Lożyska kół tylnich
-
Ze znajomymy będę
robił szczęki z tyłu, to przy okazji te łożyska.
A przegląd się
zbliża nieuchronnie i bankowo bym oblałJak sam to kup pierwsze z brzegu i montuj
Np. takie: kliken
Nie ma się co spuszczać nad tym, zawsze będą lepsze niż te co masz teraz.
A jak będziesz szumiące łożyska zagłuszał radiem, to kiedyś obudzisz się w szpitalu
-
Moim zdaniem, nie warto ładować kasę w łożyska, które są warte jakieś dziwnie wysokie sumy.
Sam też kupiłem łożyska do bębna, za które dałem coś ok 80 zł jak nie więcej - bo japońskie,
efekt - po ok 10 tys.km znowu szum.
Przyznam ,że wówczas dokręciłem nakrętkę z czuciem i zaklepałem zabezpieczenie.Kolejna wymiana i łożyska "FŁT Poland " -ponad 40 tys zrobione i cisza.
Z tym ,że tym razem dokręcałem bęben tak, jak mnie uczono na praktykach.
Najpierw do maksa ( wiadomo w granicach rozsądku ) , kilka obrotów bębnem i popuszczenie nakrętki ok 1/4 obrotu , dopiero zabezpieczamy.Czy to ma znaczenie, myślę że tak, ponieważ ja mam spokój od ponad roku na zwykłych łożyskach.
-
Dobierałeś po
oznaczeniach, nie po tym, że do auta?Przeczytałem facetowi w sklepie te numery,które przytoczyłeś i wiedział o co chodzi.
Nie przepłacaj-kup polskie (w moim topiku o nich mowa) bo są naprawdę dobre.Nawet ktoś mi gdzieś właśnie mówił,że polakom łożyska to naprawdę się udały.
Pzdr.
-
Czy macie jakiś domowy sposób na wybicie łożysk z bębna?
-
Czy macie jakiś
domowy sposób na wybicie łożysk z bębna?Dobrać rurkę o dobrym fi.
-
Zapytam sie jeszcze tak lamersko
średnica szczęk 180, a szerokość już nie ma większego znaczenia?I jaki jest rozmiar śrub nakręcanych na piaste? Jutro jadę to wszystko kupić i muszę wiedzieć co i jak
-
To nie wina łożysk, że się sypią, tylko błędu przy projektowaniu łożyskowania bębna Tej wielkości łożyska mogą se w pralce pracować, a nie w aucie, gdzie siły poprzeczne przenoszone przez te łożyska są po prostu dla nich zbyt duże. Nie pomogą tu łożyska szybkoobrotowe (C3, C4...), bo to nie chodzi o prędkość obrotową, tylko o to, że łożysko wzdłużne pracuje po części jako oporowe.
-
mam niejakie wrazenie ze mylisz pojecia: wzdłużne, poprzeczne i oporowe... ponieważ wzdłużne = poniekąd oporowe ze stałym naciskiem.
a problemem jest to ze wykorzystywane są łożyska poprzeczne, a występują także siły wzdłużne działające na łożysko chociaż nie są jakieś zbyt wielkie.
w gti i 1.6 tylne łożyska są na piaście pracujące w układzie X jak pamietam. pozwala to na lepsze przenoszenie obciążeń wypadkowych.
-
Panowie, ja wiem, że lubicie dyskutować na różne tematy i posiadacie wiedzę ogromną, ale prosiłbym o potwierdzenie mojej wątpliwości z dwóch postów do góry
-
Panowie, ja wiem,
że lubicie dyskutować na różne tematy i posiadacie wiedzę ogromną, ale prosiłbym o
potwierdzenie mojej wątpliwości z dwóch postów do górySzerokość szczęki nie ma znaczenia - bęben ma bodajże 30-32 mm powierzchni ciernej
-
Szczęki kupione - firma RH, nie wiem co to, 180x27, 57zł
Łożyska dopasowane po numerach - coś koło 20zł za 4 sztuki nie wiem tylko jaka firma
Nakrętek nie dostałem, podjechałem nawet do serwisu Suzuki, niby znalazł - na zamówienie 15,90zł na sztukę -
nakrętki ciezko dostać. mozna probować zamienic nakrętki stronami. czesto zdarza się ze zaklepanie jest w innym miejscu. mozna tez dobrać zwykłą nakrętkę z zabezpieczeniem i zastosować klej do gwintów średniodemontowalny.
-
Łożyska wymienione - zero hałasu, jak w mercedesie
Ale problem ze szczękami - jeden samoregulator totalnie starty, nie ma opjci zazębienia, drugi w miarę, no ale lepiej wymienić obydwa..
Kupić nówki, nie bawić się w szukanie używek?
-
ktoś ząbki robił pilniczkiem i podobno ładnie dało radę, lecz jest to żmudna i precyzyjna robota
-
No dokładnie, nawet dzisiaj myślałem o tym, ale ten jeden to strszanie zarośnięty już był..
Znalazłem na allegro używki, srebne nie rude kupiłem
-
ktoś ząbki robił pilniczkiem i podobno ładnie dało radę, lecz jest to żmudna i precyzyjna robota
Ja robiłem nowe ząbki pilniczkiem
Powód był jeden - nigdzie nie mogłem nowego samo regulatora dostać, więc tak sobie poradziłem.Robione już ładny kawałek czasu temu i nadal ręczny jest git i nożny chyba też.
-
Łożyska wymienione
- zero hałasu, jak w mercedesie
Ale problem ze
szczękami - jeden samoregulator totalnie starty, nie ma opjci zazębienia, drugi w
miarę, no ale lepiej wymienić obydwa..
Kupić nówki, nie
bawić się w szukanie używek?
Ja kupiłem za 50zł z przesyłką bardzo przyzwoity rozpierak od faceta z otomoto.W ogłoszeniu było podane,że to szrot bodajże... obdzwoniłem kilka miejsc właśnie z ogłoszeń na allegro i dobrze trafiłem.W aso mi zaśpiewali 145zł.Niech się walą... Poza aso nie znalazłem nigdzie nowego w sprzedaży.
to mój topik:
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1057665#top - zero hałasu, jak w mercedesie
-
No ja na allegro znalazłem dwie sztuki za 50zł, więc wziąłem od razu
-
Wasze szczęście, że akurat udało wam się dostać samo regulatory, ja takiego farta nie miałem
Ogólnie chyba ciężko dostępne są te części.
-
Ogólnie chyba
ciężko dostępne są te części.Też mi się tak wydaje, bo tylko jedną aukcje znalazłem z nimi, choć na szrotach nie wiem w jakim stanie bym to znalazł i o ile bym znalazł.
A na tych szrotach co mam w okolicy, to średnio do mojego rocznika, jak już coś jest to tylko mk2 i to w znikomych ilościach..