Kabel diagnostyczny do Swifta
-
U mnie to robiło za
interfejs diagnostyczny...
mk2/mk3 tylko kody
błyskowe bądź interfejs z serwisu... takie jest moje zdanie...Tzn.? Mogłeś zczytać jakieś parametry?
Szukając informacji na ten temat tego złącza natknąłem się klik
Z tego co jest tam napisane, to protokoły by się zgadzały i teoretycznie jakoś powinno to działać.
Ps. ja mam mkIV -
Masz MKIV, czyli lata po ODBI, można odczytać kody błyskowe za pomocą przyrządu, którego zdjęcie wyżej ktoś wkleił Odczytanie konkretnych parametrów wymaga albo tzw. połączenia na ostro uniwersalnym skanerem diagnostycznym, albo posiadaniem odpowiedniej wtyczki (która, jest inna od obd2) i specjalnego oprogramowania. Szczerze, to nigdy mi się nie udało tanim sposobem skomunikować, ale jakby coś poczytać więcej...
-
Kurde, teraz zajarzyłem o co chodzi z tym spinaczem
W takim razie co to za gniazdo?
-
A co robi data 2011.11.08 na obudowie ogrzewania?
Wtedy to OBD2 juz chyba bylo standardem? -
ja tam widzę 2001r ale to szczegół
ja mam to samo gniazdo i rocznik 1999r -
Czepiacie się tej daty 2001
nie robiłem przecież zdjęcia u siebie, pytam Was poporostu, co to za gniazdko, bo posiadam takie same w moim '99 -
w moim 96 też jest identyczne w tym samym miejscu:P
Jakby to zadziałało na swifcie to było by super + aplikacja na androida:P i mamy komputer pokładowy bez kabli;)
CLICK -
Interfejs bluetooth byłby super, ale jakoś mi się nie wydaje żeby to miało zadziałać. Fajnie jakby ktoś miał możliwość sprawdzenia tego cuda w naszym świstaku, jakby działało jestem pierwszy który to kupi
-
no tak tylko ktos jako pierwszy musi kupic:D
do tego jest dobra aplikacja, która robi za caly komputer pokladowy:
click -
Złącze z kształtu to 16pinowe złącze OBDII zatem jest szansa, że faktycznie masz obdII. Sprawdź czy masz dwie sondy lambda, jak masz, to uzyskujesz pewność co do tego OBDII. Kabli sprzedawanych na w/w aukcjach nie polecam, warto dołożyć stówkę i kupić kabel do użytku amatorskiego ale z nieco wyższej półki. Tylko tu już muszę nieco schłodzić ten zapał Jak jest nawet OBDII i się nawet połączysz, to ilość dostępnych funkcji jest zwykle bardzo okrojona i ogranicza się do odczytu/kasowania błędu, odczytu niektórych wartości rzeczywistych i tyle. Po prostu ciężko znaleźć dobry interfejs do suzuki.
Aha- ktoś wyżej pisał, że ma identyczną wtyczkę w 96. Jest to nieprawdą. Wtyczki w OBDI miały inny pinout, zresztą same były innego kształtu (przyjrzyj się dokładnie:P). Z resztą wtyczki przed 2001 to temat na dobrą książkę, Złącza diagnostyczne przybierały różne dziwaczne formy, nawet w późniejszych latach maluch miał dwupinowe złącze diagnostyczne układu zapłonowego