[MkIV 1.0/ALL] Linka sprzęgła...
-
Grypa
...jutro zrobię...
przepraszam za obsuwę...Spoko. Choroba nie wybiera. Trzymaj się!
A na oddanie linki mam czas do przyszłego wtorku.
-
-
Dzięki za fotki i pomoc!
Z której strony nie patrzę to otwór jest na środku, więc wychodzi, że nie powinno być problemów.
-
Dzięki za fotki i
pomoc!
Z której strony nie
patrzę to otwór jest na środku, więc wychodzi, że nie powinno być problemów.Sam będziesz zakładał?
Na mrozie trochę się namęczysz, żeby to podpiąć do pedału (kiepski dostęp a co gorsza trzeba działać "na macanego")
-
Sam będziesz
zakładał?Nie. Skoro mam odstawić auto do plastkka to przy okazji i to mi zrobi.
-
Na mrozie trochę się namęczysz, żeby to podpiąć do pedału (kiepski dostęp a co gorsza
trzeba działać "na macanego")Kiepski dostęp? Namęczysz się? Wymiana linki to jakieś.... hmmm... 5 i pół minuty, wliczając przerwę na herbatę ;P
-
Kiepski dostęp?
Namęczysz się? Wymiana linki to jakieś.... hmmm... 5 i pół minuty, wliczając przerwę
na herbatę ;PPamiętam, że się nawkurzałem montując linkę od strony pedału
-
Bo najpierw wkładamy pancerz w opór na skrzyni, potem przykręcamy pancerz do ściany grodziowej. Gwint przekładamy przez łapę sprzęgła, ale nie przykręcamy. Teraz zakładamy linkę na pedał i dopiero wtedy zakręcamy nakrętkę za łapą, przy okazji uważając, żeby nie popchnąć linki, bo nam spadnie z pedału.
To tyle -
Napiszę dla potomnych, a nóż widelec komuś się przyda.
Linka firmy YAZUKA z Inter Cars'u nie pasuje do Swifta Mk IV (czyli automatycznie do Mk V też nie!). 59 cm sumarycznej długości to ok. 3 cm za mało (przynajmniej takie informacje uzyskałem od plastkk'a)!
Nie wiem jak ze Swiftami Mk II i Mk III, ale też jest prawdopodobieństwo, że będzie za krótka. -
domyślam się czemu nie pasuje... Bo litrówka ma bardzo mocno cofnięta skrzynie do środka ,do 1,3 zapewne jest OK ( mocowania itp są dobre poza długościa )
-
domyślam się czemu
nie pasuje... Bo litrówka ma bardzo mocno cofnięta skrzynie do środka ,do 1,3
zapewne jest OK ( mocowania itp są dobre poza długościa )Tyle tylko, że linka wg katalogu powinna pasować.
-
Czy ta linka jest krótsza od tej co miałeś?
BTW: zawsze można odkręcić łapę sprzęgła i przestawić ją o 1 ząbek.
-
Czy ta linka jest
krótsza od tej co miałeś?Tak.
-
Ponieważ to w temacie linek to mnie oświećcie jeszcze raz.
Czyli jak dokręcę sobie tą śrubę przy lince to sprzęgło powinno zacząć wcześniej łapać czy odwrotnie? No i po dokręceniu nie będzie miało to żadnego negatywnego wpływu na samo sprzęgło?
-
Ponieważ to w
temacie linek to mnie oświećcie jeszcze raz.
Czyli jak dokręcę
sobie tą śrubę przy lince to sprzęgło powinno zacząć wcześniej łapać czy odwrotnie?Jak dokręcisz tą nakrętkę na końcu linki, będzie Ci wcześniej rozsprzęglać, a jak odkręcisz to analogicznie - później.
W Twoim przypadku jak chcesz, aby w chwili puszczania sprzęgła wcześniej zaczynał ciągnąć, musisz nieco odkręcić nakrętkęNo i po dokręceniu nie będzie miało to żadnego negatywnego wpływu na samo
sprzęgło?To zależy - jak za bardzo poluzujesz, to nie do końca będzie Ci rozsprzęglać po wciśnięciu pedału .
W przypadku gdy za mocno skręcisz, to cały czas będziesz miał nie całkiem dociśniętą tarczę sprzęgła.Podsumowując jak za bardzo skręcisz, to możesz sobie wykończyć tarczę sprzęgła, natomiast jak ustawisz za duży luz, to tylko możesz mieć problemy z wrzucaniem biegów.
-
W Twoim przypadku
jak chcesz, aby w chwili puszczania sprzęgła wcześniej zaczynał ciągnąć, musisz
nieco odkręcić nakrętkęNo właśnie dziś się o tym przekonałem, bo dokręciłem ją nieco i pedał sprzęgła zrobił się dużo twardszy i bardzo późno łapało sprzęgło.
Dzięki za pomoc!
Podsumowując jak za
bardzo skręcisz, to możesz sobie wykończyć tarczę sprzęgła, natomiast jak ustawisz
za duży luz, to tylko możesz mieć problemy z wrzucaniem biegów.No to pewnie zostawię tak jak jest lub ew. minimalnie poluzuję, aby ciut wcześniej łapało. Jeszcze raz dzięki!