[ALL] Moje swifty Porada
-
Witam po przerwie,
układ hamulcowy udało się złożyć i nic nie cieknie.
przewody przednie 3,05m Problem był z nakrętką ale poszła.
2 razy zostały hamulce odpowietrzone jednak efekt nie jest zadowalający dlaczego?
-trzeba trochę pedała wcisnąć żeby zaczął dobrze hamować
-jest odrobinę miękki niż poprzednio
-przy odpowietrzaniu hamulec nie zawsze wracał do swojego położeniaPo 30km jazdy zgaszeniu i próbie ponownego zapalenia zaczęły się jaja
Problem z paleniem na benzynie (czy ciepły czy zimny nie ma znaczenia)
Silnik spali to co mu pompa poda, a później jedyna reakcja t pompowanie pedałem gazu jak jest cały czas wciśnięty to go momentalnie dławi.
po wlaniu bezpośrednio spokojnie pali.Natomiast na gazie pali bez problemu.
To było wymieniane na nowe.:
filtr paliwa,
przewody WN,
świece, kopułka,
przewody paliwowe.Spotkał się ktoś już z czymś takim?
poniżej zdjęcia cholernej śruby która mnie zablokowała na półtorej tygodnia -
Szukaj przyczyny w układzie paliwowym od zbiornika do wtrysku.
Skoro silnik chodzi bez problemu po wlaniu benzyny bezpośrednio do wtrysku, to przyczyna będzie gdzieś w układzie paliwowym.Sprawdzanie wężyków podciśnieniowych, czy czujników raczej nie ma sensu, jak na gazie nie masz problemów, to wychodzi, że tutaj jak i w samym silniku wszystko jest ok.
Jak masz możliwość, to sprawdź sobie między innymi, czy z pompą wszystko ok, czy ciśnienie prawidłowe podaje.Tyle mi przychodzi na myśl na chwilę obecną , może ktoś jeszcze coś doradzi konkretnego.
-
Pytanie jak powinna prawidłowo pracować pompa paliwa? odgłos lub moc strumienia? ostatnio sprawdzałem to lała wężykiem nie był to nadzwyczaj duży strumień ale był.
Wężyki podciśnieniowe to rozumiem te o średnicy 6mm? Może to mieć coś wspólnego jeśli są lekko zawinięte? lub filtr paliwa z tico zamiast oryginalnego z swifta?
-
jutro rano zamienię na stary filtr od mk3 bo w mk4 to ten cały plastikowy podczas wymontowania się połamał...
-
Jak lało wężykiem to raczej jest ok, choć manometr był by wskazany, bo tak na oko to....., pytanie tylko, czy leje tak cały czas gdy samochód jest odpalony.
Ja przed wymianami filtra paliwa zrobił bym taki mały test, tylko nie wiem do końca jak to przy LPG jest - wydaje mi się że paliwo cały czas jest pompowane i wraca przelewem ponownie do zbiornika, a więc pompa i cała reszta normalnie pracuje podczas jazdy na gazie, ale pewien nie jestem.Tak więc ja bym zrobił tak ..... odpal samochód i poczekaj aż przełączy się na gaz, chyba że możesz od razu go przełączyć sam. W czasie gdy będzie Ci pracował bez problemu na gazie, to wyciąg przewód paliwowy, który idzie do wtrysku i wówczas zobacz czy paliwo leci cały czas takim strumieniem jak przy włączaniu zapłonu, czy chwilowym kręceniu rozrusznikiem.
Jeżeli zacznie coraz słabiej lecieć czy przerywać, to wówczas przejdź do filtra.Wężyki
podciśnieniowe to rozumiem te o średnicy 6mm?Miałem na myśli te wężyki, które idą przy wtrysku, filtrze powietrza, czy któryś nie jest uszkodzony, ale jak na gazie silnik pracuje bezproblemowo, to to odpada.
Może to mieć coś wspólnego jeśli są
lekko zawinięte?Nie mogą być załamane bądź zawinięte w sposób taki, który by ograniczał ich przepływ.
