Łożsyko koła przód POMOCY !!!
-
a moze po prostu sie grzeje bo autem hamujesz podczas jazdy?
-
Witam. W moim
Swifcie MK4 zaczęło mi wyć łożysko - prawy przód. Zamówiłem łożysko firmy Optimal i
dałem do wymiany mechanikowi, gdyż nie mam wyciskarki... Jednak łożysko wyje nadal
(ciszej niż wcześniej) i co najgorsze grzeje się. Ciepłe było już po 3km jazdy.
Zamówiłem już drugie łożysko, tym razem OYODO, powinno być lepsze. Pytanie z mojej
strony, czy uważacie, że mechanik dał ciała ? Może za mocno dociągnął ? Jednak jak
sprawdzałem to wyglądało ok... W ten sam dzień sprawdziłem co jest nie tak,
odkręciłem koło, cała piasta chodziła z wyraźnym oporem. Sprawdziłem zacisk, z
hamulcami nie ma żadnego problemu, wszystko pracuje elegancko. Do piasty
przykręciłem nakrętki kół, razem z podkładkami, odpaliłem auto, wrzuciłem 5 bieg i
"jechałem" tak w garażu przy licznikowym 100km/h przez około 30 sekund na lewarku.
Piasta również zrobiła się ciepła, mimo braku obciążenia... Dzwoniłem do hurtowni z
której to brałem, mówili, że mam reklamować. Co zrobić ? Dać temu samemu mechanikowi
do wymiany kolejne łożysko ? Szczerze mówiąc mam opory... Wie ktoś może jakim
momentem powinno być dokręcone ???
Pozdrawiam. Proszę
o odpowiedzi, gdyż sprawa jest pilna...łożysko od razu po wymianie wydaje pewne dźwięki, które po przejechaniu kilku do kilkunastu kilometrów powinny ustać, jestem przekonany, że mechanik nie dał smaru - jak u mnie - i łożysko po chwili nadaje się tylko na złom
-
łozysko przednia
piasta swift 150-200Nm i nie inaczej. Bardzo często dobre łozysko jest psute
właśnie przez "mechanika".200 Nm to już sporo, więc przedłużka mogła się przydać. Łożyska to loteria dzisiaj. A co to za firma OYODO?
Pisałem w innych wątkach, żeby brać te łożyska z Allegro za 49 zł + wysyłka, linku nie wkleję teraz, bo w robocie mam allegro zablokowane
-
przeciez on o przodzie pisze... jaki smar?!
-
przeciez on o
przodzie pisze... jaki smar?!dokładnie - jak dołożyć smaru do fabrycznie zamkniętego łożyska?
-
dokładnie - jak
dołożyć smaru do fabrycznie zamkniętego łożyska?Mi mechanik dokładał, wcześniej zdejmując z niego pierścien zaslaniajacy kuleczki - dopilnowalem zeby o tym pamietal
-
Przecież łożysko nie jest zamknięte... Jest normalnie dostęp do kulek, aby je nasmarować... Nic nie trzeba zdjemować
Odnoszę wrażenie, że niektórzy nie mają pojęcia o czym piszą. Zdjęcie specjalnie dla nich...
-
te łożyska mają już smar. tam się nic nie dokłada.
-
te łożyska mają już
smar. tam się nic nie dokłada.na 100% trzeba dołożyć smaru, nie wiem, może są różne łożyska, wiem, że fabrycznie tego smaru jest sporo za mało i jeżeli ma troche się pokręcić to trzeba dołożyć, z tyłu w jednym nie dał - poszło po tygodniu...
-
Jeżeli chodzi o tył to na pewno trzeba smarować, bo też wymieniałem, jednak tym razem samodzielnie. W opakowaniu łożysk firmy FAG był w zestawie smar. Jednak jeżeli chodzi o przód to smaru nie było, a czy mechanik smarował to nie wiem. Jak narazie tak jeżdżę, zobaczymy czy łożysko się wysypie...
-
Jeżeli chodzi o tył
to na pewno trzeba smarować, bo też wymieniałem, jednak tym razem samodzielnie. W
opakowaniu łożysk firmy FAG był w zestawie smar. Jednak jeżeli chodzi o przód to
smaru nie było, a czy mechanik smarował to nie wiem. Jak narazie tak jeżdżę,
zobaczymy czy łożysko się wysypie...też mam FAG, póki co jest super : D
smar dają niektórzy producenci, co innego jeśli z przodu też masz fag a tego smaru nie było w zestawie, wtedy mozna powatpiewac w to dodawanie smaru -
Przecież łożysko
nie jest zamknięte... Jest normalnie dostęp do kulek, aby je nasmarować... Nic nie
trzeba zdjemować
Odnoszę wrażenie,
że niektórzy nie mają pojęcia o czym piszą. Zdjęcie specjalnie dla nich...Ja brałem takie kliken i było zamknięte - nic nie dokładałem smaru, nie grzebałem w nim i 2 lata jeździ
-
A to zwracam honor w takim razie Pracuję w sklepie motoryzacyjnym, dlatego nie zamawiałem z allegro...