[MKV 1.3 16V] Podświetlanie zagarów i dziwne zachowanie el. szyb
-
zwarcie w zapalniczce - brak podświetlenia
szyby - uszkodzony przełącznik szyb ?
-
3. No i podczas
jazdy pojawił się "Check Engine". Sprawdzić błędu nie mogę. Mam ELM327 ale za
cholerę nie chce skomunikować laptopa z samochodem.Miałem ten sam problem gdy kupiłem interfejs ELM327 (wersja z kablem USB a nie z Bluetooth) - połączył się dopiero gdy ustawiłem prawidłową prędkość transmisji, która była z resztą na naklejce na ELMie. Laptop z Win XP SP3, program darmowy Scantool.net, zainstalowane wszystkie sterowniki dostarczone razem z przejściówką (są w nich różne konwertery USB-RS)
-
Miałem ten sam
problem gdy kupiłem interfejs ELM327 (wersja z kablem USB a nie z Bluetooth) -
połączył się dopiero gdy ustawiłem prawidłową prędkość transmisji, która była z
resztą na naklejce na ELMie. Laptop z Win XP SP3, program darmowy Scantool.net,
zainstalowane wszystkie sterowniki dostarczone razem z przejściówką (są w nich różne
konwertery USB-RS)Masz mkIV czy mkV? Też kiedyś miałem taki kabelek, próbowałem chyba wszystkiego i nie mogłem się połączyć..
-
Mam MK5. Kabelkiem wykryłem awarię sondy lambda, gdy mi wyskoczył CHECK ENGINE. Nawet chyba udało się błąd na jakiś czas usunąć, ale po kilkunastu kilometrach powracał. Najważniejsze jest żeby wybrać odpowiedni port COM pod którym zainstalował się interfejs i mieć dobre sterowniki - w tych interfejsach to dają chyba przejściówki RS232-USB jakie popadnie - FTDI, Prolific i inne jakieś bardzo egzotyczne, dlatego trzeba instalować wszystkie te sterowniki i któryś z nich musi załapać. Można tez spróbować powyłączać wszystkie Nortony, zaporę sytemu Windows, itp, żeby nie blokowały niczego.
-
Mam MK5. Kabelkiem
wykryłem awarię sondy lambda, gdy mi wyskoczył CHECK ENGINE. Nawet chyba udało się
błąd na jakiś czas usunąć, ale po kilkunastu kilometrach powracał. Najważniejsze
jest żeby wybrać odpowiedni port COM pod którym zainstalował się interfejs i mieć
dobre sterowniki - w tych interfejsach to dają chyba przejściówki RS232-USB jakie
popadnie - FTDI, Prolific i inne jakieś bardzo egzotyczne, dlatego trzeba instalować
wszystkie te sterowniki i któryś z nich musi załapać. Można tez spróbować powyłączać
wszystkie Nortony, zaporę sytemu Windows, itp, żeby nie blokowały niczego.Port ustawiałem, nie wiem czy z prędkościami się bawiłem. U siebie zdołałem jedynie odczytać napięcie aku dalej nie chciał załapać, tylko że mam mk4, może tutaj jest problem.
-
dalej nie chciał załapać, tylko że mam mk4, może tutaj jest problem.
Dokładnie.
Pod Mk IV nie podepniesz się kablem. Znaczy podepniesz, ale nic nie odczytasz... -
Dokładnie.
Pod Mk IV nie
podepniesz się kablem. Znaczy podepniesz, ale nic nie odczytasz...Kiedyś byłem u magika co bezprzewodowym się połączył, na tablecie odczytywał (robił to przy mnie). Więc w jakiś sposób da się to zrobić
-
Kiedyś byłem u
magika co bezprzewodowym się połączył, na tablecie odczytywał (robił to przy mnie).
Więc w jakiś sposób da się to zrobićMożliwe, bo kiedyś MKV w taki sposób połączył się alkowi przez smartfona i jakąś tam końcówkę wkładaną do OBD. Tylko tyle, że alek miał Mk V...