-
zanim postanowisz takie coś wykonać, odłącz pompę paliwa pod kanapą bo może Ci chlusnąć paliwskiem po silniku
-
fakt - może być tak jak pisze none7, ale zamiast odłączać pompę można również zacisnąć wężyk paliwowy przed jego ściągnięciem następnie skierować do jakiegoś naczynia i puścić zacisk
-
niestety szybkość jest w tym przypadku ważna. pompa będzie biła ciśnieniem i spowodować może to jej uszkodzenie lub np pęknięcie pordzewiałego przewodu paliwowego ? lub wężyka przy zbiorniku. w ostateczności odłączyć wtyczkę przekaźnika z różowym kabelkiem pod maską
-
może faktycznie bezpieczniej będzie dla sfatygowanych latami przewodów, jak odłączy się pompę.
Chociaż ja uważam, że chwilowe zablokowanie przewodu niczego złego nie narobi pompie, czy też przewodom.Wiele osób miało problemy z zatkanymi filtrami paliwa, a to daje niemal identyczne warunki pompie co chwilowe zaślepienie przewodu.
Jak by to chodziło o mój samochód, to zrobił bym tak jak pisałem- zaślepił chwilowo przewód, ale że tak nie jest, to sugeruje opcję z uprzednim odłączeniem pompy
-
Sorry że nie odpisywałem. Dużo spraw się człowiekowi zwaliło na głowę. Więc sprawa z paliwem całkowicie ustała... O dziwo zaczął chodzić na benzynie jak i na gazie bez problemów.
Do czasu gdy jak wracałem do domu szybko mi leciała wskazówka paliwa dojechałem do domu i przy wysiadaniu poczułem benzynę więc szukanie problemu. Jakoś dziwnym trafem zsunął się wężyk wraz z obejmą z filtra paliwa.Pompa podawała cały czas paliwo przez filtr na drogę.
Więc jeśli samochód jeździ na gazie to cały czas pompa pracuje. -
Mam kolejne pytania:
- czy układ wydechowy z mk3 1.0 jest taki sam jak w mk4 1.0?
- ma ktoś gdzieś zapisane jakie łożyska idą na przednie koła?
- jakie klocki hamulcowe były/są klasycznie montowane do mk4 lub jaką markę polecacie?
-
- ma ktoś gdzieś
zapisane jakie łożyska idą na przednie koła?
Ja u siebie mam Ruville, nr katalogowy EVR7706.
- jakie klocki
hamulcowe były/są klasycznie montowane do mk4 lub jaką markę polecacie?
Systemu Bosch. A jakiej marki konkretnie to masz do wyboru.
Ja u siebie mam klocki Raicam i źle nie jest. - ma ktoś gdzieś
-
Mam kolejne
pytania:- ma ktoś gdzieś
zapisane jakie łożyska idą na przednie koła?
Bierz to łożysko - dobre i tanie - u mnie śmiga już 3 lata
Poleciłem je już kilku chłopakom z forum.
- ma ktoś gdzieś
-
panowie możecie mi powiedzieć gdzie znajdę przełącznik tylnych świateł? bo mi cholery nie świecą jak wrzucam wsteczny,a żarówki nie są spalone.
-
Hmm. Chodzi o to gdzie jest fizycznie czy gdzie go kupić? Jeśli to pierwsze, to jest z góry skrzyni, od strony czarnej pokrywki, zakończony białą podwójną wtyczką. Jesli drugie - polecam dać ogłoszenie na motogiełdzie.
-
dzięki o to pierwsze mi dokładnie chodziło, ale nie wykluczam kupna.
-
dzięki o to
pierwsze mi dokładnie chodziło, ale nie wykluczam kupna.Przeczyść styki, pewnie zaśniedziało, albo co gorsza już nie istnieją
-
W czujniku cofania był wytarty bolec, wymieniłem cały czujnik ( używka w dobrym stanie) za 10zł.
Ostatnio mi pękła szyba przez próbę ściągnięcia ramienia wycieraczki, szybę wymieniłem na wielickiej 122 za 150zł ( szybę założyłem z czarnego swifta GS)
I na tym się kończą zabawy z srebrnym swiftem ponieważ go sprzedałem za 1700 ( cena obniżona przez pełną regulację gazu oraz skorodowane progi z podłogą)