Zmiana żarówek w lampach na LED. Czy legalne?
-
Witam
Zrobiłem pełne podświetlenie wnętrza w LED-ach i idąc za ciosem chcę zmienić podświetlenie zewnętrzne na LED-owe Czyli pełne lampy tylne,światło wstecznego i przeciwmgłowe. Moje pytanie brzmi czy taki mod jest legalny? H4 LED-owe w reflektorach jakoś nie wydają mi się legalne ale czy w lampach tylnych jest to samo? Homologacji niby nie mają.Chodzi dokładnie o te żarówki:
http://allegro.pl/led-13x-smd-5050-p21w-5w-py21w-ba15s-bau15s-bay15d-i3043572879.html -
a co dokladniej zrobiles w srodku?
ja mam ledowe białe postojówki, policja nie raz sprawdzała i nic nie mówili -
a co dokladniej
zrobiles w srodku?
ja mam ledowe białe
postojówki, policja nie raz sprawdzała i nic nie mówiliMi niby też nic nie mówili, miałem w swifcie żarówki chyba na 8 ledach, fajnie to świeciło (widać na avatarze) jednak diagnosta na przeglądzie kazał jechać na stacje i założyć zwykłe żarówki i dopiero wrócić po stempelek w dowodzie Generalnie co do świateł na tył ja bym odradzał, nie rozprasza to tak światła jak zwykłe żarówki w lampach to raz a dwa na wstecznym nie będzie takiego dobrego doświetlenia po zmroku.
-
a
dwa na wstecznym nie będzie takiego dobrego doświetlenia po zmroku.No to jest moim zdaniem ogromny plus w Swiftach, że jak zarzucisz sobie wsteczny to masz pełne oświetlenie za autem.
3/4 aut ma jedną żarówkę cofania, a w niektórych przypadkach tak nisko (np. Fordy Focusy), że i tak nic ona nie daje. -
No to jest moim
zdaniem ogromny plus w Swiftach, że jak zarzucisz sobie wsteczny to masz pełne
oświetlenie za autem.
3/4 aut ma jedną
żarówkę cofania, a w niektórych przypadkach tak nisko (np. Fordy Focusy), że i tak
nic ona nie daje.2 żarówki wstecznego są ogólnie bardzo fajne i przydatne Co do swifta to w mk3 mi się najbardziej podobają lampy z blendą, ale w innych modelach też są ok, tak czy inaczej są one na tyle szerokie, że żarówki są do nich idealne. Ledy będą dawać o wiele mniej rozproszone światło i dlatego też będzie wyglądać lipnie. Moim zdaniem gra nie warta świeczki, zawsze istnieje jeszcze prawdopodobieństwo, że podczas kolizji (ktoś najeżdża na nas) ubezpieczyciel uczepi się tych żarówek bez homologacji i nie będzie nam chciał wypłacić odszkodowania.
-
Mi niby też nic nie
mówili, miałem w swifcie żarówki chyba na 8 ledach, fajnie to świeciło (widać na
avatarze) jednak diagnosta na przeglądzie kazał jechać na stacje i założyć zwykłe
żarówki i dopiero wrócić po stempelek w dowodzie Generalnie co do świateł na tył
ja bym odradzał, nie rozprasza to tak światła jak zwykłe żarówki w lampach to raz a
dwa na wstecznym nie będzie takiego dobrego doświetlenia po zmroku.ale na przód do reflektorów myśle że spokojnie i będzie ładny efekt
-
3/4 aut ma jedną
żarówkę cofania, a w niektórych przypadkach tak nisko (np. Fordy Focusy), że i tak
nic ona nie daje.To se pojeździj synek najpierw Focusem a potem pogadamy
-
To se pojeździj
synek najpierw Focusem a potem pogadamyNie wmówisz mi, że to gówniane światełko cokolwiek daje! Widziałem je parę razy po ciemku w "akcji" i gówno widać za przeproszeniem.
