[GTi\GS] dół 8v na głowicy od GTi - jeździł ktoś?
-
Szybki rzut oka na dane z neta (nie wiem czy dobre, bo z roznych zrodel brane - trzeba by samemy zmierzyc):
1.3 G13BA 1298cc SOHC 8V
Cylinder Head Volume 32.2cc
Minimum Combustion Chamber Volume 38.2cc1.3 G13B 1298cc DOHC 16V
GTI head combustion chamber: 29.3 cc
G13B CHAMBER VOLUME: 36.077ccWiec tak na oko tloki 8V dadza mniej wiecej CR 10,2:1.
Tutaj niestety problemem moze byc to:
I jakos nie widze zeby zawory tam chcialy siasc ladnie z luzem.Co do dolu z sohc 16v to wyglada na to ze juz temat przerabiany i siadaja tloki bez problemu dajac CR 8,8:1.
-
w sumie po przeanalizowaniu wszystkich danych zapewne masz rację , na dole od 8v czekała by mnie wymiana tloków na Gtikowe , natomiast wszystkie doly 16v siadają bez problemu czy to SOHC czy 1.6
Jak porównujesz moc silnika z cr 8,1:1 do oryginalnego gtikowego 10,0:1? Będzie to odczuwalne?
-
tak w uproszczeniu mozna przyjac ze przy okolicach 9:1 bedziesz mial caly wykres w dol o 10%. SOHC 16V daje podobno 8,8:1 wiec mozna sie spodziewac 90KM i 103Nm.
W takim razie jak nie chcesz przykrecac turbo i pompowac 1bar to lepiej zostac przy silniku sohc 16v i co najwyzej jakis walek do tego kupic albo obrobic glowice.
-
A słyszeliście coś o bebechach w G13BB (16v SOHC 85KM)? Prawda to, że tłoki, korby i wał są takie same jak w Gti? Bo coś nie chce mi się wierzyć...
-
wał wydaje się taki jak w GTi , tloki też podobne bo to w końcu 16v ale korby wg zdjęc są jak w 8v czyli węższe u podstawy
-
wał wydaje się taki
jak w GTi , tloki też podobne bo to w końcu 16v ale korby wg zdjęc są jak w 8v czyli
węższe u podstawyTo skąd taka różnica w CR? Korba w SOHC 16v jest krótsza? Bo jeśli reszta jest taka sama to byłaby to fajna opcja remontu silnika w Gti. Można łatwo dorwać niezajechane SOHC 16v z niedużym przebiegiem...
-
może głowica w SOHC odpręża ten silnik. Trzeba poczytać i ogarnać temat
-
może głowica w SOHC
odpręża ten silnik. Trzeba poczytać i ogarnać tematNo ale jeśli dobrze zrozumiałem Colina to te 8.8:1 jest właśnie po założeniu głowicy z Gti na dół z SOHC...
-
ktoś miał w ręku tłoki 1.3 16v sohc i DOHC? Długości korbowodów są chyba takie same. Jestem ciekaw stopnia sprężania
Chce posadzić głowicę od Gti na dól od 1.3 baleno tylko nie wiem jakiej kompresji się spodziewać. Internet milczy , jakby nikt tego nie robił.
-
ktoś miał w ręku tłoki 1.3 16v sohc i DOHC? Długości korbowodów są chyba takie same. Jestem ciekaw stopnia sprężania
W moim 1.3 16V SOHC stopień sprężania to 13,5 - pierwszy i trzeci cylinder, oraz 14.0 - drugi i czwarty.
Tak wyszło z pomiarów. -
taki masz pomiar kompresji.. A stopien sprezania jest inny
Zdejmowałeś może głowice w swoim ? Masz fotkę tłoków? Bo w internecie nie mogę zobaczyć jak to wygląda , ale powinny być prawie identyczne jak w GTI
-
-
dokładniej:
- stopień sprężania
- ciśnienie sprężania
Ty podałeś nam ciśnienie sprężania, a rozmawiamy o stopniu
Wg mnie głowice w swifcie 1.3 16V i 1.6 16V, baleno 1.3V i 1.6 16V, są identyczne (swift 1.6 16V) nie ma niektórych wybrań aby mógł pracować z kolektorem monowtrysku)
wg mnie należy tylko sprawdzić pojemność górną tłoków oraz ich wysokość i porównać czy GTi ma takie same wartości.
-
widać ze tłoki nie sa płaskie jak w Gti... I maja wieksze podcięcia na zawory. Czyli max splanowana głowica powinna dać dobry rezultat. Przekonamy się niedługo
-
a co wreszcie z 1.6 ? jednak zrezygnowałeś czy drugi silnik ?
-
obróciło mi panewkę przy 9tys rpm bo wał był krzywy ( silnik po dzownie i było widać jak koło pasowe chodzi ) niestety zobaczylem to po fakcie jak już złożylem auto
Wiec musze złożyć jakiś silnik zastępczy a mam 1.3 16v baleno w idealnym stanie
Pomysł tez jest zeby przerobić GSA na gti ( same tłoki wystarcza czy korby tez? ) bo GSa mam w igła stanie a do tego mam nominalne piekne tłoki z nowymi pierscieniami które czekaja juz pare lat