-
Masz dociążony tył, czy rzeczywiście na tych sprężynach z GTi tak nisko siedzi?
Tuba spora, daje ładnie?
-
Masz dociążony tył,
czy rzeczywiście na tych sprężynach z GTi tak nisko siedzi?
Tuba spora, daje
ładnie?Tuba coś tam daje, wewnątrz jest różnica jeśli ją załączę i wyłączę, ale na wsi szału nie zrobię, bo jakoś na zewnątrz nie słychać
Jakaś tam niewielka regulacja na wzmacniaczu jest, muszę się tym pobawić
Generalnie w tylnej półce mam głośniki basowe, więc z bagażnika za dużo się nie przebija - może półka za szczelna i jakieś bass reflexy wyciąć?
Jak się nie sprawdzi to ją opchnę dalej i pod wzmacniacz podłączę te tylne głośniki z półki, żeby radio nie przysiadało
A co do sprężyn to byłem w szoku jak zdjąłem dotychczasowe springi i przymierzyłem do tych na wymianę - ok 2-3 cm niżej, szkoda, że nie sztywniej Musiałem dać po dwie gumy usztywniające żeby dało się jakoś jechać po wertepach - czasem zdarza się, że mimo tych gum jeszcze dobije na jakimś korzeniu albo dziurze
Ale na zakrętach jest lux
Zobaczę, pojeżdżę trochę na tym i chyba się będę rozglądał za jakimiś twardszymi obniżanymi, albo wzorem Rava dopasuję coś od Merola 190
-
zregenerowana wkładka kluczyka od strony pasażera - od dziś mogę te drzwi otwierać kluczykiem
-
Naprawienie szyny prowadzącej szybę w przednich drzwiach, pól roku się zbierałem żeby to zrobić
-
No i długo tył nisko nie siedział
Zamontowałem swoje stare sprężyny z małą modyfikacją (gumy usztywniające po 2 na stronę).
Nic nie dobija jest wysoko i sprężyście. Wcześniej więcej niż ponad 60 km/h nie dało się jechać bez dobijania... Podobało mi się jak auto stało i jak się zachowywało w zakrętach, ale nie dało się tym jeździć po naszych pięknych drogachPrzy okazji zabawy ze sprężynami udało się wymienić tuleję zwrotnicy tylnej - guma byla tak wybita, że aż strach - teraz nie ma stukania. Nie obyło się bez cięcia urwanej śruby
Żeby wymienić tulejkę trzeba:
- zdjąć bęben hamulcowy i szczęki
- odłączyć sztywny przewód hamulcowy od cylinderka
- odkręcić dolne mocowanie amortyzatora
- odkręcić wahacz poprzeczny (w moim przypadku tulejka się rozwarstwiła - założyłem to jakoś z problemami z powrotem) - nie ma sensu kupować samych tulejek do wahacza poprzecznego - w Intercarsie Yamato kosztują po ok. 39,50 zł za sztukę x2 na wahacz, a kompletny wahacz firmy Moog można kupić za niecałe 105 zł
- odkręcić a raczej odciąć śrubę mocującą wahacz główny do zwrotnicy
- odłączyć linkę ręcznego od tarczy kotwicznej
Jak już mamy uwolnioną zwrotnicę to wycinamy brzeszczotem pozostałości tulejki, podważamy śrubokrętem i mamy zdemontowaną tulejkę.
Następnie papierkiem ściernym oczyszczamy miejsce po tulei i nie żałując smaru wciskamy w prasie lub w imadle nową tulejkę (można dać z 2 stron duże nasadki, wtedy nowa tuleja idealnie wskoczy na swoje miejsce
Montaż w kolejności odwrotnej do demontażu + odpowietrzenie cylinderka hamulcowego
Sprawdziłem zatem organoleptycznie i na własnej skórze (własnej zwrotnicy), że do tejże zwrotnicy pasuje tuleja od wahacza tylnego (jak wcześniej przypuszczał None7)
O taka - kod Yamato J58004AYMT:
Ponadto zmiana sposobu zamontowania światełek dziennych - teraz wszystkie wymiary są zgodne z prawem (max. 40 cm od bocznego obrysu auta, wysokość min. 25 cm od nawierzchni, min. 60 cm rozstawu miedzy lampkami)
-
Założyłem tablicę na wymiar USA