Podświetlenie licznika LED
-
Swoją drogą nie
lepiej zainwestować w indiglo? Będzie dawało o niebo lepiej niż taki diodki no i nie
będzie problemu z ich przepalaniem się.Do indiglo trzeba wskazówki zdejmować, a kto to w Swifcie zrobił ten wie
Sam na tym poległem, ale w końcu muszę kupić drugie zegary i dopiąć projekt białych tarcz do końca
-
Tego maleńki rezystorek w oprawce diody nie zapewnia, więc się palą na
grandę. W latarkach tego problemu nie ma, bo tam generalnie napięcie nie skacze w
takich granicach, przynajmniej w górę Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie
stabilizatora (przed nim rezystora coby ograniczyć ogrzewanie się stabilizatora) i
od tego ciągnąć zasilanie na diody
Postój mam LEDowy i podświetlenie tablicy także...diody mają około roku i absolutnie żadnych problemów...myślę, że się nie przepalą prędko
ale z tego co piszesz, to swiftem długo już nie
najeździsz, więc pakuj co leci
Właśnie...to nie kosztuje 100zł sztuka, więc nic takiego, zawsze jakieś doświadczenie się zdobędzie żadne ryzyko, najwyżej kilka złotych stracę
W częściach mechanicznych już bym nie kombinował, tam wszystko musi być jak najlepsze
A co myślicie o różnych kolorach diód, może nie tyle wszystkie 3 różne co 2+1?
Zamówiłem 3 kolory po 3 i będę dopasowywał, a reszta do szuflady -
A co myślicie o
różnych kolorach diód, może nie tyle wszystkie 3 różne co 2+1?
Zamówiłem 3 kolory
po 3 i będę dopasowywał, a reszta do szufladyBędzie wszystko zmiksowane i będą Cię patrzałki bolały - jak już robić to w jednolitym kolorze. Polecam z własnego doświadczenia diody w kolorze biały zimny - piękna delikatna błękitna poświata
-
Postój mam LEDowy i podświetlenie tablicy także..
No, ale po pierwsze to zależy ile jeździsz, a po drugie dochodzi tu kwestia lepszego chłodzenia -
Będzie wszystko
zmiksowane i będą Cię patrzałki bolały - jak już robić to w jednolitym kolorze.
Polecam z własnego doświadczenia diody w kolorze biały zimny - piękna delikatna
błękitna poświataWłaśnie sprawdzę
Ale tak coś czuję, że będzie niebiesko u mnie
Jak zrobię to się pochwalę może
Może pokażę też fotkę z różnymi kolorami, żeby wybić taki pomysł innym z głowy ;D@Adamo81 -> może jakaś fotka Twojego "niebiańskiego" podświetlenia?
-
Właśnie sprawdzę
Ale tak coś czuję,
że będzie niebiesko u mnie
Jak zrobię to się
pochwalę może
Może pokażę też
fotkę z różnymi kolorami, żeby wybić taki pomysł innym z głowy ;D
@Adamo81 -Niebiańskie odeszło do domu Pana po kilku miesiącach - jedna dioda zaczęła migać jak stroboskop
-
Jak już chcesz 3 kolorowe, to strzel sobie rasta kolor, czerwień, żółć oraz zieleń
-
Jak już chcesz 3
kolorowe, to strzel sobie rasta kolor, czerwień, żółć oraz zieleńChciałem dwukolorowe
niebieskie albo zielone i prawa dioda czerwona (symboliczna dla wysokich obrotów)
albo boczne + środkowa w innym kolorze.
Zdemontowałem sobie po szkole licznik i zabrałem na noc do domu
po wieczornym przypasowywaniu i oglądaniu zdecydowałem się na niebieskie
Jest pięknie
Mam fotki, ale robione telefonem
Zostały mi zielone diody i chyba użyje ich od podświetlenia regulacji nawiewówFotka (robione przed chwilą, telefonem, więc nie oddają w 100% rzeczywistości):
Gdyby kogoś interesowało to pokażę wam jeszcze fotki z prób
W rzeczywistości wszystko jest dobrze doświetlone.niebieski + niebieski + czerwony
zielony + niebieski + czerwony
niebieski + zielony + czerwony
niebieski + zielony + niebieski
3 x niebieski, czyli obecny [na tej fotce widać jakby było niedoświetlone, a to jest ten sam układ co na tej oficjalnej, pierwszej dużej fotce, więc nie ma co się martwić niedoświetleniem, po prostu tak wychodzą fotki telefonem ]
-
I jeszcze jedno pytanko do Was - jak najłatwiej dostać się do podświetlenia regulacji nawiewów?
