Płukanie skrzyni, odkręcanie korka
-
Wlać mogę normalnie, bokiem, boczny korek odkręciłem, tylko ze spustowym problem.
-
wg mnie: "nie popadajmy w paranoję"
-
nie płucz niczym skrzyni bo to napewno jej nie pomoże a jeżeli chodzi o GL5 to nie polecam do swifta mi niestety na tym oleju rozkrecił się dyfer :\
Najlepiej wlej GL4 75w85 -
to kolego nie ruszaj tego korka z dołu, nie przejmuj się nim. Wyciąg sobie olej przez zasysanie korkiem bocznym i po sprawie.
-
ciekawe jak ktoś dosypał trocin czy też da rade wyssać...
-
można powiedzieć, że będzie to dla właściciela chwila prawdy:)
-
Nie bądź Pan rura i nie pękaj!
Korek puści po przyspawaniu nakrętki, zobaczysz. Jak tylko trochę ciepła poczuje przy konkretnym prądzie to nie ma bata. Nawet jeśli był hermetyk czy coś to się zwyczajnie wytopi. Nakrętka po przyspawaniu się rozszerzy i zwolni gwint. Gdybym tego u siebie nie przerabiał to może i bym z większym dystansem o tym pisał, ale już przetarłem nieco drogę i mówię jak jest.
Ktoś tam pisał, że na GL-5 odkręciły się śruby - jaką masz pewność że to wina oleju a nie nieprawidłowego użytkowania auta? To prawda, GL-5 bardziej czyści skrzynie, ale na pewno nie ma w sobie klucza i nie odkręca śrubek w jej środku. Bardzo wybujała teoria...
-
Wlej cokolwiek, hipol, przepałkę z malucha, kujawski, tylko nie K2. To jest zabójca skrzyń. W zimie robi się z niego gęsta maź, poza tym precyzja wybierania biegów na nim jest jakbyś szczotką w kiblu machał.
Co do korków, to jak odkręcicie ten kwadrat, to załózcie inny, sześciokątny. Ja przypasiłem bodaj korek z glowicy civica 1,5, ale najprościej z oryginalnym korkiem udać się do sklepu z częściami do koparek i tam na pewno dobiorą korek z sześciokątem. Mam chyba jeszcze nawet gdzieś takie korki, jakbym znalazł to mogę za piwo opchnąć
-
Witam
Przeszczep zrobiony. Zeszło ok 5 godzin.
Nowa "stara" skrzynia chodzi całkiem fajnie, jest cichutka no i są wszystkie biegi.
Dolnego korka nie ruszałem, w razie czego olej będę spuszczał bocznym dekielkiem na 3 śrubki.
Stary olej w skrzyni był czyściutki tylko bardzo gęsty.
Teraz jest zalana K2 syntetyk 75w90 miałem już kupiony - jast chyba rzadszy od mobilube na którym wcześniej jeździłem i na którym skrzynia wytrzymała tylko 102kkm. -
2. Czy macie jakiś
patent na odkręcenie korka spustowego oleju ze skrzyni, kręciłem dwa klucze,
Pewnie miałeś tanie te klucze
Ja użyłem drugiej strony gwintownika, bo jest końcówka kwadratowa.
Jeden trzymał gwintownik włożony do korka a drugi dużą żabą kręcił.
Odkręciłem, ale lepiej mieć przed taką zabawą nowy korek przygotowany, bo może być problem z przykręceniem tego starego.Numer korka w ASO: 09246-16010-000