-
Miałem ten sam
problem gdy kupiłem interfejs ELM327 (wersja z kablem USB a nie z Bluetooth) -
połączył się dopiero gdy ustawiłem prawidłową prędkość transmisji, która była z
resztą na naklejce na ELMie. Laptop z Win XP SP3, program darmowy Scantool.net,
zainstalowane wszystkie sterowniki dostarczone razem z przejściówką (są w nich różne
konwertery USB-RS)Dokopałem się do twojego posta z lipca i dlatego jeszcze raz wyciągnąłem ELM327.
Prędkość 38400. System XP oraz WIN7.
Sam interfejs działa bo sprawdziłem na Skodzie Felicji.
Jak podłączam interfejs jest napięcie, ale nie potrafi się porozumieć.
Próbowałem kilku programów w tym tego: http://www.rhinopower.org/Rhinoview/Rhinoview.html (specjalny pod Suzuki). Bez sukcesów.Albo kable w aucie mam źle podłączone albo MKV z 2001r. nie spełniają OBD2 (okres przejściowy) i mają inne kodowanie (czytałem o tym na forum - nie wiem czy to prawda)
-
zwarcie w
zapalniczce - brak podświetlenia
szyby - uszkodzony
przełącznik szyb ?Przełącznik szyb jest OK. Bo raz nie działała prawa, raz lewa szyba.
Te awarie są jakoś powiązane.
Zapalniczkę sprawdzę i jeszcze radio odłączę.Tak po za tym to dzięki za pomoc Teraz przynajmniej mam podświetlenie (czasami) i działa szyba (od pasażera)
Do wiosny dotrzymam i albo sam wybebeszę samochód albo go oddam do elektryka. -
Przełącznik szyb
jest OK. Bo raz nie działała prawa, raz lewa szyba.
Te awarie są jakoś
powiązane.
Zapalniczkę
sprawdzę i jeszcze radio odłączę.Sprawdź u mnie po podłączeniu radia i zabawę elektyką przez domorosłego mechanika kabel + od zapalniczki czasem stykał z obudową radia i wywalało przez te bezpiecznik.
Tak po za tym to
dzięki za pomocOd tego jest forum, żeby sobie pomagać
-
przy bezpiecznikach
pod kierownicą: czarna kostka z blaszką srebrną czołową i otworkiem. jeżeli z
otworka wystaje plasticzek to wyskoczył bezpiecznik i ten plastik trzeba wcisnąćPlany sobie, a życie sobie...
Bezpiecznik wyskakuje od razu po przekręceniu stacyjki.
Szyby oczywiście nie działają (radio odłączone, podświetlenie zegarów działa)Pytanie czy ten bezpiecznik coś jeszcze obsługuje?
Dobrać się do elektryki drzwi, czy gdzieś jeszcze może być zwora? -
Ja ma u siebie własną instalacje elektryki szyb wiec za dużo o mkv nie wiem ale nie masz przypadkiem przekaźnika od szyb? Poza tym jesli masz elektryke lusterek to zobacz czy działa. A na końcu wez nura pod deskę i przejrzyj mniej więcej kable od elektryki szyb wrócę później do domu to powiem Ci na jakie kolory kabli zwracać uwagę chociaż ja mam elektryke z mkiii. No i niestety od IMO tez może być problem przejzyj kable przy stacyjce.
-
Zagadka rozwiązana.
Mechanik/elektryk stwierdził, że nie będzie próbował tego naprawiać bo to jest zadanie dla hobbysty. Kij mu w oko.
Nie pozostało mi nic innego jak samemu poszukać zwory... i okazało się, że winny jest... blacharz.
Przy robieniu progów nadpalił mi wiązkę kabli.Przepaliły się dwa przewody: od prawej szyby oraz od tablicy rejestracyjnej. Na zmianę zwierały się nawzajem oraz dotykały blachy.
Przewody połączone i zaizolowane. Szyby działają, zegary nie gasną -
Zagadka rozwiązana.
Trochę Ci się zeszło
Najważniejsze, że wszystko bangla