-
Nie wmówisz mi, że
to gówniane światełko cokolwiek daje! Widziałem je parę razy po ciemku w "akcji"
i gówno widać za przeproszeniem.A prowadziłeś czy tylko widziałeś "w akcji" bo ja jakieś 30 min temu parkowałem i nie narzekam... No chyba,że potrzebujesz takie coś to sorry... http://tablica.pl/oferta/lampy-robocze-cofania-tir-laweta-halogen-12v-2szt-CID5-ID2fOZX.html
-
A prowadziłeś czy
tylko widziałeś "w akcji" bo ja jakieś 30 min temu parkowałem i nie narzekam...Widać, że zapomniałeś jakie oświetlenie do tyłu daje Swift to po pierwsze.
Po drugie ja mam na myśli I generację Focusa, a Ty raczej o tej nie piszesz.
No i po trzecie światło na wysokości max. 20 cm nad ziemią nigdy nie da Ci oświetlenia na jakieś 5 metrów do tyłu za autem, więc się nie oszukuj! -
Widać, że
zapomniałeś jakie oświetlenie do tyłu daje Swift to po pierwsze.
Po drugie ja mam na
myśli I generację Focusa, a Ty raczej o tej nie piszesz.
No i po trzecie
światło na wysokości max. 20 cm nad ziemią nigdy nie da Ci oświetlenia na jakieś 5
metrów do za autem, więc się nie oszukuj!Nie jeździłem jeszcze autem, które miałoby lepiej doświetlone plecy niż swift, nie wspominając ju o tym, że ładnie te światełka wyglądają
-
Widać, że
zapomniałeś jakie oświetlenie do tyłu daje Swift to po pierwsze.
Po drugie ja mam na
myśli I generację Focusa, a Ty raczej o tej nie piszesz.
No i po trzecie
światło na wysokości max. 20 cm nad ziemią nigdy nie da Ci oświetlenia na jakieś 5
metrów do tyłu za autem, więc się nie oszukuj!No Swiftem nie miałem okazji jeździć od hohohooo i jeszcze dłużej, za to astra w sedanie też ma 2 żaróweczki i nie odczuwam dyskomfortu gdy wsiadam do fiorda mk1 czy 2 światło mają w tym samym miejscu jakbyś zapomniał 5m?? Po kij Ci 5 metrów?
-
mk1 czy 2 światło
mają w tym samym miejscu jakbyś zapomniałMam na myśli swojego Swifta czyli Mk IV, który ma dwie żarówki cofania. Mk III i Mk V też mają.
5m?? Po kij Ci 5 metrów?
No np. jak cofasz w kompletnych ciemnościach u kogoś na działce i nie chcesz wylądować w jego studni albo jak zasuwasz w nocy na wstecznym powyżej 25 km/h.
-
mk1 czy 2 światło
mają w tym samym miejscu jakbyś zapomniałMam na myśli swojego Swifta czyli Mk IV, który ma dwie żarówki cofania. Mk III i Mk V też >mają.
Dajmosowi chodziło o Focusa mk1 i mk2
-
Dajmosowi chodziło
o Focusa mk1 i mk2O którego by nie chodziło to światło do tyłu daje do dupy...
-
O którego by nie
chodziło to światło do tyłu daje do dupy...Pojeździj, dopiero potem sie wypowiedz
-
Hmm ja mam z tyłu po zamieniane na LEDy wszystkie oprócz kierunków i przeciwmgłowych i nigdy nie miałęm problemów. Zresztą czy ktoś to sprawdza? Ja na przykład podświetlenie tablicy to mam "żarówki" samoróby czyli jedna dioda LED+rezystor i wsio
Jak zamienisz na te z linka to wrzuć fotki jak to wygląda, bo tu masz LEDy SMD a moje "żarówki" to są zwykłego kształtu
Patrzyłem na dokumentację diod i białe nawet mają dobre parametry jeżeli chodzi o jasność świecenia LINK