[GTi\GS] dół 8v na głowicy od GTi - jeździł ktoś?
-
Hej,
To ze 8v ma taki CR a gti ma inny to nie znaczy, ze jak zalozysz glowice 16v do 8v to bedzie taki sam CR. Musisz znac pojemnosc komor spalania zeby wyliczyc CR. Jest calkiem prawdopodobne, ze bedzie niski stopien sprezania, ale planujac blok/glowice moga sie zderzyc zawory z tlokami, wiec trzeba by podcinac tloki. Jak podetniesz tloki to moze sie oslabic korona tloka - wszystko zalezy od tego ile luzu zostanie.
Najprosciej by bylo wrzucic tloki z gti (o ile pasuja na korby) albo z korbami.
Walem bym sie nie przejmowal wcale - chyba najwieksze gowno jakie sie produkuje zniesie +50% mocy/momentu. -
na pewno głowica Gti siada na dole 1.6 i nic nie dotyka tłoków , nie wiem natomiast jak to jest z 8v ale tam tłoki raczej nie są wypłukłe , wał ma takie same wykorbienie , korby są tej same długości ( 99% ) a tłoki na pewno inne tylko nie wiem w jakim stopniu.
Najlepiej byłby założyć glowice na 16v SOHC bo tam wał wydaje się być podobny do GTika ale myśle że używajac z rozwagą na górne partie obrotów , wał z 8v nie powinnien się tak szybko wysrać.
Złożę to , tylko jeszcze nei wiem na którym bloku , głowicę postaram się splanować jak najwięcej , najwyżej zrobie test z plastelina i zobaczę ile mam miejsca pomiędzy tłokiem a zaworem.
Czas to przetestować bo w PL chyba nie było odwaznych osób na taki eksperyment , to samo na redlinegti i teamswift .
-
Ale po co odwaga? Chyba tylko wtedy sie przydaje jak nie ma sie dwoch ogodzin czasu zeby siasc i pomierzyc co ma jaki wymiar i co z tego wyjdzie.
Mysle, ze nawet na upartego 90% informacji znajdzie sie w google, trzeba to tylko zebrac do kupy. Jedyna rzecz jakiej pewno nie znajdziesz to ile mozna splanowac glowice zeby zawory sie nie wbily w tloki.
Z motorem 16v sohc bedzie zapewne prosciej - powinien miec wieksze komory spalania i plaskie tloki z podcieciami, wiec stopien sprezania nie powinien tak bardoz odstawac od gti jak przy bloku 8v. -
Szybki rzut oka na dane z neta (nie wiem czy dobre, bo z roznych zrodel brane - trzeba by samemy zmierzyc):
1.3 G13BA 1298cc SOHC 8V
Cylinder Head Volume 32.2cc
Minimum Combustion Chamber Volume 38.2cc1.3 G13B 1298cc DOHC 16V
GTI head combustion chamber: 29.3 cc
G13B CHAMBER VOLUME: 36.077ccWiec tak na oko tloki 8V dadza mniej wiecej CR 10,2:1.
Tutaj niestety problemem moze byc to:
I jakos nie widze zeby zawory tam chcialy siasc ladnie z luzem.Co do dolu z sohc 16v to wyglada na to ze juz temat przerabiany i siadaja tloki bez problemu dajac CR 8,8:1.
-
w sumie po przeanalizowaniu wszystkich danych zapewne masz rację , na dole od 8v czekała by mnie wymiana tloków na Gtikowe , natomiast wszystkie doly 16v siadają bez problemu czy to SOHC czy 1.6
Jak porównujesz moc silnika z cr 8,1:1 do oryginalnego gtikowego 10,0:1? Będzie to odczuwalne?
-
tak w uproszczeniu mozna przyjac ze przy okolicach 9:1 bedziesz mial caly wykres w dol o 10%. SOHC 16V daje podobno 8,8:1 wiec mozna sie spodziewac 90KM i 103Nm.
W takim razie jak nie chcesz przykrecac turbo i pompowac 1bar to lepiej zostac przy silniku sohc 16v i co najwyzej jakis walek do tego kupic albo obrobic glowice.
-
A słyszeliście coś o bebechach w G13BB (16v SOHC 85KM)? Prawda to, że tłoki, korby i wał są takie same jak w Gti? Bo coś nie chce mi się wierzyć...
-
wał wydaje się taki jak w GTi , tloki też podobne bo to w końcu 16v ale korby wg zdjęc są jak w 8v czyli węższe u podstawy
-
wał wydaje się taki
jak w GTi , tloki też podobne bo to w końcu 16v ale korby wg zdjęc są jak w 8v czyli
węższe u podstawyTo skąd taka różnica w CR? Korba w SOHC 16v jest krótsza? Bo jeśli reszta jest taka sama to byłaby to fajna opcja remontu silnika w Gti. Można łatwo dorwać niezajechane SOHC 16v z niedużym przebiegiem...
-
może głowica w SOHC odpręża ten silnik. Trzeba poczytać i ogarnać temat
-
może głowica w SOHC
odpręża ten silnik. Trzeba poczytać i ogarnać tematNo ale jeśli dobrze zrozumiałem Colina to te 8.8:1 jest właśnie po założeniu głowicy z Gti na dół z SOHC...
-
ktoś miał w ręku tłoki 1.3 16v sohc i DOHC? Długości korbowodów są chyba takie same. Jestem ciekaw stopnia sprężania
Chce posadzić głowicę od Gti na dól od 1.3 baleno tylko nie wiem jakiej kompresji się spodziewać. Internet milczy , jakby nikt tego nie robił.
-
ktoś miał w ręku tłoki 1.3 16v sohc i DOHC? Długości korbowodów są chyba takie same. Jestem ciekaw stopnia sprężania
W moim 1.3 16V SOHC stopień sprężania to 13,5 - pierwszy i trzeci cylinder, oraz 14.0 - drugi i czwarty.
Tak wyszło z pomiarów. -
taki masz pomiar kompresji.. A stopien sprezania jest inny
Zdejmowałeś może głowice w swoim ? Masz fotkę tłoków? Bo w internecie nie mogę zobaczyć jak to wygląda , ale powinny być prawie identyczne jak w GTI
-
-
dokładniej:
- stopień sprężania
- ciśnienie sprężania
Ty podałeś nam ciśnienie sprężania, a rozmawiamy o stopniu
Wg mnie głowice w swifcie 1.3 16V i 1.6 16V, baleno 1.3V i 1.6 16V, są identyczne (swift 1.6 16V) nie ma niektórych wybrań aby mógł pracować z kolektorem monowtrysku)
wg mnie należy tylko sprawdzić pojemność górną tłoków oraz ich wysokość i porównać czy GTi ma takie same wartości.
-
widać ze tłoki nie sa płaskie jak w Gti... I maja wieksze podcięcia na zawory. Czyli max splanowana głowica powinna dać dobry rezultat. Przekonamy się niedługo
-
a co wreszcie z 1.6 ? jednak zrezygnowałeś czy drugi silnik ?
-
obróciło mi panewkę przy 9tys rpm bo wał był krzywy ( silnik po dzownie i było widać jak koło pasowe chodzi ) niestety zobaczylem to po fakcie jak już złożylem auto
Wiec musze złożyć jakiś silnik zastępczy a mam 1.3 16v baleno w idealnym stanie
Pomysł tez jest zeby przerobić GSA na gti ( same tłoki wystarcza czy korby tez? ) bo GSa mam w igła stanie a do tego mam nominalne piekne tłoki z nowymi pierscieniami które czekaja juz pare lat