Dolot i wydech
-
niemozna omijac przeplywki bo niby co ma liczyc te "lewe powietrze", jaki czujnik?
Chomik z kalkulatorem chyba
Powietrze musi lecieć tak jak jest - ominiesz prze pływkę, będzie źle, ominiesz BLOSa to na LPG od razu Ci zgaśnie (mniejsze ciśnienie powietrza = mniej uniesiona zapadka w BLOSie = mniej podanego LPG a stanowczo za dużo powietrza)
-
Hmm czyli żeby kat działał poprawnie trzeba go ciągle do rozgrzania pytować aby na końcu wydechu nadal była wysoka temperatura? A czemu nie może być w fabrycznym miejscu zamontowany? Przecież tak czy siak przepływ zdławi. Jakie są różnice w parametrach silnika jeśli katalizator jest w fabrycznym miejscu a pod zderzakiem?
-
Ale teoretycznie przy pełnym obciążeniu silnik pracuje na bogatej mieszance. Może po wprowadzeniu nieco dodatkowego powietrza znalazłby się jeszcze jakiś kucyk. Tak se tylko głośno myślę sorka że musicie to czytać
A bawił się ktoś może w sterowanie TAP? Albo słyszał o próbach strojenia w ten sposób wywalając AFM? Wiem że obecnie raczej samego TAPa się nie stosuje. Montuje się dodatkowe czujniki jak mapsensor, które współpracują wtedy z TPSem.
-
Założenie było takie, że na lpg nie ma tego bypassu. Przy pracy na BLOSie można całkiem wywalić przepływkę i silnik tego nie odczuje. Mnie zaś interesowało tylko zasilanie benzyną.
Co do "mniejszego ciśnienia powietrza" to tutaj byłoby korzystne. Jednak Ty, jak sądzę, masz na myśli mniejszą różnicę ciśnień przed i za przesłoną BLOSa, co jednak nie ma wpływu na działanie samego urządzenia, bo ono już przy niepełnym otwarciu przepustnicy "gwizdek" odsłania na full. Problemem byłaby na pewno zmiana AFR w momencie kiedy dostałoby się lewe powietrze. Cóż, to tylko mechanika, tego raczej się tak łatwo przeskoczyć nie da
-
Problemem byłaby na pewno zmiana AFR w momencie kiedy
dostałoby się lewe powietrze. Cóż, to tylko mechanika, tego raczej się tak łatwo
przeskoczyć nie daI to dużym problemem bo zbyt uboga mieszanka ma dużo wyższą temperaturę spalania.
-
przemask84:
W rajdówce miałem
rurę 50 mm, środkowy rozprężny i pod samym zderzakiem z tyłu katalizator metalowy
hjs.Ale rozpatrując sytuację w której katalizator nie jest wymagany przez przepisy, czy wydech powinien by na 2 tłumikach? np środkowym i końcowym (u Ciebie katalizator) czy wystarczy środkowy przelotowy aby rozprężyć i do końca rura, lub odwrotnie, od kolektora rura i na samym końcu tylko tłumik przelotowy?
-
Witam.
Przeplywke ominac można , tu jest artykuł : http://autospeed.com/cms/title_Airflow-Meter-Bypass-Part-1/A_2424/article.html
Sam podobny "patent" wykonywałem, gdy poleciała przepływka w moim ex c20let. Nowa kosztowała kosmos, używana nie do zdobycia, to jakoś dało się przerobić używając "by-pass" -
A także wolniej się pali i powstaje dużo NOx. To już wiemy
-
Dokładnie to samo miałem na myśli. Chodziło mi o to by nie wyjechać poza cha-ke przepływki.
Powiesz coś więcej o kalibracji tego ustrojstwa (bypassu)? Sposób banalny, tj. wystarczyło dolutować jakiś dodatkowy rezystor pod gorące włókna czy to się wiązało z pisaniem nowych map dla ECU? Nie wiem czy w GTi rozwiązali AFM na zasadzie zmian wartości "prądu pompowania" do utrzymania temperatury żarnika czy zmianę rezystancji i odczyt napięcia. Jakie to mniej więcej wartości są?
Pewno jest w manualu ale może ktoś już tego też szukał i się podzieli.
-
Dokładnie to samo
miałem na myśli. Chodziło mi o to by nie wyjechać poza cha-ke przepływki.
Powiesz coś więcej
o kalibracji tego ustrojstwa (bypassu)? Sposób banalny, tj. wystarczyło dolutować
jakiś dodatkowy rezystor pod gorące włókna czy to się wiązało z pisaniem nowych map
dla ECU? Nie wiem czy w GTi rozwiązali AFM na zasadzie zmian wartości "prądu
pompowania" do utrzymania temperatury żarnika czy zmianę rezystancji i odczyt
napięcia. Jakie to mniej więcej wartości są?
Pewno jest w
manualu ale może ktoś już tego też szukał i się podzieli.W teorii musi wystarczyć do bawienie wzmacniacza z Kw równym stosunku powierzchni przeplywki/by pass'u + przeplywki. W praktyce charakterystyka przeplywki nie jest linearna i trzeba minimalny sterownik z 2D mapa - X -napięcie wejściowe, Y napięcie wyjściowe.
-
Hmm wzmocnienie więc będzie miało wartość stałą podyktowaną geometrią tj. przekrojami AFM i bypassu.
