[ALL] Klakson
-
Według schematu klakson jest sterowany przekaźnikiem podającym +12V, a masa klaksonu jest podłączona do karoserii gdzieś za lewą przednią lampą (po angielsku opisane jako "behind left headlight). W tym samym punkcie powinna być podłączona masa silnika wentylatora chłodnicy i czujnika poziomu płynu hamulcowego.
-
mam taki sam problem poniewaz nie dziala mi klakson , bawilem sie masa samego przycisku i dotykalem kierownicy i np stacyjki i nic nie dziala
zaden przekaznik sie tez nie zalcza ( nie slychac go ) a powinnien sie zalacza nawet gdy klakson jest odlaczony . gdzie on sie znajduje ?
z tego co patrzylem napiecie 12v mam w kablach ale nie mam bodajze masy - juz nie pamietam czy nie na odwrot .
-
Sprawdzałem na angielskojęzycznym forum i okazuje się że niektóre wczesne Swifty w ogóle nie miały przekaźnika klaksonu - roczniki do 1991. A ludzie piszą że w niektórych swiftach (i Geo Metro) jest to przekaźnik w gumowej osłonce z lewej strony auta przy podszybiu (u mnie są tam przekaźniki z klimy) lub pod deską rozdzielczą w pobliżu przerywacza kierunkowskazów. Z postów wynika że lubi gnić wiązka idąca po lewym nadkolu.
-
Mi 2 lata nie działał klakson bo też gdzieś była przerwa na masie. I przez te 2 lata nie był mi potrzebny więc nie kłopotał bym się tym Wykręciłem go i miałem temat z głowy
-
Przeciez podlaczenie klaksonu sprowadza się wylacznie do podpiecia jednego kabelka do kierownicy w odpowiednim miejscu, nie ma tam wiecej kabli, a ten jeden jedyny idzie zwyczajnie do klaksonu, czyz nie?
Sam jezdzilem bez, ale tylko dlatego, ze sposob podpiecia kabelka utrudnial mi sprawe, teraz mam dzialajacy i lepiej miec niz nie -
nie wiem jak u was ale u mnie było tak na że ten kabelek zwarty do masy powodował trąbienie a na klaksonie jeden przewód to stały plus
-
odnalazlem przekaznik klaksonu , 4 kable , doszukalem sie 3 mas i jednego 12v.
Podmiana na inny nic nie dała , ciągle nie mam masy przy klaksonie - 12v mam cały czas.
-
Z tego co patrzylem w schemat serwisowy to tam jest opisany na dwa sposoby klakson - raz przezz przekaznik 12V steruje a drugi raz ze masa z kierownicy go zalacza. To wszystko w jednej instrukcji
-
mi kolory kabli z przekaznika sie nie zgadzaja z tymi z manuala ... Chcialbym w prosty sposob dostac sie do masy z kierwonicy i podawać ja prosto do trąbki bez żadnych pierdól , tylko nie mogę coś tej masy odszukać..
-
Już zrobione.A mianowicie u dołu koła kierownicy jest mosiężna płytka do której jest przykrecony przewód masy z koła kierownicy,a do tej płytki styka taki bolec na sprężynie który masuje przez kabel do klaksonu.Ja podłączyłem przewód do tego bolca i klaksonu i dzała!!!Trzeba tylko zdjąć plastik dolny z obudowy kiery.