[ALL/GTi] Wszystko o przepustnicy z Nissana SR20DE
-
A ISC i IAC (Idle Air Control) to nie to samo ?
-
Dokładnie, mówimy o tym samym zaworku.
U mnie w manualu jest ciągle nazywany IAC (Idle Air Control)W załączniku strona manuala, o której wcześniej pisałem.
-
Panowie,
Mam pytanie, bo mój swift gti poza licznymi zmianami czeka rozkminka check engine który nie reaguje na włącznik serwisowy ani na reset, silnik rzadko odpala za pierwszym razem a obrotomierz pokazuje na niskich obrotach 1500 obrotów, chociaż wcale tak nie brzmi a silnik kręci aż na godzinę 6, mój obrotomierz jest do 8tys więc wychodzi jakieś 10tys...podejrzewam że powodem może być wspomniany przepływomierz ale ja się nie znam...
co z tym fantem zrobić i czy znacie jakiegoś magika w Poznaniu który może pomóc?? -
A masz przepustnice z nysy ?
jak nie to nie róbmy bałaganu, bo i tak ciężko się czegoś doszukać.
Załóż temat to pewno chłopaki pomogą. -
Prosze powiedzcie do jakiej średnicy mam rozwiercic seryjny kolektor pod przepustnice od nissana
-
do takiej jaka jest srednica przepustnicy od wewnatrz, lub minimalnie wiecej zeby nie bylo progow
-
Prosze powiedzcie
do jakiej średnicy mam rozwiercic seryjny kolektor pod przepustnice od nissanaTakiej jak przepustnica, żeby przejście było idealnie gładkie.
Troszkę źle:
Dobrze - po poprawieniu:
-
a zeszlifowac lebki srubek to co? :-P
-
Idąc za rada Fetormana ustawiłem TPS bez szczelinomierza czyli na 0mm (a nie na 0.65mm jak sugeruje manual). Potem za rada mojego mechanika na kilka godzin odłączyłem mu akumulator a potem na zimnym silniku go odpaliłem bez dotykania pedału gazu i pozwoliłem rozgrzać się az do włączenia wentylatora chłodnicy - i to pomaga - teraz działa prawie tak równo jak na seryjnej (jedynie zaraz po odpaleniu przez kilka sekund jakby sie leciutko zalewał).
No ale chociażby dla tego dźwięku teraz warto było ją założyć
Teraz ECU Master 3 i trzeba by go trochę bardziej wystroić
-
Witam,
Panowie, czy ktoś może wstawić zdjęcie przepustnicy z Nissana, która pasuje do Swifta. Obejrzałem kilka przepustnic i z tego co zauważyłem, to są co najmniej trzy różne TPS-y. Szukać z dwoma wtyczkami i czterema pinami?pzdr, W
-
W swifcie tpsy mają taką samą wtyczkę, choć są w dwóch wielkościach. TPS bierzesz ze swifta i zakładasz do przepustnicy z nissana. Mam taką przepustnicę na zbyciu, w tym tygodniu wyjętą ze swifta.
-
Hmmm, a można wiedzieć dlaczego wyjęta? U mnie padł TPS. Używki w dobrym stanie próżno szukać. Pomyślałem, że dobrym pomysłem mogłaby być zmiana przepustnicy na tę z Nissana razem z TPS-em. Towar jest łatwiej dostepny i może mniej awaryjny? Zostawiając oryginalny przepływomierz jest szansa, że skład mieszanki pozostanie niezmieniony. Jeśli TPS-y mechanicznie są podobne, to może sam TPS od nissana rozwiąże mój problem? Dokładając równolegle rezystor do białego przewodu jest szansa uzyskać podobną charakterystykę zmian rezystancji jak w oryginale. Jeszcze tylko potrzebny byłby rezystor między czerwonym i czarnym przewodem i powinno jakoś to zagrać. Ktoś trenował takie rozwiązanie?
pzdr, W
-
napewno pasuje przepustnica z p11 2.0 16v a tps'a nie testowalem.