Cha-ka nie jest liniowa więc trzeba byłoby zrobić podbicie wszystkich wartości napięć. Ale z drugiej strony czy fabryczny komp nie ma jakiejś górnej wartości powyżej której napięcia z AFM nie będą się zmieniać?
-
ale kombinujecie jak kon pod gorke
dajecie powietrze, a gdzie paliwo? wiaderkami nie naleje
ciekawe ilu z Was ma swinke i ma wystrojone pod obecne mody, he?
sprawdzil ktos czy to cos daje?zabieracie sie od "doopy strony" do tematu tuningu. Ja tam liznalem troche temat ale takie wywody jakie prowadzicie powyzej to jakby dal na sr.pl to chlopaki maja polewke z Was na caly tydzien.
Badzcie powazni w tym co piszecie -
Dobrze Panie fetorman. Myślenie, wbrew pozorom, nie boli wiadomo że łatwiej zamontować coś co już wielu przed nami sprawdziło jednak bądźmy nieco bardziej ambitni. Kombinować nikt nie zabroni Ciekawy jestem po prostu nowych rozwiązań. A nóż coś z tego wyjdzie.
Każdy pisze: "montuj świnie', "wsadzaj Ecumastera". A może by tak się zastanowić co tam siedzi w środku i jak to wygląda "od kuchni"? Zastanawiałeś się może "liżąc temat"? Ja tam nikomu nic nie lizałem więc pytam, żeby się nieco rozwijać a nie chodzić utartymi ścieżkami dalej tkwiąc w mroku. Spytałem o temat przepływki w swifcie, jak komp odczytuje (w jakich wielkościach fizycznych przetwarza co na co) masę powietrza w padającą do silnika. Odpowiedzi nie otrzymałem. Od tego jest chyba forum by pytać. A nie zasłaniać się tym że "inni" będą się śmiać. Więc co, nie wypada mi spytać czy napisać własnych spostrzeżeń czy toku myślenia nawet jeśli byłaby to mylna droga? Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi, której przykład nam zaserwowałeś
-
ale kombinujecie
jak kon pod gorke
dajecie powietrze,
a gdzie paliwo? wiaderkami nie naleje
ciekawe ilu z Was
ma swinke i ma wystrojone pod obecne mody, he?
sprawdzil ktos czy
to cos daje?
zabieracie sie od
"doopy strony" do tematu tuningu. Ja tam liznalem troche temat ale takie wywody
jakie prowadzicie powyzej to jakby dal na sr.pl to chlopaki maja polewke z Was na
caly tydzien.
Badzcie powazni w
tym co piszecieSubarynki, supry, 200sx używają przepustki na numer większej, wtryskiwaczy i apexi AFC. I jakoś nikt tego nie nazywa dziecięcymi bajkami. Ale działający wariant.
Ale dla siebie, to odrazu stawiam na stand-alone komputer.
Wracając do tematu, miałem zbudowany analog tego DFC z autospeed, toto działo i pozwalało lać więcej paliwa w zakresie 10-20% używając standardowych wtryskiwaczy.
-
To by wtryski lały więcej jest kwestią zmiany czasu ich otwarcia. Chyba żeby się pokusić o dodatkową listwę wtryskową w Twoim przypadku? Będziesz zmieniał kolektor dolotowy?
-
dobra to ja sie juz nie odzywam
-
dobra to ja sie juz
nie odzywamFetorman
Sa ludzie ktorzy pisza i nic nie robia, i sa tacy co robia bez pisania. Ty pisz o tym co robiles bo jestes jedna z tych nielicznych osob na tym forum co cos zrobili, wiedza jak to zrobili i potrafia pomoc innym. -
Fetorman
Sa ludzie ktorzy
pisza i nic nie robia, i sa tacy co robia bez pisania. Ty pisz o tym co robiles bo
jestes jedna z tych nielicznych osob na tym forum co cos zrobili, wiedza jak to
zrobili i potrafia pomoc innym.dzieki bardzo za wsparcie
Na miejscu Was, ktorzy chca cos wykrzesac to zrobilbym low budget czyli:
Cytat:
1. dolot z sr20
2. wydech 2", ewentualnie do tego 4-2-1
3. czip ze zmienionymi mapamii to na tyle, wiecej sie nie da bez grzebania w glowicy, dodawania wałkow, ITB.
Nakoniec jeszcze dodam do tematu tylko jedno zdanie:
YOU want to PLAY, YOU got to PAY .. Performance doesn't come cheap
-
Ale rozpatrując
sytuację w której katalizator nie jest wymagany przez przepisy, czy wydech powinien
by na 2 tłumikach? np środkowym i końcowym (u Ciebie katalizator) czy wystarczy
środkowy przelotowy aby rozprężyć i do końca rura, lub odwrotnie, od kolektora rura
i na samym końcu tylko tłumik przelotowy?Potrafi ktoś odpowiedzieć na to zagadnienie?
-
Potrafi ktoś
odpowiedzieć na to zagadnienie?Jeśli masz w regulaminie zapis "katalizator może być usunięty" to zakładam że jest coś o maksymalnej głośności pojazdu. Niema znaczenia czy zrobisz to na 1, 2, czy może 3 tłumikach, ma być np: 96 decybeli przy 3500 obr/min....takie moje zdanie ale myślę że można to potwierdzić pytając kogoś na forum WPP, oni w regulaminie mają takie zapisy...
W sobotę mam rozmawiać z sędzią sportów motorowych, więc o wydech też zapytam...