[GTi] kod 34 - przepływomierz
-
Jak w temacie.
Check engine zwraca mi błąd nr 34 czyli przepływka.
Napięcie do przepływki na biały przewód 12V dochodzi. Masa (czerwony) wygląda na to, że też jest dobra. Na przewodzie sygnałowym (czarnym), przy włączonym zapłonie mam jakieś 0,55V na wyjściu z przepływki i tyle też idzie na wtyczkę do ECU. Przy dmuchaniu w filtr napięcie rośnie. Na drugiej, podmienionej przepływce jest tak samo. Akumulator był odpinany.
Mimo to cały czas łapię taki błąd. Miałem też przypadek, że łapał jednocześnie 33 i 34.
Co może być nie tak? -
Hmm... coś w wiązce?
-
Hmm... coś w
wiązce?Maciek, wychodzi z ECU 12V, leci do przepływki bez przeszkód. Z przepływki wychodzi 0,5V sygnałowe i leci do wtyczki ECU. Sprawdzone miernikiem.
To sugeruje, że wiązka ok.
Wtyczka wygląda też ok, wtyki we wtyczce też. -
Prędzej komputer świruje pawiana, ecu I2?
-
A mierzyłeś to miernikiem który ma w sobie true RMS? Czy jakimś chińczykiem?
-
A mierzyłeś to
miernikiem który ma w sobie true RMS? Czy jakimś chińczykiem?Jakimś chińczykiem Ale o ile taki chińczyk może przekłamywać? Napięcie przy wyłączonym silniku ma być coś w przedziale 0,5V-0,8V. Jak mam na chińczyku 0,55V to przecież o o Volta mi nie przekłamie... Poza tym ta sama przepływka w aucie obok działa bez zarzutu.
-
Ja podobnie mialem jak zle podlaczylem ecumajstra. Masz go wpietego?
-
Ja podobnie mialem
jak zle podlaczylem ecumajstra. Masz go wpietego?Wypiąłem całkiem jak na razie
Ale już się udało dojść co i jak. Niestety uszkodzony był przepływomierz, który próbowałem podpiąć mimo, że podawał prawidłowe napięcie przy włączonym zapłonie. Pech chciał, że wielokrotne próby odpalenia na nim zalały mocno świece i gdy wsadziłem inną przepływkę Swift dalej nie odpalał. Dlatego sądziłem, że powód leży gdzie indziej.
Dziś wymieniłem świece na nówki bo coś mnie tchnęło, że może być z nimi problem, znów podmieniłem przepływkę na tą od kolegi i Swift zagadał od strzału Jeszcze czasem łapie błąd 22 TPS ale to już chyba jakoś ogarnę... -
Prędzej komputer
świruje pawiana, ecu I2?Nie spojrzałem na oznaczenie, nie pamiętam.
Ale dziś podmieniałem na inny i było to samo. Koniec końców się okazało, że ECU jest ok -
Nie spojrzałem na
oznaczenie, nie pamiętam.
Ale dziś
podmieniałem na inny i było to samo. Koniec końców się okazało, że ECU jest okZazdroszczę Ci, że tak szybko udało się zdiagnozować usterkę. Ja moim chyba na hamownię obciążeniową pojadę na diagnostykę