-
mam pytanko - co to daje, więcej kucyków? jeśli tak to ile?
i czy znacie jakiegoś magika w Poznaniu który się na tym zna - bo ja jak czytam wasze posty to nie mam bladego pojęcia o czym piszecie - nie techniczny -
sama przepustnica poza radością nic nie da.
-
Mało tego - sama zmiana przepustnicy na większą może nawet trochę popsuć. A już rozwiercanie przepływomierza bez strojenia auta to szaleństwo. Ktoś mierzył afr po zmianie samej przepustnicy i porównywał pomiar z oryginalnym dolotem?
pzdr, W
-
Ja mam jeszcze jedno pytanie. Czy przypadkiem przepustnica z Nissana P11 1.6 16v równie dobrze pasuje na kolektor Swifta?
pzdr, W
-
Mało tego - sama
zmiana przepustnicy na większą może nawet trochę popsuć. A już rozwiercanie
przepływomierza bez strojenia auta to szaleństwo.Zmiana przepustnicy na seryjnym silniku nic nie da poza fajniejszym dźwiękiem.
Natomiast jak modzisz to wymieniasz przepływomierz na MAP sensor i już nie masz zwężki w dolocie. Potem ta przepustnica, wszystko stroisz i... tutaj ci za tydzień gdzieś odpowiem co to daje z innymi modami -
Wszystko się zgadza. Tylko na zastąpienie MAF na MAP i zestrojenie silnika, trzeba mieć minimum 1k pln i człowieka, który za przysłowiową flaszkę chce nam pomóc, z głową do tego podejdzie i ma jakiekolwiek doświadczenie oraz zaplecze techniczne. Efekt może być nie współmierny do kosztów, ale owszem - kiedy chcemy podwoić wartość auto za dodatkowe kilka KM, to można. Sam nawet o tym myślałem - daj znać o efektach, jakie uzyskasz;)
Wracając do zmiany samej przepustnicy bez dodatkowych modyfikacji, to ja mam mieszane odczucia. Większa przepustnica uchylona o powiedzmy 50% pozwoli zassać pewnie tyle powietrza, co przepustnica oryginalna (zdaje się, że fi 45) otwarta do końca. Ale TPS da sygnał do ECU o uchyleniu przepustnicy tylko do połowy. Co się wtedy stanie? Trudno zgadywać jaką strategię ma sterownik Swifta, ale podejrzewam, że będzie korygował mocno rozbieżne wskazania o ilości zassanego powietrza, które dostaje z przepływomierza i TPS. Jeśli check się nie zapali, to może być na przykład spóźniona reakcja na gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Efekty akustyczne mogą się poprawić, a przy delikatnej jeździe również wrażenie, że Swift lepiej reaguje na gaz. To za sprawą większej przepustnicy, przy której "muśnięcie" pedału przyspieszenia będzie powodowała zasysanie tyle powietrza, co przy dość intensywnym operowaniu gazem przy przepustnicy oryginalnej. Ale po tym "muśnięciu" dalsze wciskanie pedału przyspieszenia nie będzie przynosiło już takich piorunujących efektów poza akustycznymi.
To tyle moich teorii. Zamówiłem przepustnicę od Nissana z oryginalnym TPS na 6 pinów (chyba taki współpracował z automatyczną skrzynią) i jeśli czas pozwoli, to niedługo będę praktykował swoje teorie.
pzdr, W
-
sama przepustnica
poza radością nic nie da.A montowałeś u siebie przepustnice z Nissana? Czy Twoja opinia jest niepoparta żadnymi argumentami ?
SILNIK SERYJNY -> 103,6 KM @ 6775 rpm/118,1 Nm @ 5446 rpm
ZMODYFIKOWANY UKŁAD DOLOTOWY -> 108,6 KM @ 6596 rpm/125,6 Nm @ 5062 rpm