-
I jeszcze jedno
pytanko do Was - jak najłatwiej dostać się do podświetlenia regulacji nawiewów?Patrząc od podłogi dojrzysz jedną albo 2 śrubki w okolicach regulacji nawiewów (już nie pamiętam dokładnie) musisz je wykręcić, potem suwaki pozdejmować, wyciągnąć radio, i regulacja nawiewów powinna zejść cała po pociągnięciu
-
Patrząc od podłogi
dojrzysz jedną albo 2 śrubki w okolicach regulacji nawiewów (już nie pamiętam
dokładnie) musisz je wykręcić, potem suwaki pozdejmować, wyciągnąć radio, i
regulacja nawiewów powinna zejść cała po pociągnięciuże co ? wyciągać radio ... na co ?
2 lub 3 śrubki, nie pamiętam, końcówki suwaków i zgiąć panel lekko do środka i pociągnąć do siebie ... schodzi cały bez problemu, trzeba uważać na żarówkę wsadzoną tam, bo kabel jest dość krótki. -
Tylko, że tam jest mała żaróweczka 1,2W T5 - taka jak do podświetlania kontrolek
-
Tylko, że tam jest
mała żaróweczka 1,2W T5 - taka jak do podświetlania kontrolekAkurat zostały mi takie
A da się może ją wymienić bez demontażu całego tego panela?
Np. wyjmując radio jest dostęp? -
że co ? wyciągać
radio ... na co ?U mnie kieszeń od radia wadziła przy zdejmowaniu.
-
A da się może ją
wymienić bez demontażu całego tego panela?
Np. wyjmując radio
jest dostęp?Niestety nie ma.
-
jzeli żarówka w nawiewie świeci to nawet nie ma sensu ruszać. oryginalne jest zielone podświetlenie i takie zostanie niestety, chyba ze sie bedziesz bawił mocno. tam jest zielony filtr a nie zarówka z kapturkiem.
niewazne co wsadzisz, bedzie zielone
-
niewazne co
wsadzisz, bedzie zieloneDobrze prawisz
-
Oj chyba podstawowe prawa optyki chcecie zmienić
-
niewazne co
wsadzisz, bedzie zieloneKoloru nie zmieniam, wsadziłem diodę, żeby było trochę intensywniejsze światło, bo ta żaróweczka to tak marnie
A poza tym dostęp do podświetlenia tego panela jest dziecinnie prosty
Prawie jak do zegarka ;D
Przygotowywałem się na robotę jak przy liczniku -
A ja tak może troszkę nie w temacie; ostatnio miałem w reku tablicę wskaźników z justy (nie wiem czy GTi jest identyczna pod tym względem) i zauważyłem, że są w niej takie dodatki jak:
- wskaźnik rezerwy- podobno nie ma czujnika więc po co on w takim razie?
- "OD/OFF"- pojęcia nie mam co to być może,
- "POWER"- też nie wiem co to,
- "OIL LEVEL"- wnioskuje że poziom oleju ale po co on skoro też czujnika nie ma?
Chyba, że to u mnie coś nie podłączone? Spotkaliście się z czymś takim?
Druga sprawa to żarówki w tablicy wskaźników (od podświetlenia) to R5/T5? A reszta, czyli te małe od kierunków, długich, etc. mają jakąś nazwę lub odpowiednik? Bo właśnie od długich mam spaloną a niestety gdzieś zapodziałem żarówki z zapasowej tablicy wskaźników. I kolejna sprawa podświetlenie panelu środkowego (dmuchawy itp) tam też jest R5/T5? Nie chce mi się tego dwa razy rozkręcać żeby sprawdzać więc gdyby ktoś był tak miły i napisał z góry dzięki za odp
PS: byłbym zapomniał o najważniejszym; jakie diody/żarówki do podświetlenia włącznika wycieraczek, przeciwmgłowych tylnych, podgrzewania szyby...? Bo też gdy ciemno trzeba po omacku włączać. Myślałem że w FAQu znajdę ale nie ma.