Kolektor z vitary 1.6 do swifta 1.6
-
http://www.nox6.nl/motor/16_gti_conversie/pagina_1/
gdziestam pisalo o tym... albo na redlajnie juz nie pamietam
-
Ehh blos... Jak nie planujesz wtrysku to sobie to odpusc. Wysra sie, trzeba bedzie nowy motor i znowu sie wysra a pozniej dojdziesz do wniosku, ze jakbys zrobil raz a porzadnie to by ciagle bylo ok
-
dobrze wiedzieć w sumie wiem, ze na sekwencji będzie najlepiej. na tą chwilę mam 2generację. przerobienie na sekwenję oczywiście nie wykluczam.
a jak z tym kolektorem i głowicą ?
bo wg mnie wychodzi na to że różnica jest w DOHC i SOHC taka, że w DOHC na wałek działa mniejsze obciążenie po prostu i może jest mniej podatna na temperaturę (lepsze odprowadzenie ciepła?). ale ujemnie na DOHC przemawia to ze jest na szklankach.
-
Ogolnie czy dwa walki czy jeden to nie jest zaden wyznacznik tak na dzien dobry.
Natomiast w glowicach dohc latwiej uzyskac wiekszy kat pomiedzy zaworami, co pozwala uzyskac lepszy ksztalt kanalow. Z drugiej strony jak nie ma checi zrobienia dobrych kanalow, to na cuda nie ma liczyc (gti ma marne kanaly wydechowe). Drugi plus taki, ze walek nie ma na sztywno ustawionego wspolotwarcia, wiec przy modach masz troche wiecej mozliwosci wplywania na charakterystyke silnika.
Jezeli planujesz doladowanie, to skup sie na tym, aby poradzic sobie z wystrojeniem tego. Sam silnik zniesie wiele, ale jak nie bedzie zbyt ubogiej mieszanki i spalania stukowego. jak to wystapi, to najbardziej pancerny motor zajedziesz szybko.
Juz troche swifta 10 lat temu zepsulem i moje wnioski sa poparte doswiadczeniem